| Forfatter |
|
Danne Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg skal købe en plasmaskærm til et budget på 20K. Har kig på en Samsung PS-42S5HX da specifikationerne lyder lovende til prisen, er der nogen der har kendskab til den eller måske har erfaring med et bedre køb?
Skærmen skal bruges til TV , DVD og Playstation. Har hørt en fugl synge om indbrænding i forbindelse med computerspil på en plasma, er det noget jeg skal tage med i overvejelserne?
Hvis man skal købe skærmen i tyskland, er der måske nogen der kender et sted med god service og evt. et specifikt produkt med god besparelse ?
Har set man kan få Samsungen til ca 14K i tyskland, lyder næsten for godt til at være sandt?
På forhånd tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Danne
Med respekt for dit budget på 20K, så vil jeg sige Panasonic PV500. Koster ca. 18.500 i Tyskland. Har den ikke selv, men har den i tankerne......skulle være virkelig god!!
Mvh
LBA75
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv valgt PV500 som jeg synes er det bedste til prisen.
Indbrænding skulle efterhånden være et noget mindre problem end tidligere, da Panasonics nye paneler angiveligt skal belastes meget hårdt og længe, før fænomenet optræder. Du skal bare være forsigtig med brugen og TV'ets indstillinger for lys og kontrast de første 100-200 timer.
|
| Til top |
|
| |
krabbe74 Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik mit pv500 til omkring de 20000 fra tyskland, kræver dog du holder lidt øje med.http://gt.preissuchmaschine.de/gt_frontend/main.asp?prod ukt=357371
og ser hvornår de går på lager i de forsk shops.
Og så satse på flere butikker
|
| Til top |
|
| |
huzx Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står selv og regner med at købe et 37pv500, men er lidt urolig for at bestille i Tyskland.
Jeg har læst hvad jeg kunne om denne Europagaranti, men også at der er
lidt problemer med nogle gange, at få leverandøren til at udfylde
papirene.
Det bekymrer mig lidt og hvis mit 'tyske' fjernsyn nu går i stykker,
kan det så laves af en dansk Panasonic-teknikker indenfor garantien, eller skal det helt
til Tyskland? (Det kan jo tage en helvedes tid, at få det tilbage igen
så)
Prisforskellen lige pt. ligger omkring de 3k, men er det 3k der er værd at spare, hvis der kan opstå problemer med skærmen?
Undskyld hvis jeg siger noget der ikke er rigtigt, men min forvirring omkring Tysklandskøb gør mig nok lidt paranoid
Nogen der kan hjælpe? Skal/skal ikke købe tysk?
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er visse danske distributører, som ikke vil bruge energi på at reparere skærme købt i andre lande end Danmark. Forståeligt nok.
Kontakt derfor Panasonic Danmark, for at få vished omkring garantien, så skulle den del da være rydtet af vejen.
Personligt, vil jeg mene, at du brude støtte den danske forhandler, forsøge at presse prisen uden at miste ansigt, men huske på, at de blot er et telefonopkald væk skulle der ske noget. Ligesom de kan give dig den rette vejledning og måske endda levere det. Hvis alle køber tysk eller fra andre lande, dør de danske butikker og det er der vel ingen der ønsker.
|
| Til top |
|
| |
Danne Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Tak for svarene, jeg synes PV500 ser super fed ud og med et meget stilfuldt design.
Har lige set Samsung PE 42S5H til under 19K, hvordan kan det være den er så billig. Umiddelbart er specifikationerne bedre end PV500éren, flere farver og mere kontrast - har den en elendig TV-tuner, så man ikke kan se kabel TV, larmer den eller mangler den nogle nævneværdige indgange osv. - Der må da være en grund til at den ligger i et lavere prisleje????
Mvh den lidt forvirrede Danne
|
| Til top |
|
| |
Bics Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske skulle du også kigge lidt på LG 42PX5R til ca. 21.000
Den ser også rigtig fornuftig ud, og ud fra hvad jeg har læst er det en rigtig god skærm. Jeg overvejer selv at anskaffe mig denne skærm.
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=158790
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg valgte TH42PV500 fordi billedet i mine øjne var betydeligt bedre end konkurrenterne i prisklassen til alm. TV. Om det så skyldes forskel på kalibrering osv. skal jeg ikke kunne sige, det er jo desværre umuligt at se alle de interessante modeller samlet i samme butik. Men Pana'en leverede det mest rolige og naturtro TV-billede jeg har set - også bedre end Pio 436!
Jeg er MEGET glad for, at jeg købte min i DK. Den blev afhentet med pickup garanti i fredags (efter kun 14 dages brug) for at komme af med en irriterende vibrationsstøj, angiveligt fra strømspolerne på bagsiden. Er forventeligt tilbage i denne uge...
|
| Til top |
|
| |
Lyden1 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Danne
PS-42S5HX - er en super Plasma-ting - kør videre med det forslag og du er godt kørende de første årtier.. - det er svært at forholde sig til hvad der sker om et ½ eller et 1 år -hvis det er nu skal bruge det - kik hvad der findes nu - brug øjne og ører - og pengepung - er du oppe i 42" alligevel - er plasma - efter mine øjne - det eneste der reelt virker naturligt - god jagt
|
| Til top |
|
| |