| Forfatter |
|
Ayla Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da Japan ikke er et EU land vil "Told og Skat" også gerne have lidt fortjeneste. Dvs. at du som minimum skal lægge 25% dansk moms + told oven i prisen.
Læs evt mere her: Told og Skat regler i og udenfor EU
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg skrev, kan man skrive til dem og bede dem skrive halv pris på varen, så man kun betaler moms af den halve pris.
Desuden læste jeg her på forumet, at projektorer(da de ikke har tv tuner), hører under en kategori hos Told & Skat, så der IKKE skal betales told. Kun moms. __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK,
Læste lige, at man kan (hvis man er uheldig) komme til at betale 14% told oveni.
Det vil sige, at den "worst case", kan komme til at koste: 13366 * 1,14 = 15.237kr. Det er squ en ok pris i forhold til de 30.000kr, den sikkert vil koste i Danmark. __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovsa, jeg var måske lige en tand for hurtig da jeg læste dit indlæg.
Men, hvis du har styr på reglerne så er det da bare at gå igang.
Jeg ville bare prøve at komme dig i forkøbet og henvise til et sted hvor du kunne finde lidt mere information om køb i udland.
Der er forresten også noget der hedder punkt afgift i told og skat som man evt. skal betale. Jeg ved dog ikke om det er aktuelt i dit tilfælde, da jeg ikke selv er ekspert i dette område, men hvis du heller ikke ved det bør du måske også undersøge dette.
Det er jo altid træls at få en større regning end man havde forventet, især hvis man kunne have undgået det
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for indlæggene og linket :)
Man skal ikke betale punktafgift. Det er vidst kun på sprut, cigaretter, biler osv.
PS: Jeg lavede vidst endnu en fejl ovenfor. Det vil kun blive lagt told oveni efter momsen på det HALVE beløb jo. Så det er 941 kr. oveni for told.
Så den endelige pris for AE500 med levering+forsikring, moms (af halvdelen af værdien), told (14%, måske mindre), vil være max. 14307 kr.
Det er jo en fantastisk pris for en AE500. Billigere end AE300 er lige nu i Danmark.
Der skal vidst bestilles herfra :) __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
PrebKlok Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er ret så spændende - går selv og venter til prisen er "rigtig". Er der evt. nogen der har handlet noget andet udstyr fra Japan - evt nogle erfaringer som kunne være nyttige for os andre?
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst på avsforum at der ikke skulle være problemer med pricejapan. Kun én, der havde haft et problem med sin projektor og han fik den byttet uden problemer. Generelt rigtig god service og hurtig levering derfra, er hvad de siger.
Tror ikke AE500 falder med mere end max. 100$ på pricejapan. Men til 14.000kr med det hele, er det squ også en dejlig pris nu!  __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
AngelOfAgony Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
vides det hvornår den kan købes i europa? 
..jeg havde sat for mig at skulle købe 300 modellen om en måneds tid, men måske den her er værd at vente på?! personligt er jeg ikke meget for at købe ting i den prisklasse udenlands, mest pga. af bøvlet hvis nu skidtet går i stykker! 
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået oplyst af Told&Skat at det koster 3,7 % i told når det kommer fra Japan, men alligevel kommer panasonic ae500 til at koste ca. 14000 det må siges at være en rimelig pris.
Det ser dog ud til at der er meget forskel på hvad satsen i % er så det er lidt et lotteri når man bestiller. Er der nogen som har erfaring med at handle hos pricejapan? Jeg kan se at der kan ikke betales med Visa (eller det koster 7 % hvilket gør at man ikke handler med visa der). Derfor kan man heller ikke blot få dem til at skrive halvdelen på da told og skat til se på hvad der bliver opkrævet. Men man kan selvfølgelig få dem til at opkræve kun halvdelen, men det finder de jo nok hurtigt ud af er en dårlig forretning.
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis prisen på varen står tydeligt udenpå pakken, så er det da den man skal betale told og moms af uden at det kræver, at man sender yderligere papirer til dem.
Sådan troede jeg det fungerede?
__________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Munse Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hentet en projektor hjem fra Japan til 1820$ inc. fragt, og der var jeg ikke særlig heldig med told og skat . Jeg købte den gennem en privat mand, og for at jeg skulle slippe billig med told&skat, lavede han en "hjemmelavet" faktura hvor der stod den var brugt og jeg kun havde giver 500 $ for den.
Men den hoppede tolderne ikke på, de kunne åbenbart godt se den var sprit ny, og de forlangte noget dokumentation på betaling, ellers ville de sende den tilbage.
Så det endte med jeg var nødt til at sende kvitterig for pengeoverførsel over til toldkontoret. Det blev de sørme glade for , fordi dagen efter kom postmanden med min projektor en et girokort der lød på 3600,-
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm...
Hvilken kvittering for pengeoverførsel sendte du?
Man kunne vel bare overføre pengene i 2 omgange. Først en lille del og derefter det resterende beløb. Så kan man bare fremvise kvitteringen på det lille beløb?
eller
Hvis man betaler online, f.eks. gennem Paypal som Pricejapan bruger, så vil kvitteringen jo være elektronisk og den kan man vel rette i, inden man printer den ud?
|
| Til top |
|
| |
Munse Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er mange måder at gøre det på, jeg ved bare det er sidste gang jeg har handlet med Japan.
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg tror ikke det er særligt godt at diskutere på et offentlig tilgænglig forum, hvordan man snyder told og skat, det kunne jo være storebror lyttede. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine kommentarer ovenfor er jo ikke tiltænkt mig, men fortæller hvordan man måske kunne gøre, hvis man var en forbryder. Men det er vi jo ikke.
|
| Til top |
|
| |
PrebKlok Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan bare købe en transformer ikke?
Skulle ikke være det store problem.
Jeg har læst på avsforum, at man kan skifte menuen til engelsk og fjernkontrollen også er engelsk.
Der var nogle, der havde taget nogle billeder endda.
Måske tager jeg fejl? __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld!
Jeg glemte at kigge på pricejapan. Kan godt se, at de har opdateret teksten til at sige, at det er japansk OSD :( __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |