Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 10:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsungs nye LCD modeller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Nogle der ved, om Samsung er på trapperne med nye LCD modeller? Har de fremsvist noget på CES eller ???
Til top Vis malkekoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkekoen

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Nok ikke så præcist som du vil have det, men der står da lidt om at produktionen er igang...

http://www.samsung.com/PressCenter/PressRelease/PressRelease .asp?seq=20060110_0000224227

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Det har ikke noget at gøre med nye modeller mikkel :-) Det handler om, at Samsung har deres 2. 7G LCD produktionslinje oppe, som blandt andet også skal producere paneler til de to nuværende 40 tommer skærme.

Samsung har ikke annonceret nye modeller, men de har vist lidt frem. Først er der denne 82 tommer: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1136848198&archive=&start_from=&ucat =&

Her er de nye Samsung LCD-TV paneler, som skærmene skal baseres på, men konkrete skærme og modeller er altså ikke offentliggjort endnu: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1134527875&archive=&start_from=&ucat =&

Samsungs svar på en konkret henvendelse omkring de nye modeller: "Lang tid :S :S :S :S"

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Ups, jeg troede vi kørte på 6. generation paneler lige nu... My bad!

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

No hard fellings. =)

Men Samsung har jo allerede en 7G fabrik sammen med Sony der kaldes S-LCD. Her udvider man også kapaciteten i øjeblikket - sideløbende med den nye 7G fabrik.

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Men dvs.  at eks. LE-32M61B er den nyeste generation, og vil være det noget endnu?

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Som det ser ud lige nu, så ja.

Men når Samsungs nye LCD-TV bliver offentliggjort, så skal det nok komme frem i lyset rigtig mange steder. Du kan jo smugkigge lidt på specifikationerne for de nye paneler i link nummer to i mit tidligere indlæg.

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Har jeg gjort :). De siger mig bare ikke det store :)........ mener du at det er et kvalitetsmæssigt kvantespring?

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Hmm, nej det tror jeg nu ikke. Man vil muligvis se flere 1920x1080 Tv og ligeledes har man nået nogle teknologiske skridt videre for at kunne få en en sådan pixeltæthed på store skærme. Det kræver blandt andet andre processmetoder, der f.eks. kan minimere pixelborders, forbedre sort, men også medføre et højere datatransmissionspotentiale.

Det store kvantespring kommer først når LED begynder at blive mere integrerede i LCD-TV, men ligeledes er der jo også stadig mange forbedringer at hente i billedforbedringssytemerne - nogle af dem er allerede annonceret.

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Ville du vente 6 mdr med at købe LCD, hvis du kunne vente, men havde et dårligt fjernsyn nu?

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

malkekoen skrev:
Ville du vente 6 mdr med at købe LCD, hvis du kunne vente, men havde et dårligt fjernsyn nu?

Det synes jeg er et rigtig godt spørgsmål! Det er nemlig lige præcis den situation jeg er i!

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

malkekoen skrev:

Det synes jeg er et rigtig godt spørgsmål! Det er nemlig lige præcis den situation jeg er i!

Tror at det er en situation rigtigt, rigtigt mange af os står i lige nu... Har selv en 14" Philips et eller andet fra 1989. Ville købe Samsung LE-32M61B i morgen, torsdag, men er lidt ræd for en halvering af prisen om 6-12 mdr. - eller at man om 6 mdr. får et fjernsyn til samme pris (12.300) med VÆSENTLIGT bedre billede.

I så fald tror jeg godt at jeg kunne leve med mit 14" lidt endnu. Læste en tråd herinde, hvor en plæderede for, at hvis man kunne lide billedkvaliteten og havde pengene til det, så var det jo bare at købe det.

Men Rasmus - sig frem. Det lyder som om at du har fingrene godt nede i LCD-jorden.....

Så sort på hvidt kan jeg ikke stille tingene op. Som ikke-millionær er en halvering af en investering på 6-12 mdr. for mig ikke en god investering......

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Ved nærmere søgning kan jeg faktisk se, at Samsung har ladet lidt slippe ud alligevel. Der er ikke meget at gå til, men de nye skærme vil højest sandsynligt være baseret på de tidlgiere nævnte paneler.

Der er intet virkelig konkret at finde om skærmene, men den ene serie vil være at finde i 40, 32 og 26 tommer. Priserne går fra 10.500 til 20.500.

Der kommer en anden serie, hvor man finder en 46, 40 og 32 tommer med priser mellem 14.000 og 28.000.

Samsung siger Maj 2006.

Om man skal vente er jo svært. Personligt venter jeg lidt endnu. Mest fordi jeg ikke har råd. Til gengæld har jeg så næsten altid en skærm stående til test, så på den måde får jeg også tilfredsstillet mit behov for en fladskærm =)

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Rasmus, nu går jeg dig altså lige lidt på klingen :)....

HVIS du nu havde pengene, og havde valget mellem at vente 6-12 mdr. med et skidt TV, eller købe LE-32M62B til kr. 12.300 nu, hvad så......... ?

Ved godt at det er utroligt subjektivt (jeg kan meget godt lide billedet fra Samsungen).

Prøv at sætte dig i vores sted (der ikke anmelder fladskærme :( )...... kunne være utroligt godt at høre fra en, der har så meget styr på tingene/teknologien som du har.....

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Jeg svarede ikke helt præcist i indlægget ovenfor fordi jeg selv synes det er svært at afgøre. Jeg tror købssituationen afhænger meget af den nuværende situation hos den enkelte forbruger. Hvis du således har et dårligt Tv nu, som du oprigtigt talt ikke kan holde ud, så synes jeg ikke der er noget i vejen for at købe nu. Hvis du omvendt sammenligner dit lidt dårlige Tv med det bedste på markedet nu og derved synes det er dårligt, men egentlig føler at det godt kan tilfredsstille dit behov, så vil jeg råde dig til at vente 3-6 måneder endnu.

Hvis du satser meget på et enkel og stilet setup, og ikke ønsker yderlige bokse under skærmen, så bør du nok vente på integrerede tuner, som kan tilvælges efter behag i mange fremtidige skærme. Hvis du på den anden side er ligeglad med at der kommer en ekstra boks på, så kan du også sagtens købe nu.

Jeg tør ikke sige konkret om man bør vente eller købe nu. Der er mange aspekter af sagen og de fleste af dem afhænger meget af den enkelte forbruger.

Hvis det er meget afhængigt af prisen og mindre fordi du er bange mht. billedkvaliteten, så bør du nok kigge lidt i krystalkuglen of vurdere derudfra. De kommende 32 tommer Tv, der lanceres indenfor 2-4 måneder vil levere en bedre billedkvalitet overordnet set og større kompatibilitet med HD, men til nogenlunde samme pris - 14.000 tusind. De kommende Tv senere på året - 5-8 månedder - vil nok levere en endnu bedre billedkvalitet, men til nogle tusind kroner under. Det er nemlig i cirka 3-4 kvartal af 2006, hvor der kommer store kapacitetsforøgelser på det forskellige LCD panelfabrikker.

Det er lidt groft skitseret ved jeg godt, men det er samtidig også noget af det mest grundlæggende for vuderingen.

Du kan spare penge ved at vente - det er naturligvis givet på forhånd - men om de penge du sparer er værd at spare, er så det egentlige spørgsmål. Tror du at billedkvaliteten for dit vedkommende på M61 modellen vil få dig til at ærgre dig om et år? Sådan ærgrer sig uden at tage med hensyn til at billedstandarden naturligvis er højere.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes