Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Billed prob. på samsung LCD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 16 November 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har fornylig investeret i et samsung LE40M51BX som jeg generelt er meget tilfreds med, men vi er begyndt at bemærke at nogle gange virker det som om skærmen pludseligt ikke kan vise nogle farve nuancer.

Feks. ansigter i TV avisen det er lige som om at skærmen ikke kan håndtere de forskellige hud nuancer i ansigtet på speakeren, det meste af ansigtet ser fint ud men nogle steder i ansigtet virker de nærmest grå. det skal dog bemærkes at det ikke er hele tiden at det er sådan kun nogle gange. Det hender hender også at det opstår i store masive farveflader, som så bliver "fourenet" med andre farver, igen skal det tilføjes at det kun er nogle gange det ser sådan ud.

Er der nogen derude der kan forklare hvad der sker, er det en fejl i fjernsynet eller en fejl i signalet (hvilket ville undre da der både er problemet på almindelig antenne og parabol)?!

P.S. har endnu ikke oplevet fenomenet på dvd (men har heller ikke nået at se så meget dvd på skærmen endnu, den er kun 2 uger gammel).

Til top Vis Jonnravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonnravn

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 November 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

For lige at få det helt på det rene: Under en Tv udsendelse, hvor fejlen opstår, sker det så under hele udsendelsen eller kun i mindre intervaller?

Når du siger massive farveflader, mener du så, at fejlen kan opstå hvis du eksempelvis så et helt grønt billede på skærmen? Eller hvad med et helt sort?

Har du indstillet kontrast, brightness og de tre grundfarver for skærmen manuelt?

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

det opstår ud af det blå, midt i udsendelser. tiltider forsvinder problemet også lige så pludseligt som det er opstået. Angående det med de store overflader så er det mest gule overflader der bliver fyldt med grønne prikker. jeg har ikke pillet i billed menuen.

Har også lige bemærket at skygger gerne er grønlige og temmeligt pixileret.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 16 November 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart, uden at have set fænomenet i det her tilfælde, vil jeg skyde på to ting.

Enten er det en dynamisk funktion i Tv'et, som dynamisk ændrer billedet efter farvesammensætningen. I så fald kræver det at du leger lidt med indstillingerne og evt. prøver at slå fra og til for at du kan indkredse problemet.

Eller også skyldes det knas på forbindelsen, også på trods af det måske kommer fra to kilder. Du siger du har parabol, men hvordan overfører du billedet til skærmen fra parabol boksen? Ligger kablet nede i kabelrodet?

Du kan måske udbedres ved at isolere de analoge kabler lidt, men jeg tvivler. Du kan evt. også prøve at indstille på clock og fase, hvis du har mulighed for det i skærmens menu.

At skygger er grønne vil jeg give indstillignen skylden for. Det burde gerne kunne udbedres ved at indstille billedets kontrast og de tre grundfarver. At det er pixelleret kan godt være billedforbedringssystemet, som prøver at tilpasse det, men det kan såmænd også bare være dårlig forbindelse, som kan giver fnulder i de mørke områder.

Men det er nævnt før, at Samsungs 51 serie har et lille grønt push, som gør sig lidt mere markant. Det kan ikke indstilles fuldstændig væk, men jeg tror sagtens du kan forbedre det. Igen ligger det i indstillingerne, hvis du har mod på det =)

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

jeg har leget med at slå dynamisk kontrast og NR fra og til det giver intet.

Jeg begynder efterhånden at tro at der er noget galt med skærmen, for det er jo ikke et problem der er der hele tiden, det dukker bare pludseligt op (dog har det været der heletiden her til aften). har lige tjekket dvd signalet, det er det samme. det er jo heller ikke et problem i de mørke farver men i de lyse.

Jeg har besluttet at ringe til Electriccity i morgen tidlig og sige de skal komme med et ny og tage dette retur.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 16 November 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Det kan også være det er det. Men ellers så prøv lige hurtigt at kontakt Samsung selv og hør om det er en fejl de har oplevet før. Det kan jo være de kan fortælle dig noget helt konkret.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes