| Forfatter |
|
dalle Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Regner med at købe en projektor (z4 eller z3 meget snart. Jeg har allerede xbox i stuen med mediacenter koblet op til pc'en og det er jeg meget tilfreds med.
1. Hvor stor en forskel vil jeg opleve i billedkvalitet på en projektor mellem Xbox med mediacenter (med RGB og progressive scan hack) og en dedikeret HTPC?
2. Hvor stor er forskellen egentlig på z3 og z4? Er det bedre at købe z3 og bruge de sparede penge på htpc eller skal jeg lægge pengene i en z4? Med andre ord: Vil jeg ikke kunne udnytte potentialet i z4 ved at bruge xbox'en?
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg er selv gået fra "almindelig" XBMC i 480P til Xbox360 i 720P på en Pana900.... Er fuldkommen anderledes og LANGT vildere. Pludselig er selv den mindste tekst fuld læsbar og HD klip er simpelthen FOR vildt... er som at være der, var konens først udmelding..:).... men du skal som sagt op i en Z4 eller pana900 for at udnytte HD signalerne ordenligt...
Med den gamle Xbox vil du ikke kunne udnytte en Z4 ordenligt, da den "kun" kan vise 480P/480i
Jeg har ikke den store erfaring med "almindelig" HTPC, men jeg vil tro, at en sådan kun kan være endnu bedre end 360'eren, som kun er en extender. På samme vis tror jeg ikke, at du vil opleve den store forskel fra din Xbox i forhold til media center PC, hvis du ikke får en projektor med bedre opløsning (udover interfacet naturligvis)
Som billedforbindelse vil jeg vælge component eller HDMI/DVI
|
| Til top |
|
| |
dalle Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret
Kan xbox360 afspille divx og xvid fra min pc over netværk?
Kan xbox360 sende HDMI/DVI ud?
Løsningen er måske bare at starte med min eksisterende xbox1 og så spare sammen til en HTPC, der kan scalere alt op i en god opløsning?
Tillægsspørgsmål: Jeg har mange divx/xvid film og shows. Vil disse også blive forbedret væsentlig med en HTPC med DVI i forhold til xbox med RGB?
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubelnar skrev:
... men du skal som sagt op i en Z4 eller pana900 for at udnytte HD signalerne ordenligt...
|
|
|
Hvorfor dog det?
En Z3 og Z4 har begge 1280x720 i opløsning. Den forbedring du vil opleve med en Z4 over en Z3 vil vel gælde både SD og HD. Du kan sagtens udnytte HD på en Z3. Ikke dermed sagt at det ikke kan betale sig at købe en Z4, men det er ikke et spørgsmål om at den ene kan HD og den anden ikke kan.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
dalle skrev:
|
Tak for svaret
Kan xbox360 afspille divx og xvid fra min pc over netværk?
nej
Kan xbox360 sende HDMI/DVI ud?
nej
Løsningen er måske bare at starte med min eksisterende xbox1 og så spare sammen til en HTPC, der kan scalere alt op i en god opløsning?
Tillægsspørgsmål: Jeg har mange divx/xvid film og shows. Vil disse også blive forbedret væsentlig med en HTPC med DVI i forhold til xbox med RGB?
|
|
|
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
dalle Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene
Jeg har ikke så meget plads og vil meget gerne af med mit TV. Er godt klar over at det ikke er så kønt med TV på projektor. Især ikke når jeg har stofa, men så kunne jeg jo købe det digitale spejl når det kommer.
Mit spørgsmål er om jeg vil kunne se en forskel på at lade mit tv signal køre igennem en HTPC (MCE) fremfor et signal ind i min gamle video og så videre til projektor? Hvilket software skal der i givet fald til? Jeg har nu et gammelt Terratec TV kort i min PC og jeg synes der kommer meget støj i billede og lyd i forhold til billedet på mit TV, så det var derfor jeg tænkte at det måske var bedre med en video som tuner?
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 25 December 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Z2 og pta500 har også en opløsning på 1280x720 lige bortset for det
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 25 December 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Upsan - Jeg troede faktisk kun, at det var den sidste nye generation af LCD, som kunne vise 720P... er åbenbart sket en DEL siden min gamle PTAE-300....
Jeg beklager "fejlen"...
|
| Til top |
|
| |
dalle Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kan kommentere på om merprisen er pengene værd i forhold til z3?
Kører en htpc altid progressive scan?
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
dalle skrev:
Kører en htpc altid progressive scan? |
|
|
Ikke nødvendigvis, du kan sagtens sætte en interlaced opløsning på de fleste grafikkort.
Hvorfor man skulle ønske at gøre dette kan jeg dog ikke lige komme med et fornuftigt bud på...
|
| Til top |
|
| |
dalle Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
opdatering: Så fik jeg high def pakken fra microsoft.
Først kunne jeg ikke se forskel men så gik jeg ind i org dashboard og
så at der var kommet mulighed for at vælge 480, 720 og 1080.
Efter det var slået til bootede jeg xbmc og det så MEGET bedre ud end
før. Det står knivskarpt og lyden er også forbedret med den optiske
udgang. Jeg er meget tilfreds med det hele.
|
| Til top |
|
| |