Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 10:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Må snart have mig et LCD men hvilket? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zz24hours
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 13 December 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Har vist fået overtalt pigen til at gulvpladsen under TV'et ville gøre mere gavn uden et tv-bord. Vi ser primært parabolkanaler (viasat) og tv2 på stueantenne og derudover selvfølgelig DVD. Jeg har ikke endnu set noget behov for at skulle koble PC på stuefjernsynet. Ser også en del fodbold, men er responstiderne ikke efterhånden dernede hvor hurtige bevægelser og actionsekvenser ikke er et problem?

Størrelsen må ikke blive mindre end vores nuværende 32" widescreen - men pigen vil heller ikke have det for stort og da vi ikke sidder mere end 3½ meter fra skærmen er 32" vel også en passende størrelse, måske 37" kan accepteres, men udgangspunktet er 32".  

Nu er vi ikke typerne der skifter fjernsyn hvert andet øjeblik, så det skal være fremtidssikret, her tænker jeg f.eks. på HD-TV. Forestiller mig et prisniveau på 20.000 +/- som maksimum. Det gør selvfølgelig ikke noget hvis man kan få et billigere, der kan opfylde vores primitive behov, men igen - jeg vil ikke stå og skulle skifte igen om 2-3 år fordi der er nogle irriterende smådetaljer.

Jeg har kigget lidt på nedenstående - Sony er lidt uden for prisklassen, men vi kan tåle at vente eller alternativt må man jo give det ekstra.

Sony KLV-L32MRX1
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=91479 

Phillips 32PF9830
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=156446

Og så lidt 37" bare for at have dem med.

Phillips 37PF9830
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=156448

JVC LT-37M60
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=161701 

LG 37LP1R
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=159843

zz24hours
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Lige nu så jeg så tråden om Phillips 37PF9830, godt overset af mig  

Tråden tager lidt tid at tygge sig igennem og indtil side 8 ser indtrykket af 9830'eren ud til at være godt, det kunne da være pigen skulle overtales til et 37", hvem ved

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 December 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Jeg er en novice på området, men 9830 ser riktig godt ud i mine øjne. Specielt detaljer i i mørke partier klarer den meget bra

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

zz24hours
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg været nede i butikken og se det Phillips 9830 i 37" og jeg må give at det er et meget flot billede det har, men det er lige voldsomt nok til størrelsen af vores stue kombineret med lav loftshøjde, det bliver simpelt hen for dominerende, 37" er derfor nu udelukket.

Størrelserne overrasker mig i øvrigt, for nu har jeg gået med tommestokken og målt i forhold til de forskellige 32" - og de er EN DEL større end vores nuværende 32" widescreen.  

Er der andre 32" jeg bør overveje, udover udover Phillips og Sonys ovenstående? Evt nogle modeller hvor højtalere ikke gør fjernsynet over 1 meter bredt - når lyden virkeligt betyder noget, så bliver det over anlægget alligevel.

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 December 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

prøv at se på samsung . Hvis du skriver i søg er der en lang tråd om deres 32 LCD

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

zz24hours
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet, kigger om lidt - er dog primært ude efter Philips, Sony eller LG

FLOVT i øvrigt  - det er lige gået op for mig at mit fjernsyn gennem snart 6 år er et 28" og ikke et 32" som jeg syntes jeg kan huske jeg købte

Flot Zz24

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 December 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Du skal også lige huske på, at et 32" fladskærmsfjernsyn svarer til et 34" CRT fjernsyn i diagonalstørrelsen - det hænger vist sammen med, at strålekanonen i CRT teknologien har vanskeligt ved at nå helt ud i hjørnene. Derfor er der traditionelt et fintmasket sort net i kanten af billedet på CRT, hvilket man undgår med LCD og plasma. Derfor vil springet fra 28" CRT til 32" LCD også virke større end det er på papiret.
Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

Oogie Boogie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 December 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

CosmoKramer skrev:
Du skal også lige huske på, at et 32" fladskærmsfjernsyn svarer til et 34" CRT fjernsyn i diagonalstørrelsen - det hænger vist sammen med, at strålekanonen i CRT teknologien har vanskeligt ved at nå helt ud i hjørnene. Derfor er der traditionelt et fintmasket sort net i kanten af billedet på CRT, hvilket man undgår med LCD og plasma. Derfor vil springet fra 28" CRT til 32" LCD også virke større end det er på papiret.

Grunden til at en fladskærm altid er større end en CRT ved samme størrelses angivelse, er at man måler billedrøret inden man putter det i kassen, på fladskærme måler man det faktiske billede.

Jeg har anskaffet mig en LG 37LP1R, som jeg er utrolig glad for. Flot billed, meget god lyd og der er ingen problemer med fodboldt eller anden sport.

Til top Vis Oogie Boogie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oogie Boogie Besøg Oogie Boogie's Websted

zz24hours
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

ok, vidste jeg ikke

Lige nu er det såmænd meget rart at finde ud af jeg har husket forkert angående størrelsen på mit tv, for det ER besluttet at det næste bliver et 32" uden det bliver for stort til stuen.

Ulempen er så at der ikke endnu er lavet et "ægte" HD-TV klart 32" ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes