| Sendt: 20 November 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taurus skrev:
|
Hvornår mon man regner med konsekvent at gå over til 16:9 format hos de mange tv stationer?
|
|
|
Det har uden tvivl lange udsigter! Der findes jo hundredetusindevis af produktioner i 4:3, og det kan der jo ikke laves om på. Det er ikke realistisk at tro, at DR og andre helt vil afstå fra at sende 4:3 udsendelser. Det ville jo betyde, at DR ikke længere ville kunne sende "90 års fødselsdagen" nytårsaften. Skræmmende perspektiver ikke sandt?
Det som DR har lovet er, at alle nye egenproduktioner vil være i 16:9 fra år 2006 (tror jeg nok det er). Men disse egenproduktioner udgør jo, trods alt, kun en lille del af den samlede programflade hos DR.
Vi må med andre ord vænne os til, at det er forskellige formater, der skal vises på vores TV. Medmindre man vil strække/presse billedet, hvilket er uacceptabelt for mig, så må man leve med streger i siderne eller foroven / forneden. Af samme grund har jeg valgt en projektor som TV. Selvom nogle udsendelser har "forkert" format, og jeg derfor får sorte striber på lærredet, er det jo stadigvæk et stort billede jeg får. Herligt! __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|