Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 23:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: pioneerplasma tuner signal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fisterolfert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Hej der jeg er lige blevet ejer af en pionner 436 plasma.

Som jeg havde regnet med er tv signalet ik særligt godt (har alm. tag antenne)Men signalet er væsentligt bedre når det køre gennem videoen en hvis man ser det direke, hvorfor det? Og kan man gøre noget for at få et bedre tv signal uden at køre det gennem videon?

Min video slukker automatisk efter fem min uden afspilning så kan ik bare køre igennem den

Til top Vis fisterolfert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fisterolfert

PrivateJoker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Du kan garanteret godt sætte din video til at stå tændt i længere tid! jeg MENER at det er stop du skal holde nede når du tænder den! - Altså istedet for at bruge power knappen, så holde STOP nede i 2-3 sekunder, så burde den være der 
Til top Vis PrivateJoker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PrivateJoker

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Noget tyder på, at din video forstærker signalet fra antennen.
Vil du ikke bruge videoen, kan du med lethed købe en antenne forstærker til næsten igen penge, som muligvis vil afhjælpe problemet.

Den der Pioneer, er det en 436XDE?

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

En ting jeg tror folk glemmer, når de har købt en ny flad´skærm. Er at tjekke om ens antenneforhold er i top. Da en fladskærm (min erfaring) er meget følsom over for et dårligt tvsignal! Altså man kan nemmer se det på fladskærmen!!

Men prøv at lån en feltstyrkemåler og se hvad den siger!

B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ

fisterolfert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Det der med at holde stop nede virker desværre ikkeDet er en fde model.

Tænke på om det ku være pga. jeg har et godt/dyrt scart kabel fra videoen at den sender et bedre signal? Kan man evt. købe højkvalitets antenne kabler?

Hvad er en feltstyrkemåler? og hvor kan man låne sån en svend?

Til top Vis fisterolfert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fisterolfert

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

fisterolfert skrev:

Hvad er en feltstyrkemåler? og hvor kan man låne sån en svend?

En feltstyrkemåler! er en du bruger når du skal måle signal styrken på dit tvsignal! Som bliver målt i db! Den skal ca ligge ved 64-70db ved dit antennestik.

Man kan låne en i en radio/elektronik forhandler! Men hvis du ikke har styr på det. Må du alliere dig med en som kan! evt. en elektrikker kan hjælpe!

B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ

PrivateJoker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/
diverse_kabler /detail/BANDRIDGE_PGV8921_kabel.htm?id=3797

Jeg har dette kabel, og kunne altså godt se forskel, da jeg smed mit dobbeltisoleret antennekabel ud og smed dette i TVet! Jeg havde også et 52" så det kunne ha' lidt med det at gøre.

jeg tror dog ikke du ville se den store forskel, men det er vel forsøget værd  :)

Til top Vis PrivateJoker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PrivateJoker

fisterolfert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Ja har tænkt på et bedre kabel, men selvom jeg bytter antenneskablet ud med det der kommer direkte fra antennen er det stadig det samme som når det går gennem videoen(altså uden at være på video kanalen).

Har dog fundet ud af i video menuen, at jeg kunne slå auto off fra, men stadig ville det være rart at se tv uden at se gennem på video kanalen

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

fisterolfert skrev:
Som jeg havde regnet med er tv signalet ik særligt godt (har alm. tag antenne)Men signalet er væsentligt bedre når det køre gennem videoen en hvis man ser det direke, hvorfor det? Og kan man gøre noget for at få et bedre tv signal uden at køre det gennem videon?

Prøv at beskrive forskellen, er der mere støj, eller er der striber i billedet? Har du prøvet at sætte kablet direkte i tunerboxen uden om video'en?

Jeg skal ikke udelukke at video'ens tuner er bedre (det har jeg før oplevet med mit eget udstyr), men jeg har et fint tv-signal på Pioneer skærmene her, så det kan sagtens lade sig gøre. Det kan tænkes at tv'ets tuner er lidt mere følsom mht. signalstyrken end videoens tuner. Tilfældig støj i billedet tyder på for svagt signal, striber tyder på enten for kraftigt signal, eller støj-indstråling fra andre kabler eller hvis kablet er rullet sammen. Det er blandt andet derfor det kan betale sig at få en professionel antennemontør til at kigge på installationen, mange forventer automatisk at et dårligt billede skyldes for svagt signal, køber en antenneforstærker og kan ikke forstå at billedet bliver ringere med forstærkeren på (hvilket så skyldes at problemet var det modsatte, for kraftigt signal).

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

fisterolfert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Tror sgu jeg har løst det, det krævede bare lidt mere dydte gående indstillinger bla. væk med sjøj reduktion det var vist den der laved mest rarvage.

Men anyway tak for hjælpen gutter.

Forresten hvordan er jeres erfaringer med video spil på plasma, tænker på alle de her indikatoere der stå stille osv. der er jo godtnok en game mode på tv`et men der er billede kvaliteten ik helt så fed som ens egen.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

fisterolfert skrev:

Tror sgu jeg har løst det, det krævede bare lidt mere dydte gående indstillinger bla. væk med sjøj reduktion det var vist den der laved mest rarvage.

Forresten hvordan er jeres erfaringer med video spil på plasma, tænker på alle de her indikatoere der stå stille osv. der er jo godtnok en game mode på tv`et men der er billede kvaliteten ik helt så fed som ens egen.

Så længe du ikke lader de samme ikoner stå på skærmen i timevis (læs: rigtigt mange timer) - så sker der ikke noget

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

fisterolfert skrev:

Jeg har hæderligt signal, men det kan sagtens blive bedre, kan du forklare lidt om hvordan du gjorde? Har selv modtaget pio plasma igår.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

fisterolfert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Som sagt har jeg jo bare alm. antenne så signalet er ikke perfekt. Det der var mit problem var at billederne ligsom trak en hale efter sig, men det forsvandt da jeg slukkede eller evt. satte dnr på lav istedet for høj

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

fisterolfert skrev:
Som sagt har jeg jo bare alm. antenne så signalet er ikke perfekt.

Til april 2006 kan du modtage DR1, DR2 og TV2 digital (DVB-T) via en alm. UHF-antenne (a.k.a. TV2-antnne). Antenne skal muligvis drjes 90 grader fra vandret til lodret afhænging af om signalet ændrer polarisation fra vandret til lodret eller omvendt.
Det burde give et bere billede.
Hvilken model er det du har, 436FDE eller 436XDE? Når du nu modtager TV signalet via antenne går ud fra at du har været så smart at købe 436XDE som har indbygget DVB-T tuner, så du er klar til at modtage antnnesignalet digitalt fra april 2006 uden at skulle anskaffe en ekstern settop boks.
436FDE har desværre ingen DVB-T tuner indbygget.

http://www.air-stream.org/Polarization

Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes