Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Burn In på LCD TV!?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ravn1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg er ved at få grå hår over dette problem. For alle steder læser man jo at en LCD skærm ikke kan lide af "burn In" - hvilket også teknisk set giver mening.

Desværre sidder jeg nu hos min mor, med hendes 1 år gamle 23" Philips 23PF9945 som satme har "BBC PRIME" stående i hjørnet(en kanal de ser meget åbentbart). Det er ikke tydeligt når billedet er mørkt, men hvis der er lys baggrund så er det trods alt synligt nok til at man kan læse at der står BBC PRIME...

Dette er faktisk både på det gamle og det nye fælles antenne net(begge kører endnu, med forskellige udbydere og kanal pakker) - så jeg tvivler meget stærkt på at støj skulle være problemet, eftersom det ikke kommer andre dele af billedet med - og DR1 har også haft stået der.

Hvilket leder mig til en ny spidsfindighed, de holdte op med at se så meget på kanalen og efter nogle uger så blev det mindre synligt. Så begyndte de igen at se kanalen og så blev det igen tydeligt. Herefter væltede deres kat tv´et og pludselig var det helt væk!

Andre end mig der har oplevet dette? Det er sq sært, alene ud fra den betragtning at alle LCD computer skærme så burde ha en indbrændt "Start Menu" - hvilket de jo ikke har...

Til top Vis Ravn1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ravn1

pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

jeg har min LCD computerskærm kørende uafbrudt, så der burde være burn in ved taskbaren, men det er der slet ikke. Syntes også at have læst af burn in på LCD ikke skulle være et problem!?"!
Til top Vis pekr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pekr

Bent M
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Også jeg har problemer med det, jeg har en 19" Xerox til Pc'en, Nu står den jo meget og viser Xp skrivebords billedet, det med de grønne marker og blå himmel, og jeg kan se linien mellem de grønne marker og den blå Himmel som en difus hvid/lys stribe når skærmbilledet er ensfarvet ? Det har IKKE været der altid, men det er der nu hele tiden, men ses dog ikke i alle tilfælde, det kommer meget an på hvilken farve der vises...

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Tjek om der ikke er en wipe/degauss/(kært barn du ved) funktion eller knap. Prøv evt at tag ALT størm om af i en times tid (standby ik nok)
Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Det kan forekomme som led i en defekt fra memory controlleren. Selve de de flydende pixels kan ikke.

Prøv som seeker siger, at se om der er en funktion som memory recall eller tilsvarende.

Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted

Ravn1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Nu fik jeg endelig taget nogle billeder af det - og taget mig sammen til at smide dem op:

Det kan ses her: http://img413.imageshack.us/my.php?image=dsc005083dj.jpg hvor det, er forholdsvis tydeligt at der står BBC PRIME... hvilket der IKKE skal :P Det er Rex Hunt fiske ting på Discovery og der er ikke andre dele af billedet der spiller ind - og det er KUN på lys baggrund.

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Har du prøve det sidste råd vi gav?

Ravn1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Hov, jeg fik aldrig svaret, beklager.

Jeg har ledt forgæves i menuen efter en Degauss funktion(som den man finder på en computer skærm). Men uden held :(

Tilgengæld fik jeg dem til at tage strømmen i 12 timers tid(natten). Dette hjalp desværre ikke :\

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Sendt: 23 November 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Ravn1 skrev:
Jeg har ledt forgæves i menuen efter en Degauss funktion(som den man finder på en computer skærm).

Der findes ingen degauss (afmagnetiserings) funktion på en LCD skærm. Afmagnetisereing giver kun mening ved en CRT skærm.

Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Det gør wipe tilgengæld.
Men hvorfor genoplive en 1.måned gammel tråd for det?? 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes