Forfatter |
|
Mighty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey. Jeg har bestilt og modtaget et Samsung LE-32R51B, på kassen står der godt nok LE-32R51BX men det går jeg ikke ud fra betyder noget? Nu har jeg så koblet det til og auto storet alle kanaler fra Kabel tv. Men hold da op hvor er jeg skuffet! Kanalerne er virkeligt dårlig kvalitet, og det samme hvis jeg sætter en dvd film på, det hele er sløret og kantet.  Hvad gør jeg?
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender desværre ikke det pågældende TV, men noget tyder på et eller andet er galt.
Tuneren kan være af dårlig kvalitet, men når du samtidig får dårligt billede fra din DVD, tyder alt andet på at din skærm er fejlbehæftet.
Hvordan forbinder du din DVD til skærmen, via Scart, DVI, HDMI????
|
Til top |
|
|
Seen_the_light Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jammen sådan ser ALLE LCD fjernsyn ud!  Alle dem jeg har kikket på (uanset pris!!!) har hamrende dårligt billed, kantet og digital - pøj  Næh, køb et ordentligt CTR tv det har meget bedre billed, noget man kan holde ud til at kikke på uden at tænke på alt det digitale støj et sådanne LCD frembringer - desværre. Det eneste der er godt ved fladtv er at det er flad - bestemt ikke billedkvaltet!
/STL
|
Til top |
|
|
Mighty Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Jeg kender desværre ikke det pågældende TV, men noget tyder på et eller andet er galt.
Tuneren kan være af dårlig kvalitet, men når du samtidig får dårligt billede fra din DVD, tyder alt andet på at din skærm er fejlbehæftet.
|
|
|
Dvden er tilsluttet skærmen vha. audio og video inputs på bagsiden. Kan da også prøve med scart hvis det skulle være bedre..
|
Til top |
|
|
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seen_the_light skrev:
Hej!
Jammen sådan ser ALLE LCD fjernsyn ud! Alle dem jeg har kikket på (uanset pris!!!) har hamrende dårligt billed, kantet og digital - pøj Næh, køb et ordentligt CTR tv det har meget bedre billed, noget man kan holde ud til at kikke på uden at tænke på alt det digitale støj et sådanne LCD frembringer - desværre. Det eneste der er godt ved fladtv er at det er flad - bestemt ikke billedkvaltet!
/STL |
|
|
Det var lige min konklusion 
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34113&P N=2
Hilsen
Nørd
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty skrev:
Administrator skrev:
|
|
|
Dvden er tilsluttet skærmen vha. audio og video inputs på bagsiden. Kan da også prøve med scart hvis det skulle være bedre..
|
|
|
Du har her valgt den værst tænkelig opkobling - du får LAAANGT bedre resultat med et Scart. Hvis din DVD har DVI eller HDMI udgang, er det vejen frem....
|
Til top |
|
|
Mighty Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Mighty skrev:
Administrator skrev:
|
|
|
|
|
|
Du har her valgt den værst tænkelig opkobling - du får LAAANGT bedre resultat med et Scart. Hvis din DVD har DVI eller HDMI udgang, er det vejen frem....
|
|
|
Okay. Det må jeg så prøve.. Men kan det virkelig passe billedet er så dårligt på et fladskærms tv?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som alt andet udstyr, så er der forskel på kvaliteten. Jeg formoder du naturligvis har set TV´et i funktion, INDEN du købte det, eller???
Der findes masser af gode fladskærmstv på markedet, men igen, som alt andet, så koster de ypperste og bedste TV en del penge.
|
Til top |
|
|
Mighty Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Som alt andet udstyr, så er der forskel på kvaliteten. Jeg formoder du naturligvis har set TV´et i funktion, INDEN du købte det, eller???
Der findes masser af gode fladskærmstv på markedet, men igen, som alt andet, så koster de ypperste og bedste TV en del penge.
|
|
|
Nej. Jeg hørte så meget godt, og så mange rosende ord, og da jeg ingen forstand selv har på fjernsyn valgte jeg at bestille det over nettet.
Havde derfor ikke set det i funktion.. jeg prøver at se om jeg kan få skudt nogle billeder der viser hvordan det ser ud så i kan se om det er "rigtigt"
|
Til top |
|
|
Klander Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 47
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender 2 der har dette tv, og der er der et udemærket billed på deres antenne forbindelse, det ene par har alm. antenne det andet er på kabel tv.
Og med DVD står de perfekt, jeg har selv set den model du har i flere foretninger, og der har der ikke været noget galt med billedet. Det kan godt være dit tv der er i udu, for den model du har er 1 af de bedre til den pris det koster. __________________ Med venlig hilsen
Kurt
|
Til top |
|
|
Mighty Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klander skrev:
Jeg kender 2 der har dette tv, og der er der et udemærket billed på deres antenne forbindelse, det ene par har alm. antenne det andet er på kabel tv.
Og med DVD står de perfekt, jeg har selv set den model du har i flere foretninger, og der har der ikke været noget galt med billedet. Det kan godt være dit tv der er i udu, for den model du har er 1 af de bedre til den pris det koster.
|
|
|
Okay..
|
Til top |
|
|
O'Brian Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 173
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seen the light.... Øhhh ! Din påstand og mening har du jo lov til.... Meeen.
Jeg har godt nok set nogle fine billeder.. På LCD. Men den snak er der jo mange af på forum. Måske Mighty bare ville ha nogle råd og fif, istedet for et hag i tuden...
Go weekend.
|
Til top |
|
|
-claus- Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være du skal prøve at gå ind under indstillinger og ændre lidt på opsætningen under lysstyrke, kontrast forhold og specielt sharpnes (skrues ned)
Jeg hørt at indstillingerne ikke står så godt i default og at man opnår gode rasultater ved indstille det selv eller anvende en af de andre fastsatte opsætninger.
Claus
|
Til top |
|
|
Mighty Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får lige taget nogle billeder evt. optaget filmklip af det.. Så i kan se hvordan det står til!
|
Til top |
|
|
Mighty Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 757
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor i landet bor du ?
Men som Kenneth er inde på, scart eller DVI/HDMI vil være at foretrække... Har du kabel tv eller antenne ?
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
Til top |
|
|
Jaco Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 216
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tv har været i en forbruger test og fik kun 3 stjerner i billedekvalitet hvorimod mange af de andre tv havde bedre billede.
Har selv haft tv'et og var ligesom dig dybt skuffet over billede kvalitet både på dvd (scart) og alm tv hvor der var en del støj og slør i billedet.
Hvis det stadig ikke blir bedre over et godt scart kabel evt igennem din selector ville jeg nok levere tv'et tilbage og få dine penge tilbage og så købe et rigtig godt crt tv til små 6000 kr og så har du endda også råd til et fint tv bord
Jeg leverede mit tv tilbage til forhandleren og købte istedet et godt crt phillips TV fra tapeconnection eneste ulempe var de 50 kg det vejede
Måske er jeg sart men synes stadig at mit gode gamle sony fjernsyn har lidt skarpere billede, måske fordi det er et 29" imod et 32" samt at jeg sidder forholdsvis tæt på ... men det var bare lige hvad jeg ville sige håber du finder ud af det rette...
Jeg har ialtfald lært aldrig købe et TV fordi man læser noget godt om det på nettet man skal SE det med sine egne øjne inden man køber det er bedst!
|
Til top |
|
|
Mighty Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kabel tv, og har prøvet med scart stik!
Jeg bor i Herning.
|
Til top |
|
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om du har fået gengivet den egentlige billedkvalitet på de billeder du har taget. Det ser ud som om at du har taget dem uden blitz og billedet derfor er ekstra sløret. Prøv evt. også et med blitz og vurder selv hvilket der er tættest på virkeligheden.
Som det ser ud på billederne er der dog en klar overmætning af rød. Ligeledes er kontrastforholdet ikke balanceret og du skal nok rode med indstillingerne for brightness og kontrast i første omgang.
Fra DVD skulle Tv'et gerne gengive gode billeder - naturligvis forudsat at du ikke har den billigste fra bilka og bruger det kabel der lå med i pakken. Kæden er ikke stærkere end det svageste led.
Du burde opleve en nogenlunde fin billedkvalitet ved statiske billeder og først se virkelige problemer ved motion - men jeg tror såmænd det er et indstillingsproblem langt hen af vejen - men du skal ikke forvente at det kommer til at stå knivskarpt på det analoge Tv signal. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
Til top |
|
|
-claus- Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at gå ned til en forhandler der tv' et den bliver solgt mange steder f.eks fona og tdc.
Der kan du prøve og rode med det. Hvis billedet ikke svarer nogenlunde til det der er på din skærm, må der jo være tale om en fejl.
Husk at tage høje for forskellige signal forhold og film kvalitet.
|
Til top |
|
|