Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 12:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Fladskærms tv.... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hanberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Dette spørgsmål dukker garanteret op hele tide på dette forum og har da også selv ledt efter svar men har ikke fundet noget tilfredstillende endnu...

Men sagen er den at kjeg har fået skrabet 12.000 sammen til et fladskærms tv, men kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal købe.

Jeg har søgt internettet tynd efter informationer om fladskærmsfjernsyn, men kan simpelthen ikke finde ud af hvilke specifikationer et sådan TV skal have. Så jeg tænkte at jeg måtte ty til eksperterne.

Altså. Jeg søger et tv til ca. 12 K. Det skal selvfølgelig være god kvalitet og må meget gerne være 32" eller større.

Om det er plasma eller lcd, håber jeg i kan svare mig på.

Jeg skal bruge det i hverdagen både til film og normalt tv kiggeri, såsom fodbold og lign. Og billedet skal selvfølgelig have den bedste kvalitet man kan få til de penge.

Lyden er egentlig ikke så vigtig for mig.

Designet må selvfølgelig også meget gerne være flot.

Håber i kan hjælpe.

/R.H. Thomsen

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hej

Skal du være HD klar skal du kigge på flg. specifikationerne :

Opløsning på panelet. Min. 1024x768. På LCD skærme er der ingen problemer da opløsningen naturligt ligger højere end plasma.   

Dvi el. HDMI tilslutning

Dette er vigtige dataer. Dernæst skal du gøre dig klar hvilke krav du stiller til billedet. Kontrastforhold,  farver etc.

Ti dit budget ville jeg nok kigge nærmere på Samsung LCD model. LE-32R51B som også får nogle god ord med på vejen her på sitet. Det er et rigtig godt TV

Transient

hanberg skrev:

Dette spørgsmål dukker garanteret op hele tide på dette forum og har da også selv ledt efter svar men har ikke fundet noget tilfredstillende endnu...

Men sagen er den at kjeg har fået skrabet 12.000 sammen til et fladskærms tv, men kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal købe.

Jeg har søgt internettet tynd efter informationer om fladskærmsfjernsyn, men kan simpelthen ikke finde ud af hvilke specifikationer et sådan TV skal have. Så jeg tænkte at jeg måtte ty til eksperterne.

Altså. Jeg søger et tv til ca. 12 K. Det skal selvfølgelig være god kvalitet og må meget gerne være 32" eller større.

Om det er plasma eller lcd, håber jeg i kan svare mig på.

Jeg skal bruge det i hverdagen både til film og normalt tv kiggeri, såsom fodbold og lign. Og billedet skal selvfølgelig have den bedste kvalitet man kan få til de penge.

Lyden er egentlig ikke så vigtig for mig.

Designet må selvfølgelig også meget gerne være flot.

Håber i kan hjælpe.

/R.H. Thomsen

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

Dynedrengen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Der er lige kommet et nyt Sony/Samsung på 32" og 40" - har vist vundet EISA awards som bedste TV. 12000 er måske lige i kanten - men det er vigtigt ikke at spare de sidste par tusind for at ende med noget du ikke blir helt glad for.

Sony og Samsung har en fælles panel fabrik - så det er det samme 8 ms panel der sidder i begge - men der er vist (ikke sikker) forskellig elektronik i de 2.

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Hej

Kig lige på den fra WIEVPIA :

http://www.globevision.dk/shop/default.asp?ProductID=16001

Den får mange roser.

Hej'. Søren

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

polsemager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2005
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hvad med det medion som ALDI har i denne uge? Så har man også penge til nogle ordentlige kabler, et beslag til væggen etc? (Hvilke kabler skal man for øvrigt skifte?)
Til top Vis polsemager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polsemager

hanberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2004
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Takker for hjælpen.

Synes bare at LE-32R51B er meget grimt.

Hvilken skærm er den bedste/flotteste i klassen under de 15.000?

Håber i stadig kan hjælpe.

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Så kig på LE-32M51B hvor panelet er magen til det i LE-32R51B eller LE-32M61B som er deres sidste nye panel...

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Med stor sandsynlighed for at blive "flamet", vil jeg komme med den påstand, at du skal vente til engang i det nye år, med at realiserer dine Fladskærms drømme.

Jeg har brugt en nærmest uanet mængde tid, på at finde "den perfekte skærm", og har måtte konstaterer, at INGEN skærme pt. blot tilnærmelsesvis opfylder en række minimumskrav.

Allerede næste år starter det nye DVB-T sende net op (digital broadcast)...der findes pt. kun MEGET få skærme med DVB-T tuner! (Loewe er en undtagelse, men der rækker de 12000 ikke langt)

Der findes pt. ikke en eneste skærm, der kan levere HD-TV i 1280x720p native (kaldet 720p), der tilsyneladende bliver det format der får størst tilslutning de næste år! Alle skærme over 27" kører idag i mere ell. mindre mystiske native opløsninger (1366x768 som mest fremherskende)....hvilket giver scaling og dermed ikke optimal billedkvalitet.

Dertil kommer usikkerhed omkring fremtidens "kopibeskyttelse" - HDCP via HDMI er oplagt....men har også hørt andre ting nævnt!

Alt ialt ville jeg nok vente, til skærmene i det mindste kommer med digital tunere....specielt hvis de 12000,- repræsenterer en større formue i dit budget & du ønsker en vis "fremtidssikring" i din nye investering!

Til top Vis Miagi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miagi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes