| Forfatter |
|
Pelle Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pelle skrev:
| En Samsung 40 LCD-TV LE-40M61B er vel et super fjernsyn, er der nogle der har nogle erfaringer med et sådan tv. |
|
|
Jeg bryder mig ikke rigtigt om at du siger "vel et super fjernsyn" - har du set det? Ikke at jeg vil sige det er dårligt, men det er svært at vurdere om de fordele og ulemper et givent tv har tiltaler én. Intet tv er perfekt.
Pelle skrev:
Jeg ønsker mig at købe et sådan fjernsyn, dog er den uden digital tuner. Jeg bor dog i hus hvor jeg har fællesantenne. Vil det så betyde noget om den har digital tuner.??? |
|
|
Nej. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Pelle Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker for dit svar Otto Tc.
Jeg har set tv i real live og syntes at det er et tv der lige kunne passe ind i min stue.
Du skriver at det ikke betyder noget at der ikke er digital tuner i. Er det så fordi at fællesantenne signalet stadig vil være analog? 
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NielsA Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmest et nyt og noget bedre panel (helt ny generation). Giver et synligt bedre billede. /Niels
|
| Til top |
|
| |
NielsA Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pelle skrev:
| En Samsung 40 LCD-TV LE-40M61B er vel et super fjernsyn, er der nogle der har nogle erfaringer med et sådan tv. |
|
|
Ja, det er et super fjernsyn. Jeg har netop fået et hjem efter flere års fladskærms research og tøven.  Er der noget specielt du gerne vil vide?
Pelle skrev:
| jeg har fællesantenne. Vil det så betyde noget om den har digital tuner.?? |
|
|
Dit fællesantenne signal vil med stor sikkerhed fortsat være analogt i en lang periode. Skulle der komme fremtidige digitale muligheder vil det kunne (måske endda skulle) løses med en set-top boks (i stil med Selector eller en Sat-reciever). Den kobler du til dit fjernsyn, så du kan bruge det også i en digital fremtid. Du skal dog være klar over, at generelt for fladskærms-TV gælder det, at dit analoge signal skal være temmeligt kraftigt og ret støjsvagt for at det ikke skal blive en halvkedelig oplevelse at kigge på. Kombinationen af den meget store størrelse og den analoge->digitale signalvej & -behandling giver et ret dårligt resultat hvis signalet ikke er i orden.  Er der imidlertid knald på et godt signal - evt. efter lokal forstærkning - så er din lykke sandsynligvis gjort. Det er den f.eks. hos mig ...  /Niels PS: Kig evt. forbi http://www.flatpanels.dk/ og det tilhørende forum.
|
| Til top |
|
| |
Klander Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har et Samsung 40 LCD-TV LE-40M61B og er meget tilfreds med det, jeg kikkede på mange LCD tv inden jeg bestemte mig,
jeg kikkede til sidst på Philips 9830 og så Samsungen men jeg brød mig ikke 9830´s "glansbillede"
40M61B har et bedre naturligt billede.
Det har et rigtigt godt billede også på alm antenne, "kabel TV" __________________ Med venlig hilsen
Kurt
|
| Til top |
|
| |
Pelle Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Takker for jeres svar. Jeg vil prøve at høre min antenneforening om hvad de regner med at gøre når det nye digitale signal kommer til april. Jeg står bare her og ved ikke om det er klogere at vente til at man kan få en med digitaltuner istedet for. Det er jo ikke meget ved at give så mange penge for et TV der allerede at for "gammelt" til april. Det er ikke ment at oversku det danske tv lige for tiden
Mange hifi db. Pelle
|
| Til top |
|
| |
Klander Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pelle skrev:
|
Hejsa
Takker for jeres svar. Jeg vil prøve at høre min antenneforening om hvad de regner med at gøre når det nye digitale signal kommer til april. Jeg står bare her og ved ikke om det er klogere at vente til at man kan få en med digitaltuner istedet for. Det er jo ikke meget ved at give så mange penge for et TV der allerede at for "gammelt" til april. Det er ikke ment at oversku det danske tv lige for tiden
Mange hifi db. Pelle
|
|
|
Hej Pelle, det er ikke for gammelt til april.
Du skal nok bare ud og købe en Selector hvis det er TDC kabel i bruger. __________________ Med venlig hilsen
Kurt
|
| Til top |
|
| |
Pelle Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Klander
Ja jeg ved godt at jeg kan købe en sådan box og sætte imellem. Der er bare det at den også skal have sin egen fjernbetjening og så fylder den også. Jeg ved godt at jeg kan købe en fjernbetjening jeg kan programere til at virke på begge dele. Bliver mit signal ikke lidt dårligere ved at bruge en sådan box? og hvor lang tid går der inden at man kan købe flere tv med digital tuner?
Pelle.
|
| Til top |
|
| |
Klander Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej dit signal bliver ikke ringere det bliver da bedre det er digitalt, DR1 og DR2 kører allerede nu en del i 16,9 og har gjordt det længe.
__________________ Med venlig hilsen
Kurt
|
| Til top |
|
| |
MrPinchy Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han mener vel om signalet bliver dårliger af at gå gennem et extern digital tuner frem for en som sidder i tvet fra starten?... og ja uden af vide så meget om det så det er vel et spørgsmål om at købe en god tuner og nogle gode kabler...
|
| Til top |
|
| |
Pelle Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var det jeg mente! Man laver vel det digitale signal om til et analog signal og kører så det ind på "nomal" indgangen for tvsignal? Eller kører man den ind på en af de andre indgange? Så man kan sige at man kører med 2 tuner og dermed kan lave PIP når nu tv understøtter det? Der er meget at lære i denne verden.
|
| Til top |
|
| |
Klander Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu prøvede jeg lige her til aften, der kørte en udsendelse på DR1 den blev sendt i 16,9, og jeg kunne se den i 16,9 med eller uden Selector.
LE-40M61B har / er DCR= Digital Cable Ready, de skriver at så behøver man ikke en "set top box"
for at kunne modtage det, og det ser ud til at virke 
Og kører jeg signalet gennem Selector på evt. DR1 med eller uden Selector er det det samme hvad angår kvalitet.
Men om det vil virke på alle fælles-antenner ved jeg ikke. __________________ Med venlig hilsen
Kurt
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 15 December 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|