Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DIY lærred - forvekoder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
joburg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 December 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hejsa folkens

Så er jeg blevet den lykkelige ejer af en Sanyo Z4 og skal til at lave et lærred af en masonitplaede eller en spånplade, men skal have fundet ud af hvilken maling jeg skal købe - i det lokale byggemarked (ikke en dyr løsning). Der er flere som angiver forvekoder for maling, men hvilken farvekode der skal bruges, afhænger vel af hvilken gain man ønsker og glansen spiller vel også ind...?

Jeg skal lave et lærred på omkring 2m i bredden og der skulle et gain på 0.8 være fint til min projektor. Er der nogen der kan hjælpe med farvekoder og glans til dette?

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 December 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger selv følgende maling, som jeg fik anbefalet af en anden bruger herinde, til min Infocus X1:

kulør: IN-180 Stromboli Grey

Produkt: 99366 / 9,1 L  Flutex 5 Tone 1 #

Farvekort: 206 Flugger inde 99/00

( /I) Mindre Lysægte

Pasta Mængde Pasta Mængde

UM       364       YI        26

OE       52

Jeg kunne nøjes med at købe en farveprøve hos Flügger til 25 Kr. så mit "lærred" har været superbilligt at lave. Det er ligeså godt som de billige lærreder jeg har sammenlignet med.

Bogart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Overvejer selv at købe en Z3...og vil lave et gråt lærred.

Jeg kan få det rimeligt mørkt i min stue, så jeg går ud fra en gain på 0,8 også vil være fint.

Hvis nogen har flere erfaringer med malingskoder til denne type....kom frit frem :)

Til top Vis Bogart's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bogart

joburg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Jeg lavede et lærrede med Stromboli Grey, som perejvind anbefalede. Skulle jeg gøre det igen, tror jeg også at jeg kunne nøjes med en farveprøve, som han også skriver.

Jeg rullede farven på, men havde ikke så meget arbejdsplads, så bearbejdningen blev ikke helt ensartet, hvilket kan ses når billedet er meget ensartet lyst. Jeg vil tro at man skal sørge for at arbejde helt ensartet med rullen og måske også sikre at malingen er tilpas tynd.

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Jeg skal have fundet et midlertidigt lærred der skal bruges et halvt års tid før jeg kan få hængt en fast løsning op i loftet. Og det med at bruge maling på en træplade lyder som en god løsning da det er nemt at opbevare og lige til at stille på en fod når det skal bruges..

Men er det lige så godt (eller endda bedre) som at få en lærred-rest fra f.eks. en skole der skal skifte lærred? Et sådanne lærred har jeg ingen anelse om hvilken gain det har, men det er blevet brugt til projektor (altså den gamle slags, hvor man lægger transperenter på en plade der bliver lyst igennem)

b.t.w. Projectoren jeg skal lave lærred til er en Z4

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes