Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TV-Tuner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henndogg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg er ny på dette forum, og er meget tæt på at købe Panasonic PHD8eren i 50", men nu er mit eneste problem hvilken tv tuner jeg skal anskaffe mig? og har jeg brug for scaler, og i tilfældet hvilken?? Jeg har kabel tv via alm antenne signal!!

Håber på nogen gode bud!

Er der brug for yderligere info, så spørg endelig løs..

På Forhånd Tak

/Henrik

Til top Vis Henndogg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henndogg

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Hvilket kabel TV? Stofa eller TDC?

Hvis du har TDC så bør du helt klart købe en Selector der modtager signalet digitalt (DVB-C) og sender det ud som RGB.
Hvis du har Stofa, så er de netop nu ved at lancere digitalt TV tilsvarnde Selector. De kalder det for det digitale spejl og det kræver ligesom ved TDC en DVB-C tuner, men med Irdeto CAM i stedet for Viacess som er indbygget i Selector. Stofa anbefaler en Force på deres hjemmeside, men der skulle ikke være noget i vejen for at købe en anden DVB-C tuner med Irdeto CAM.
Indtil videre er det kun startet op i Kolding, men det bliver snart spredt ud over hele landet.

Digitlat TV er klart at fortrække på sådan en stor fladskærm, og så behøver du slet ikke at købe en analog tuner. Det kræver dog et Smart Card fra TDC eller Stofa som du skal betale en årlig afgift for. Men når du har ofret så meget på et TV, så bør du også invistere i end digital tuner og deraf følgene kortafgift.

TDC Selector digital tuner: http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=slctr&_nfls=false

Stofa TV "det digitale spejl": http://stofa.dk/showpage.php?mid=43
Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Jeg vil klart anbefale dig at købe Selector, jeg købte min i tirsdags med netop PHD8'en i tankerne, så er tuneren i hvert fald på plads. Og Selector er da også meget rart at ha' 
Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hvad med text tv? Er dette med i en selector?
Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

Henndogg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Jeg har hverken Stofa eller TDC, men har et eller andet gennem vores boligforening, er ved at undersøge hvad det er for noget!!

Men nogen der kan anbefale nogen tunere? Og hvad med scaler, skal jeg have sån en og hvad er det præcist den gør?

Mvh

henrik

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

sheep skrev:
Hvad med text tv? Er dette med i en selector?

ja

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Henndogg skrev:

Hej igen,

Jeg har hverken Stofa eller TDC, men har et eller andet gennem vores boligforening, er ved at undersøge hvad det er for noget!!

Men nogen der kan anbefale nogen tunere? Og hvad med scaler, skal jeg have sån en og hvad er det præcist den gør?

Mvh

henrik

Scaler er absolut ikke en nødvendighed - betragt det snarere som toppen på kransekagen  

Mht. funktionen af en scaler, så vil jeg anbefale dig at søge lidt her på forummet.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Henndogg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Hej jdg1,

jeg har fuldt med i din tråd omkring dit 50" PHD8.. Tillykke med det..

Jeg overvejer samme tv, men har oss kigget på 42" udgaven, ved du noget om hvor meget opløsningen betyder i forhold til hinanden? er der en forskel i billedkvaliteten osv?

Det ser ud til at være et super fedt tv, og jeg har ligeledes bestilt den store xbox360 pakke, glæder mig helt vildt til det blir dec. men nu skal jeg jo så oss lige have et tv til at vise skidtet på!

Mvh

Henrik

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Henndogg skrev:

Hej jdg1,

jeg har fuldt med i din tråd omkring dit 50" PHD8.. Tillykke med det..

Jeg overvejer samme tv, men har oss kigget på 42" udgaven, ved du noget om hvor meget opløsningen betyder i forhold til hinanden? er der en forskel i billedkvaliteten osv?

Det ser ud til at være et super fedt tv, og jeg har ligeledes bestilt den store xbox360 pakke, glæder mig helt vildt til det blir dec. men nu skal jeg jo så oss lige have et tv til at vise skidtet på!

Mvh

Henrik

42" har en lidt lavere opløsning end 50". Derudover er der også et par mindre tekniske forskelle (bl.a. har 42" ikke sub-pixel controller) men jeg tvivler på, at det er noget man lægger mærke til.

Jeg valgte 50" da jeg gerne ville have en stor skærm

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes