| Sendt: 16 November 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart, uden at have set fænomenet i det her tilfælde, vil jeg skyde på to ting.
Enten er det en dynamisk funktion i Tv'et, som dynamisk ændrer billedet efter farvesammensætningen. I så fald kræver det at du leger lidt med indstillingerne og evt. prøver at slå fra og til for at du kan indkredse problemet.
Eller også skyldes det knas på forbindelsen, også på trods af det måske kommer fra to kilder. Du siger du har parabol, men hvordan overfører du billedet til skærmen fra parabol boksen? Ligger kablet nede i kabelrodet?
Du kan måske udbedres ved at isolere de analoge kabler lidt, men jeg tvivler. Du kan evt. også prøve at indstille på clock og fase, hvis du har mulighed for det i skærmens menu.
At skygger er grønne vil jeg give indstillignen skylden for. Det burde gerne kunne udbedres ved at indstille billedets kontrast og de tre grundfarver. At det er pixelleret kan godt være billedforbedringssystemet, som prøver at tilpasse det, men det kan såmænd også bare være dårlig forbindelse, som kan giver fnulder i de mørke områder.
Men det er nævnt før, at Samsungs 51 serie har et lille grønt push, som gør sig lidt mere markant. Det kan ikke indstilles fuldstændig væk, men jeg tror sagtens du kan forbedre det. Igen ligger det i indstillingerne, hvis du har mod på det =) __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|