Forfatter |
|
Ravnholdt Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
I dag d. 20 oktober 2005 er der en stor anmeldelse af 37"-40" LCD TV i Jyllands-Posten. Anmeldelsen findes i 'Derhjemme' s. 4-5 med overskriften 'Nye storskærme gør valget sværere'.
De testede LCD TV er:
Sony KLV-V40A10E
Samsung LE-40M61B
Philips 37PF9830
Et kort sammendrag af testen findes på Jyllands-Postens hjemmeside, nærmere bestemt: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3332016/
Jeg ønsker ikke, at uddybe artiklens budskab yderligere, da jeg ikke vil bryde copyright - køb avisen, hvis du er interesseret i 'at vide mere' :-). Det er jo trods alt kun ca. 15 kr. sammenlignet med de 55 kr. eller mere, man skal smide for en anmeldelse i et fagblad.
Forsat god dag
Peter
|
Til top |
|
|
iceman24 Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm min dejlige sony på 3 pladsen.... den test skal jeg vist læse igennem når jeg kan få fat i avisen __________________ Mit Setup
|
Til top |
|
|
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
CosmoKramer Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst artiklen, og jeg syntes ærlig talt, at det er en lidt tynd kop te, som bærer præg af at være stilet til et bredt publikum (naturligvis) og derfor kun skraber overfladen i LCD-test. Der nævnes eksempelvis slet intet om responstid - og Samsung og Sony har stort set ingen specifikationer med om deres skærme (intet om lysstyrke, højttalertype, teksttv eller kontrast på de to skærme)...
Desuden har Philips'en den højeste opløsning på 1920x1080, hvor de to andre har 1366x768. Med den rette kalibrering og kilde vil jeg vove den påstand, at det er et meget afgørende punkt. Philips'en vurderes i sammenligningen som det bedste alternativ mht finesser og alment tv-kiggeri og har suverænt den bedste lyd. Skribenten syntes bedst om Sony og Samsungs design, hvilket naturligvis altid kan diskuteres.
Philips bliver trukket gevaldigt ned i bedømmelsen fordi den vejledende udsalgspris ligger på 33, hvilket er 3-5 k over Samsung og Sony. Sagen er bare, at da jeg var nede i TC for at sammenligne sidste års model, som jeg har hængende på væggen, skulle de kun have 28 k for 37PF9830!
|
Til top |
|
|
Claus, crtv.dk Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg svært ved at tage det matriale JP laver seriøst.... for ca. en uge siden havde de en artikel om HD TV, og de skrev at DVB-T og HDTV var det samme  __________________ www.crtv.dk
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
CosmoKramer skrev:
Desuden har Philips'en den højeste opløsning på 1920x1080, hvor de to andre har 1366x768. Med den rette kalibrering og kilde vil jeg vove den påstand, at det er et meget afgørende punkt. |
|
|
Der var en længere debat om Philips TV'ets opløsning her og selvom de ikke blev enige, nåede de vist til den konklusion at Philips TV'et internt også arbejder med 1366x768 i opløsning. Det er simpelhen den opløsning som den digitale signal behandling (eks. Pixel Plus 2 HD kredsløbet) arbejder med.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
CosmoKramer Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som en dårlig firmware version som er startet indeni 9830'eren i tilfælde af, at der faktisk internt processeres i 1366x768, når den fysiske resolution er så meget større - for ikke at sige, at problemstillingen ikke giver nogen mening.
Man må da håbe, at der kan opgraderes på firmwaren for at afhjælpe problemet...
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
CosmoKramer skrev:
Man må da håbe, at der kan opgraderes på firmwaren for at afhjælpe problemet... |
|
|
Jeg har en stærk mistanke til at det er hardware relateret. At beregningsmodeller og processor-kraft ikke kan håndtere scaleringer og pixel plus beregninger med det dobbelte antal pixels.
Så 9830'eren er sikkert som den er. Men det bliver sansynligvis bedre i modellen til næste år, eller i den året efter 
/Lars
__________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
Snurrerundtlyd Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline Indlæg: 293
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
CosmoKramer skrev:
Philips bliver trukket gevaldigt ned i bedømmelsen
fordi den vejledende udsalgspris ligger på 33, hvilket er 3-5 k over
Samsung og Sony. Sagen er bare, at da jeg var nede i TC for at
sammenligne sidste års model, som jeg har hængende på væggen, skulle de
kun have 28 k for 37PF9830! |
|
|
De har angivet vejlednede priser og du har fundet Philips under vejledende pris, men det kan også gøre med de andre modeller.
28k er da også noget dyrere end både Samsung og Sony.
Sony kan f.eks. købes til 22.000,- http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=155845
Samsung til 25.000,- http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=158312
|
Til top |
|
|