Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 03:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TV-tuner til NEC 42’’ plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjarke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 December 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Hej Alle.

Jeg har en NEC 42VP4 plasma monitor som savner en passende tuner! Jeg har hidtil anvendt min videomaskine som tuner, men vil nu gerne investere i en særskilt ekstern tuner. Jeg er iøvrigt tilkoblet Stofanet.

På linket her kan I se specifikationerne for skærmen: http://www.avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=8624

Håber I kan hjælpe

mvh

Bjarke

Til top Vis bjarke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjarke

bjarke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

I tillæg til mit spørgsmålvil jeg ydmygt forespørge:

Er skærmen forberedt til HDTV

(og i givet fald) vil en af nextvisions tunere HD10 eller HD12 så være at foretrække?

http://www.viewsonic.com/products/tventertainment/tvvideopro cessors/nextvisionhd10/

-Og kan en af disse tunere anvendes inden der bliver sadlet om til HDTV?

mvh

BJarke

Master_F
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 December 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Tja..... de der viewsonic tunere kan ikke købes i DK så du bør nok lige undersøge om de overholder alle de danske stadarder inden du evt ligger din hånd på sådan en. Alternativt kan foreslåes en billig tuner indtil HDTV kommer for alvor. Danske NorthQ laver en ganske glimrende en der hedder NQ6500 som har fået rosende ord med på vejen af diverse computermagasiner. Denne er dog netop i sidste uge udgået, stod nemlig også selv og skulle have en, og bliver i starten af januar erstattet med NQ6510. Denne skulle i store træk være magen til den gamle dog med højere opløsning. Så den satser jeg ihvertfald mine penge på. Så kan du altid få noget HDTV gejl når du har noget at bruge det til og prisen er kommet ned hvor det er til at være med.

Her er lige et link til den gamle model hvor du kan læse anmeldelser:
http://www.northq.dk/products/tvvideo/nq6500.html

Og her et link først til den nye model og dernæst et link til hvor du kan købe den:
http://www.northq.dk/products/tvvideo/nq6510.html
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=60454&a mp;type=

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Sendt: 08 December 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hej Bjarke

Jeg har haft en Northq nq6500 i 2 dage hvorefter den blev retuneret, den er ikke særlig god min gamle Panasonic video var/er meget bedre, så jeg vil ikke anbefale den.

Du kunne evt. se på disse http://www.best-seat.dk/articlelist.46.122

Mvh

kiro

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

bjarke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar.

Er enig i at det nok er meget fornuftigt at købe en forholdsvis prisbillig tuner indtil HDTV-bølgen ruller i DK. Var klar på at investere i en nq6510 indtil kiro's indlæg....

Er der nogen der har erfaringer med den nye model nq6510? Mon den bedre opløsning i 6510 frem for 6500 skulle løse det problem kiro omtaler?

mvh

Bjarke

Master_F
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Det er der nok ikke for den er først i handlen 14/1-06  Men ang. problemer med kvali så kommer det jo nok også an på hvad man forventer. Det er klart at når en tuner i DK er belagt med høj afgift så får du ikke ret meget for dine penge og når produktet så kun koster 799,- så er det klart at der er ikke så mange af pengene der er brugt på egentlige komponenter. Det jeg har set fra den kant var godt nok til mig men er man hyper teknik nørd og vil have det bedste ja klart så er der da produkter der er meget bedre derude.... og dyrere! Men Kiro har haft en kedelig oplevelse så det vidner da også om at det er ikke en tuner verdenens mercedes vi har fat i her men et udemærket billigt produkt som gør det den skal til en fornuftig pris.

Men for at gøre en lang historie kort:
Har du brugt 200k af dine sparepenge på grej i hifiklubben eller lignende så er denne tuner nok ikke sagen. Skal du bare bruge en billig tuner indtil noget andet dukker op vil jeg mene den er helt i orden. Eller er der også den her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=120229 som lige er lidt dyrere men også går for at være noget af bedste i det segment.

bjarke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Den ser ikke så tosset ud, og har gode anmeldelser!

Når en tuner som denne har component-ind, vil jeg så kunne tilslutte min DVD med progressiv scan til denne via component-indgangen, og lade tuneren sende signalet videre via eks. VGA udgangen uden at signalet fra DVD'en forringes? Eller er det bedre at køre component direkte mellem DVD og display?

bjarke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2005 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

panik!!

Jeg valgte at investere i den Neovo som master_F foreslog http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=120229 ....

Jeg modtog den igår og skulle slutte den til. Der opstod imidlertid et problem da jeg skulle slutte den til min surround-receiver....Der viser sig kun at være et lille jack-stik som audio ud (af typen man typisk slutter PC-højttalere til med)!

Mit spørgsmål er nu:

1. Kan man få et adapter stik der kan dele ét lille jackstik ud til 2 stk phono (de alm audiokabler rød/hvid). (Der står A2- og Nicam-stereo på kassen).

2. Hvis 1. kan lade sig gøre vil det så give et stereosignal?

Håber meget på snarlig hjælp........ 

bjarke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

i tillæg til ovenstående indlæg skal det lige nævnes at der ud over omtalte audio-ud (via det lille jack-stik) også er en audio-ind (beregnet til at slutte til fra lydkort) og en audio-ud til hovedtelefoner. Alle via de omtalte små jackstik.

PS: Mit setup har ikke HTPC.......

bjarke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Sorry guys.......

Det må vist være et kabel af denne type jeg søger: http://www.disconetto.dk/shop/default.asp?setlng=1&produ ctid=2784

bjarke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu købt et kabel med et lille jack-stik i den ene ende og 2 phonostik i den anden.... Kablet er forbundet til udgangen for "aktive" højttalere i tv-tuneren og enden med de 2 phono-stik er sat i forstærkeren.... Men ligemeget hjælper det: INTET lyd i højttalerne...

Der er en indgang i tv-tuneren med et mini-jackstik som er beregnet til tilslutning fra lydkort. Betyder det at det kræver et lydkort for at virke? -Altså et HTPC-setup?

-Er der nogen der har omtalte Neovo-tuner med et ikke-HTPC setup?

Håber meget på I kan hjælpe...

Master_F
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Det burde være et spørgsmål om at slutte antennestikket til boxen, tv og højttalere til boxen og så var det det. Prøv evt at sætte headset eller andet simpelt lydudstyr til for at minimere risikoen for fejltagelser. Keep it simple og prøv dig frem. Det virker helt sikkert. Det kunne jo også være dit kabel der var noget i vejen med.

Held og lykke herfra.....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes