| Forfatter |
|
Jugsaw1 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har overvejet om jeg ikke skulle anskaffe mig en projekter og et lærred, da jeg i forvejen har et udmærket anlæg der kunne understøtte ”hjemme bio” konceptet. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt jeg har plads nok til at få noget fornuftigt ud af det.
Her er en plantegning der viser området hvor jeg ønsker at sætte det op.
http://peecee.dk/?id=18705
Her er lidt billeder af min stue:
http://peecee.dk/view.php?id=18703
http://peecee.dk/?id=18704
Ang. projekter har jeg set på Z3
Mine spg. Er så:
- Er der lang nok afstand fra lytteposition og over til lærred?
- Hvis ja til spg. 1 hvad vil så være den ideelle størrelse på lærredet, baseret på afstand, mulig plads og projektor valg.
- Nogle ideer til hvordan jeg får fastgjort min center højtaler oppe under loftet uden at lave for mange huller? http://peecee.dk/?id=18762
- Min dvd afspiller er en Denon DVD-1400, hvilken tilslutnings mulighed vil egne sig bedst, og vil det være bedre at tilslutte via min forstærker Denon AVR-3803. Skal kun bruge projektoren til at se DVD film, måske lidt PS2 eller XBOX
Følgende tilslutninger findes på DVD afspilleren:
- Optisk og koaxial digital-udgang for DTS, Dolby Digital og PCM
- 6-kanal Analog-udgang (L/R/C/Sub/SR/SL)
- SCART med RGB
- Komponent-Video-udgang
- Composite-video-udgang
- S-Video-udgang
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Der er afstand nok.
2. Det er individuelt, nogle kan ikke få det stort nok, nogle vil have det mindre. Du kan evt. vente med lærredet og prøv med projektoren først påen væg eller voksdug fra Jysk. Tommelfinger reglen siger afstand til lærred skal være 1.5 - 2.0 gange lærred bredden.
3. -
4. Du skal bruge Komponent. Jeg ville ikke gå gennem forstærkeren. Det er bare et ekstra led til at forringe signalet. Det kan være praktisk hvis du har flere indgange til projektoren og så kan skifte på forstærkeren. Nu ved jeg ikke om din forstærker har komponent, hvis ikke skal du slet ikke bruge den.
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kaptajn Knas Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke rigtig pro udgaven af projection calulatoren, hvis jeg på en Z3 vil have et 95" billede, med en lærred med en gain værdi på 0,8, så skriver den - recommend higher brightness, det er ikke helt optimalt ? man skal ned i 80" før feltet bliver grønt, sådan er det bare ? eller er der noget jeg ikke forstår.
Bruger i andre også et gråt lærred på gain 0,8,
Håber i kan hjælpe.
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din projektors afstand til selve lærredt gør sig gældende i den formel. Hvis f.eks. at du skyder det største billedede som projektoren kan på den givne afstand så vil det betyde at projektorens smalede lysmasse bliver spredt ud over et stort område og derfor gøre billedet mindre kraftigt.
Hvis du så omvendt skyder det mindste billede som du kan på den pågældende afstand vil alt lyset koncentrere sig væsenligt mere og give et meget lysstærkt billede.
I dit tilfælde tyder det på at du skyder et for stort billede i forhold til afstanden.
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 04:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fenris
Du mener altså at det er bedst at lade zoom´en stå til det mindste den kan ? og skulle dette gælde alle projektorer ?
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg siger er at man med det mindste billede for den pågældende afstand vil få det mest lysstærke billede. Om man så ønsker det må være op til den enkelte.
Men det vil også have den funktion at selve billedet vil have den bedste fokus forskel imellem midten af billedet og ydre punkterne.
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Javel. Jeg synes at have hørt/læst et råd om det modsatte engang. Men synes din forklaring lyder mere fornuftig. Så det må prøves en dag jeg får et længere projektor rum.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
|
Javel. Jeg synes at have hørt/læst et råd om det modsatte engang. Men synes din forklaring lyder mere fornuftig. Så det må prøves en dag jeg får et længere projektor rum.
|
|
|
Uden at jeg er sikker, så tror jeg I snakker forbi hinanden. Hvis du vil lave et billede på 95", så vil lysstyrken være ens, uanset om projektoren sidder tæt på eller langt fra for at lave de 95". Men hvis du hænger projektoren i en given afstand, så vil lysstyrken være større hvis du laver et lille billede end hvis du laver et stort. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med en afstand fra siddeposition til lærred på 280 cm ville jeg iøvrigt bruge et lærred på omkring 160 cm. bredde, hvilket vist er ca. 80". 95" er ret stort på den afstand. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |