Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Lærred og component kabel til projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 December 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Jeg anskaffer mig ret sikkert snart en Sony HS60 projektor, og i samme omgang tror jeg det ville være en fordel at købe et nyt component kabel. Det jeg har nu er et meget tyndt standard kabel. Længden skal være 10-15 meter, og det må maks koste omkring 1000 kr. (gerne mindre, hvis kvaliteten holder )

Desuden skal jeg også have købt et rigtigt lærred (bruger lige nu et IKEA rullegardin), men med en afstand fra lærred til siddeplads på 3,5 meter, hvilken størrelse vil så være hensigtsmæssig? 80" eller 90"?

Og vil det være en fordel at købe et gråt lærred fremfor et alm. hvidt?

Til top Vis Shadow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shadow

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 17 December 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Det er smag og behag med hensyn til afstanden. Jeg vil mene at de begge kan bruges men gå dog ind i en butik der har en demostrationsprojektor og test afstanden for at se om du syntes det passer.

Grå hjælper til at give en bedre sort, hvilket jo netop har været en af LCD projektorenes svagheder. Problemet med et gråt lærred er at du så får en lidt misfarvet hvid.

Den lidt grålige hvide farve er ikke noget jeg personligt ligger mærke til så jeg ville gå efter et gråt lærred men jeg er jo ikke dig....

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hvad med kabel? Nogen der kan anbefale et kabel?

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 December 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Shadow skrev:

Generalt er Supra kabler rimelig gode  så det kunne være noget der er værd at kikke på.

Men hvad med noget HDMI overførsel   eller har din dvd ikke det ?

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

hans123 skrev:
Shadow skrev:

Generalt er Supra kabler rimelig gode  så det kunne være noget der er værd at kikke på.

Men hvad med noget HDMI overførsel   eller har din dvd ikke det ?

Mvh Hans

Nej det har min dvd desværre ikke. Det er en Denon 3800mk2.

Men ville dette kabel så være en god ide? http://av-connection.com/Functions/ProductDetails.asp?Produc tNo=YUV1&VersionNo=1

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 December 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Om du vælger et 80" eller 90" er nok op til personlig præference. Forholdet mellem afstand til lærredet og bredden af billedet bliver henholdsvis 1,94 og 1,75 og begge ligger indenfor det interval man anbefaler (1,5 - 2) for at få en rigtig bio-fornemmelse.

Der er nogle der mener at HS60 har så godt et sortniveau at et gråt lærred ikke er nødvendigt. Samtidig er HS60 ikke den projektor der har flest lumens, så den højere gain på et hvidt lærred kan være en fordel, nok specielt ved lærreder på 100" og derover. Hvis du vælger et 80" eller 90" lærred kan det godt være at HS60 har nok lys selvom du vælger et gråt lærred.

Jeg har endnu ikke set HS60 i aktion så skal ikke kunne sige hvad der vil være bedst - det kommer også an på under hvilke forhold projektoren installeres. Du kan evt. spørge Otto fra Tape Connection om han vil anbefale gråt eller hvidt lærred til HS60.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 December 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Shadow skrev:

Men ville dette kabel så være en god ide? http://av-connection.com/Functions/ProductDetails.asp?Produc tNo=YUV1&VersionNo=1

Jeg kan ikke lige få linket til at virke, men det ser ud til at det er Supra AV3 kablet du har linket til. Jeg har det selv og det kan absolut anbefales.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes