Forfatter |
|
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem af Jer herinde som har et Pioneer PDP-436FDE/XDE, har i også købt højtalere til det?
Hvis nej, hvad er begrundelsen? Er det ikke besværligt at skulle fyre op under sit anlæg, for at se/(høre) TV-avisen?!?
Hvis ja, har I så valgt sidehøjtalerne eller bundhøjtaleren? Og hvad er begrundelsen for jeres valg af side eller bund-højtaleren? Det er jo p***e dyrt! tror jeg har set dem til kr. knap 2000 kr !
Nogen som har hørt noget om 437FDE/XDE? Synes ik rigtigt der har været tale om noget her til CES. Noget gæt om hvornår modellen kommer på markedet? (Jeg havde jo håbet lidt på 3-4 HDMI-indgange og 1280*768 opløsning på 43" modellen 
|
Til top |
|
|
Panarai Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt bundhøjteler til mit Pioneer 436, jeg syntes det ser bedst ud med denne løsning.
Det bliver lidt for langt med sidehøjtalere, men det er jo en smag sag.
Pris for bundhøjtaler er 1600,-
Pioneer 437 skulle komme i sensommeren 2006
|
Til top |
|
|
Lars Cetti Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok... har du nogle specifikationer på 437´eren ?
|
Til top |
|
|
slib Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Cetti skrev:
Dem af Jer herinde som har et Pioneer PDP-436FDE/XDE, har i også købt højtalere til det?
Hvis nej, hvad er begrundelsen? Er det ikke besværligt at skulle fyre op under sit anlæg, for at se/(høre) TV-avisen?!?
Hvis ja, har I så valgt sidehøjtalerne eller bundhøjtaleren? Og hvad er begrundelsen for jeres valg af side eller bund-højtaleren? Det er jo p***e dyrt! tror jeg har set dem til kr. knap 2000 kr !
Nogen som har hørt noget om 437FDE/XDE? Synes ik rigtigt der har været tale om noget her til CES. Noget gæt om hvornår modellen kommer på markedet? (Jeg havde jo håbet lidt på 3-4 HDMI-indgange og 1280*768 opløsning på 43" modellen 
|
|
|
436'eren er temmelig ny, så du må nok vente et godt stykke tid endnu på en nyere model
|
Til top |
|
|
Djon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 90
|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan sættes bndhøjttaleren til tv'et? Der er jo stik til venstre og højre højttalere bag på tv'et. Bliver de begge sat i, så der kommer stereo ud af den? Er det noget med at bundhøjttaleren også kan bruges som center i et surroundsystem?
|
Til top |
|
|
skalbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Spediegonzalas Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg valgte at sige nej til højtaler. Så vi tænder hele suround anlæget hver gang. Det sidder rimeligt hurtigt på rygraden.
Selv en kvinde kan lære at leve med det. Men jeg gav hende vælget om en pioneer højtaler eller anlæget. Hun svarede bare at hun synes at vi har højtaler nok... *G*
Og det fungere fint.
Michael
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Cetti skrev:
Hvis nej, hvad er begrundelsen? Er det ikke besværligt at skulle fyre op under sit anlæg, for at se/(høre) TV-avisen?!? |
|
|
Det afhænger vel af systemet - at trykke på en enkelt knap på fjernbetjeningen er vel ikke "besværligt", slet ikke hvis man har en multi-remote.
Lars Cetti skrev:
Hvis ja, har I så valgt sidehøjtalerne eller bundhøjtaleren? Og hvad er begrundelsen for jeres valg af side eller bund-højtaleren? Det er jo p***e dyrt! tror jeg har set dem til kr. knap 2000 kr ! |
|
|
Hvorfor er det dyrt?
Djon skrev:
Hvordan sættes bndhøjttaleren til tv'et? Der er jo stik til venstre og højre højttalere bag på tv'et. Bliver de begge sat i, så der kommer stereo ud af den? Er det noget med at bundhøjttaleren også kan bruges som center i et surroundsystem?
|
|
|
Den tilsluttes som om det var to separate højttalere.
Bemærk at den 50" der omtales ikke er en afløser for PDP 506, det er en PRO-model, uden tuner. Ikke dermed sagt at den er uinteressant... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Lars Cetti Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Det afhænger vel af systemet - at trykke på en enkelt knap på fjernbetjeningen er vel ikke "besværligt", slet ikke hvis man har en multi-remote. |
|
|
Okay, jeg omformulerer "besværligt" til "overkill". Men jeg synes nu alligevel at det burde være let at forstå.... Det er da overkill at skulle fyre op under sit watt-slugende hifi-anlæg i de 10-20 minutter, bare for at få lyd på TV-avisen. Hvis man en aften bare sad og så dokumentar osv. i fjernsynet, ville det også være overkill, at skulle fyre op under anlægget og bruge sine 2 meter høje gulvhøjtalere, for at få lyd på! Men nevermind.. jeg har besluttet mig for at købe TV´et MED højtalere.
Hvorfor er det billigt? (jeg tolker dit spørgsmål som, at du insinuere at det er billigt).
|
Til top |
|
|
Lars Cetti Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
436'eren er temmelig ny, så du må nok vente et godt stykke tid endnu på en nyere model |
|
|
Temmelig ny? Iflg. Pioneer´s hjemmeside ttp://www.pioneer.dk/dk/content/news/G6.html kom modellen i september. Det er 4 måneder siden. Hvor lang tids interval er der mellem Pioneer´s modeller? Fx. fra da 435 kom på gaden til 436 kom på gaden. Hvis der var samme tidsinterval mellem 436 og 437 kunne det jo være MEGET interessant at vide, hvornår 437´eren kom! Der kunne jo "dryppe" lidt hi-tech stuff af fra deres nye 50" 1080P-model man så på CES 
Jeg har googlet som en sindsyg efter info på 437, men der er intet! Er jeg bare for tidligt ude? Jeg er jo vant til grafikkortproducenterne spytter nye og hurtigere chips ud med ganske få måneders interval.... Jeg havde en opfattelse af at det samme var gældene indenfor fladskærms-markedet. Men måske ikke i samme grad, eller hur ?
EDIT : Nogen som kan fortælle hvad djævlen PDP-42RXE er for en fætter!? Hvad er forskellen på dén og 436XDE?
|
Til top |
|
|
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
PDP-42RXE er en 42" NEC skærm, Pioneer købte som bekendt NEC, og de skal åbenbart have solgt ud af nogle skærme.
Efter min mening synes jeg prisen på bundhøjttaleren er ganske fornuftig og hvis du synes det er overkill at tænde det store anlæg for at se TV-Avisen ja så har du selv besvaret dit eget spørgsmål, du skal købe bund højttaleren.
Mvh. Crede
|
Til top |
|
|
Lars Cetti Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit input Bøje/Crede...
Har du set 42RXE´eren i action? Er modellen noget værd at skrive hjem om?
|
Til top |
|
|
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har set den i Berlin den var OK men jeg ville til vær en tid købe 43" PDP436XDE eller 50" hvis man har plads og afstand nok.
Mvh. Crede
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Cetti skrev:
Hvorfor er det billigt? (jeg tolker dit spørgsmål som, at du insinuere at det er billigt). |
|
|
Jeg ved ikke om jeg vil sige det er _billigt_, men en tusse per side for en "okay" højttaler, der er en designmæssigt lækker løsning, det synes jeg ikke er dyrt. Jeg har hørt en kunde udtale at han mente lyden i denne var bedre end i hans gamle B&O MX7000. Set i det lys synes jeg prisen er yderst rimelig. Bortset fra det ville jeg personligt ikke et sekund overveje at bruge den fremfor at tænde anlægget. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Cetti skrev:
Okay, jeg omformulerer "besværligt" til "overkill". Men jeg synes nu alligevel at det burde være let at forstå.... Det er da overkill at skulle fyre op under sit watt-slugende hifi-anlæg i de 10-20 minutter, bare for at få lyd på TV-avisen. Hvis man en aften bare sad og så dokumentar osv. i fjernsynet, ville det også være overkill, at skulle fyre op under anlægget og bruge sine 2 meter høje gulvhøjtalere, for at få lyd på! Men nevermind.. jeg har besluttet mig for at købe TV´et MED højtalere. |
|
|
Ikke mere overkill end at se nyheder på et 43" tv... Iøvrigt så bliver man ret hurtigt vænnet til at tale lyder så naturligt som det gør over anlægget, jeg kan ikke holde ud at se nyhederne på de indbyggede højttalere, det generer mig ganske enkelt at lyden ikke er naturlig. I modsætning til hvad de fleste måske tror, så er den menneskelige stemme en af de absolut vanskeligste ting at gengive troværdigt. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Pioneeren og har også købt højtalerne som kan hænge på siden. De er dog ikke monteret og vil aldrig blive det. Så de ligger ganske ubrugte i deres papkasse.
Det er helt naturligt at ved at trykke engang på min sony multi fjernbetjening så kommer Tv-avisen frem på 43 tommeren og stemmen lyder dejlig naturlig gennem et ML og B&W nautilus setup.
Overkill.....måske....men jeg ville aldrig drømme om at høre tv avisen mere på nogle TV højtalere når jeg har mulighed for andet.
Og så ser Pioneeren da endnu bedre ud uden højtalere monteret.
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kunne værre mange ønsker og gisninger omkring en kommende Pio437.Så vidt jeg husker havde Pioneer bla en prototype med på IFA(september),der havde integreret tuner!!.Mht højere opløsning skal der vel lidt af et gennembrud til,da pixelstørrelsen på plasmateknologien pt er begrænsningen ??Følger man mønstret fra de foregående år frigives 437 i sensommeren 06,og kortene holdes indtil da ret tæt til kroppen.
Jeg synes også bedst om monitorlooket,men kan sagtens følge overkill bekymringen.
Og så ville det altså være rigtigt fedt hvis bundhøjtaleren kunne anvendes,som en anstændig center
|
Til top |
|
|
Lars Cetti Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
I gør det dælme svært for mig! Er faktisk lidt overrasket over så mange der helt fravælger højtalerne. Det må være folks kompromis-løse indstilling til godt billede og god lyd -> Hellere fyre op under anlægget (og el-måleren), end at høre på en TV-speaker gennem et sæt TV-højtalere til kr. 2000,- Fair nok!
Håber at jeg ikke behøver at starte en ny tråd op, for mit næste spørgsmål :
Jeg har læst mig til at RGB gennem SCART, er bedre end SVHS. (håber min konklusion er sand). Men kan man ikke købe nogle gode SCART kabler, der er bedre end dem man kan købe i føtex til kr. 79,- ? Jeg skal bare bruge 2 stk. på mellem 0,5 og 1m. Nogen som vil være så venlig at anbefale nogle gode og ikke alt for dyre kabler?
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Cetti skrev:
I gør det dælme svært for mig! Er faktisk lidt overrasket over så mange der helt fravælger højtalerne. Det må være folks kompromis-løse indstilling til godt billede og god lyd -> Hellere fyre op under anlægget (og el-måleren), end at høre på en TV-speaker gennem et sæt TV-højtalere til kr. 2000,- Fair nok!
Håber at jeg ikke behøver at starte en ny tråd op, for mit næste spørgsmål :
Jeg har læst mig til at RGB gennem SCART, er bedre end SVHS. (håber min konklusion er sand). Men kan man ikke købe nogle gode SCART kabler, der er bedre end dem man kan købe i føtex til kr. 79,- ? Jeg skal bare bruge 2 stk. på mellem 0,5 og 1m. Nogen som vil være så venlig at anbefale nogle gode og ikke alt for dyre kabler?
|
|
|
Kig her mester
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=600&zoneid=3
|
Til top |
|
|
Lars Cetti Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket mester
Det må være Tech+Link der er det rette for mig.
|
Til top |
|
|