Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 03:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma vs Projekter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sn0ke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 05 December 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Står i et lille dilema, kan ikke rigtig bestemme mig for om det bliver en projekter løsning eller en plasma skærm. Pris klassen vi snakker om er en 10.000 kr havde egentlig besluttet mig for en panasonic AE700, men så kom kæresten og sagde det var upraktisk og at en plasma skærm ville være bedre. Nogle af jer der har en holdning til hva i sys er bedst?
Til top Vis Sn0ke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sn0ke Besøg Sn0ke's Websted

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 December 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Jamen, hvad skal du bruge den til? Der er jo forskel på om man skal mørklægge stuen eller ej - og skal du se tv, så er en projektor jo mindre praktisk om dagen til TV kigning.

Med 10K får du ikke en plasma med højere opløsning end 840*480 - dvs. du får ikke det fulde udbytte af hverken PAL TV signalet og endnu værre, DVD kvaliteten - begge rummer jo mere end 500 vandrette linier.

- jeg bruger selv projektor til film (se surround signaturlink) og kunne ikke drømme om at nøjes med 40" til film Tilgengæld synes jeg ikke TV er værd at se i mere end 21".

Sn0ke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Jeg skal bruge den i et rum på 4*7m lig pt. Tvivlen omkring hvad jeg skal vælge da kæreste spurgte om hvor praktisk en projekter vil være i stuen. Kræver det virkelig så meget mørkelægning? Skal bruges til at se film på men til tider også fodbold kampe osv ;) Nogle der har nogle erfaringer med AE700 som projekter i stuen??

CHTT, har samme problem som dig 40" er sku for lidt til film ;) men nogle gange blir man jo nød til at se praktisk på det desværre..

på forhånd tak for svarene..

Til top Vis Sn0ke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sn0ke Besøg Sn0ke's Websted

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Mørklægning: ja, det kræves altså. Husk på det mørke på lærredet bliver ikke mørkere end lærredet. Så derfor kræver det en pæn del mørklægning - men i vintermånederne er det jo intet problem

Sn0ke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

ja men et par mørke gardiner behøves vel ikke være så grimme ;)... Så er det bar lidt om sanyo z3 eller ae700 er bedste når der muligvis kommer lidt lys?

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Nej - nu behøver mørklægningsgardiner jo ikke at være sorte - jeg bruger nogle hvide rullegardiner, der hænger bag de "konevenlige" pyntegardinger.

Sn0ke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

"konevenlige" pyntegardinger hehe ja det lyder som en go idé :D Hvad har du sys om din projekter ku se det er en AE300.. så ka en AE700 vel kun være bedre :)

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

AE300 fungerer fint til mit behov - der skal meget udvikling i projektorer til før jeg kaster penge efter en ny. Den har ingen hønsenet og et ganske godt billede, så den lever formodentlig et par år mere hos mig.

Sn0ke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Ja det kan jeg da godt forstå. Glæder mig godt nok os meget til at få en rigtig film projekter

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 05 December 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Nu skal man jo altid passe på med at blande "hifi" ønsker og kærester med hinanden:-P

Det bliver dog nok lidt svært svært at finde en god stor fladskærm (36 - 40") som kan slå Z3 og AE700 billedmæssigt til prisen.

Jeg har selv en AE700 og kunne ikke drømme om at vælge en fladskærm fremfor projektoren. Til film er projektorer klart fedest men desværre knap så meget til alm. tv.

Det virker jo som om at du allerede ved hvad du helst vil have;-) Så jeg vil gengive hvad jeg læste i en anden tråd omkring kvinder og hifi udstyr: "Tænk som en kvinde og argumenter udfra løsninger som kvinder foretrækker". Eller sagt på en anden måde, kvinder er som regl ligeglade med selve billedet og tænke mere i retning af design og enkle løsninger.  

Som CHTT nævner, så bør du måske nævne at et plasma til 10K ikke kan understøtte 720P som bliver det fremtidige format (og så lige glemme at nævne at der også er LCD skærme:-P )

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes