| Forfatter |
|
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 03 November 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg er lige "faldet" over den nye scaler fra Pixel Magic: Plasma Enhancer PE-1000
http://www.pixelmagicsystems.com/support/downloads/manuals/p lasma_enhancer_manual.pdf
http://www.steensen.dk/Pixel_Magic_Systems.htm
Det jeg umiddelbart er vild med ved den er, at den har indbygget "super-tuner" der ville kunne scalere mit analoge Stofa signal til 1366x768 signal og derved forbedre mit TV signal kraftig - vel som en avanceret udgave af en selector?
Vil det virke tror i?
Og er der nogen der har nogen erfaringer med denne scaler? Kan se de fleste hælder til DVDO iSCAN scalers men de har ikke muligheden for, at tilbyde processing/scaling af TV signalet?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 03 November 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
|
Og er der nogen der har nogen erfaringer med denne scaler? Kan se de fleste hælder til DVDO iSCAN scalers men de har ikke muligheden for, at tilbyde processing/scaling af TV signalet?
|
|
|
Det fungerer nu fint hos mig 
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 03 November 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
| Det jeg umiddelbart er vild med ved den er, at den har indbygget "super-tuner" der ville kunne scalere mit analoge Stofa signal til 1366x768 signal og derved forbedre mit TV signal kraftig - vel som en avanceret udgave af en selector? |
|
|
Det kan ikke sammenlignes med en selector - en selector modtager signalet digitalt, mens din løsning "bare" modtager signalet analogt og skalerer det til tv'ets opløsning. Det vil formentligt (uanset at dit tv sikkert skalerer videre på signalet bagefter - du kan evt. lade scaleren spytte 576P ud) give et bedre billede, men det løser ikke evt. problemer med signalet, sådan som en selector. Der kræves stadig - måske endda i endnu højere grad? - et ordentligt tv-signal.
oo27 skrev:
| Og er der nogen der har nogen erfaringer med denne scaler? Kan se de fleste hælder til DVDO iSCAN scalers men de har ikke muligheden for, at tilbyde processing/scaling af TV signalet?
|
|
|
En DVDO gør præcist det samme, bortset fra at tuneren i en Plasma Enhancer er indbygget. Hvilken der er bedst kan jeg ikke udtale mig om. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm ok så ved jeg jo ikke lige hvor meget fidus der er i at punge ud for den PE-1000.
Hvordan håndterer DVDO iScan TV signalet? er det muligt at smide alm. analogt TV signal gennem den?
Mit problem er, at jeg har stofa TV og dermed ikke mulighed for, at
kunne få en selector, derfor jeg syns den plasma-enhancer lød smart med
inbygget tuner og en super scaler del.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
Hmm ok så ved jeg jo ikke lige hvor meget fidus der er i at punge ud for den PE-1000.
Hvordan håndterer DVDO iScan TV signalet? er det muligt at smide alm. analogt TV signal gennem den?
Mit problem er, at jeg har stofa TV og dermed ikke mulighed for, at kunne få en selector, derfor jeg syns den plasma-enhancer lød smart med inbygget tuner og en super scaler del.
|
|
|
Både Pixelmagic og DVDO kommer med nye scalere i løbet af de næste par måneder, så jeg vil anbefale dig at vente med at købe 
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok det må jeg så prøve
Hvordan kører du dit TV signal ind i din scaler? er det fordi du har satellit det kan lade sig gøre?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
Ok det må jeg så prøve
Hvordan kører du dit TV signal ind i din scaler? er det fordi du har satellit det kan lade sig gøre?
|
|
|
Scart ---> RGBs
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 03 November 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
|
|
|
Du skal bruge en tuner, uanset hvordan du vender og drejer det. I Pixelmagic'en er tuneren indbygget, i en DVDO må du bruge en ekstern tuner, f.eks. i en DVD-optager. Jeg vil - især - i denne forbindelse fraråde stand-alone tunere til PC-brug, da de vil de-interlace og oftest skalere på signalet, og det er netop det du skulle bruge scaleren til. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok er dog ikke helt med på hvad du mener PC-brug? Jeg har ikke umiddelbart nogen ide om at forbinde min pc til TV eller scaler
Troede bare umiddelbart at den PE-1000 ville give et bedre TV signal end fx en Selector grundet den gode scaler
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
chrhall Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det ville nok være en skidt løsning.
Du vil sikkert få et bedre billede på dine tvsignaler, men jeg
tror det er tvivlsomt om der er noget at hente på dvd'en - og så er der
den hage ved det, som du selv nævner, at du skal smide signalet fra
dvd'en ud med 480p.
Sådan som jeg læser manualen, tager pe1000 alt hvad der kommer ind og skalerer det til det format man har valgt.
Man kan jo så diskutere hvor fornuftigt det er at skyde 10000 efter en scaler der kun kan tage analoge signaler.
Jeg tror dog du vil få glæde af den - men tænk på at det altså ikke er
super mange udsendelser der bliver sendt widescreen - og indtil der er
det, er der måske ikke den store ide i at investere i det?
|
| Til top |
|
| |