| Forfatter |
|
-JW- Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke kunne finde et sted hvor de her to skærme bliver vurderet overfor hinanden.
Men jeg står og skal ud og købe en af dem. Jeg er nok mest tilbøjelig til at købe PHD'en fordi den jo angiveligt skulle have det bedste billede, men er
der nogen punkter udover designet og tv-tuneret hvor 436'eren er overlegen? Med andre ord - er der nogen grund til at jeg ikke skulle vælge
PHD'en? Den manglende tv-tuner er ikke noget problem eftersom, at jeg køber Selector. Derudover er jeg ikke den helt vilde elektronik nørd - bør
det have nogen betydning for mit valg?
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pio vil nok være nemmere at gå til rent brugermæssigt (plug n´ play). Der skal du nok være klar over hvad du går ind til med PHD8´eren.
Så vit jeg har forstået skal der tweakes en del før at PHD´eren skulle blive så god/bedre end Pio.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
|
Pio vil nok være nemmere at gå til rent brugermæssigt (plug n´ play). Der skal du nok være klar over hvad du går ind til med PHD8´eren.
Så vit jeg har forstået skal der tweakes en del før at PHD´eren skulle blive så god/bedre end Pio.
|
|
|
Jeg tror nu snarere, at det er omvendt 
|
| Til top |
|
| |
-Thomas- Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke rigtigt sammenligne de to skærme - de er vidt forskellige.
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
DonJensen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Do explain please.
Ud fra denne kommentar: Derudover er jeg ikke den helt vilde elektronik nørd mener jeg at det søges et tv der virker "out of the box" og til det formål mener jeg at Pioneer er bedst.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
-JW- skrev:
Jeg har ikke kunne finde et sted hvor de her to skærme bliver vurderet overfor hinanden.
Men jeg står og skal ud og købe en af dem. Jeg er nok mest tilbøjelig til at købe PHD'en fordi den jo angiveligt skulle have det bedste billede, men er der nogen punkter udover designet og tv-tuneret hvor 436'eren er overlegen? Med andre ord - er der nogen grund til at jeg ikke skulle vælge PHD'en? Den manglende tv-tuner er ikke noget problem eftersom, at jeg køber Selector. Derudover er jeg ikke den helt vilde elektronik nørd - bør det have nogen betydning for mit valg? |
|
|
Grunden til at du ikke finder nogle sammenligninger er, at PHD'en er en ren monitor, den er som udgangspunkt beregnet til profesionelt brug, Pioneeren er et tv! __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
jdg1 skrev:
DonJensen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Do explain please.
Ud fra denne kommentar: Derudover er jeg ikke den helt vilde elektronik nørd mener jeg at det søges et tv der virker "out of the box" og til det formål mener jeg at Pioneer er bedst.
|
|
|
Jeg antager, at du hentyder til billedindstillinger osv. ? I så fald kan jeg ikke ikke følge dig.
Hvis du antyder til den omstændighed, at man skal installere input-board - så kan jeg oplyse, at dette tager 2 mins. og at man absolut ikke skal være "elektronik nørd" for at gøre dette. (du skal blot sætte input-boardet i skærmen og skrue 2 skruer i).
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
-JW- skrev:
Men jeg står og skal ud og købe en af dem. Jeg er nok mest tilbøjelig til at købe PHD'en fordi den jo angiveligt skulle have det bedste billede, men er der nogen punkter udover designet og tv-tuneret hvor 436'eren er overlegen? Med andre ord - er der nogen grund til at jeg ikke skulle vælge PHD'en? Den manglende tv-tuner er ikke noget problem eftersom, at jeg køber Selector. Derudover er jeg ikke den helt vilde elektronik nørd - bør det have nogen betydning for mit valg? |
|
|
Grunden til at du ikke finder nogle sammenligninger er, at PHD'en er en ren monitor, den er som udgangspunkt beregnet til profesionelt brug, Pioneeren er et tv!
|
|
|
Der er tonsvis af sammenligninger på avforums.com og avsforum.com 
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
MichaelWB skrev:
-JW- skrev:
|
|
Grunden til at du ikke finder nogle sammenligninger er, at PHD'en er en ren monitor, den er som udgangspunkt beregnet til profesionelt brug, Pioneeren er et tv!
|
|
|
|
|
|
Jeg opfattede det som om der blev spurgt efter test i blade og lignende, så det var egentlig det mit svar gik på 
Det er jo ikke noget problem at finde ejere der gerne vil udtale sig om de produkter de har købt, der er desværre bare en tendens til, at de næsten altid er positive. Det er de færreste der står frem og siger "jeg har godt nok dummet mig og købt et l**** produkt!" Så man skal lige huske at tage den slags med et gran salt.
Men du kiggede vel også på Pio'en i sin tid? Hvordan vil du sammenligne de to? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
jdg1 skrev:
MichaelWB skrev:
-JW- skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg opfattede det som om der blev spurgt efter test i blade og lignende, så det var egentlig det mit svar gik på 
Det er jo ikke noget problem at finde ejere der gerne vil udtale sig om de produkter de har købt, der er desværre bare en tendens til, at de næsten altid er positive. Det er de færreste der står frem og siger "jeg har godt nok dummet mig og købt et l**** produkt!" Så man skal lige huske at tage den slags med et gran salt.
Men du kiggede vel også på Pio'en i sin tid? Hvordan vil du sammenligne de to?
|
|
|
Tests i de "professionelle" magasiner skal nok komme (de tidligere udgaver af Panasonic PHD skærmene fik alle fremragende anmeldelser).
Og enig - man skal tage ejernes egne bedømmelser med et stort gran salt
Det gode ved eksempelvis avforums.com er, at der her deltager en lang række professionelle kalibratører og installatører, hvoraf mange af disse slet ikke forhandler skærmene selv (hverken Pioneer eller Panasonic), men hvor de alligevel står frem og siger, at hvis man ubetinget går efter billedkvalitet og fleksibilitet, så vinder PHD8 uden tvivl. Det varer dog ikke længe, før end Pioneer lancerer deres nyeste udgave af deres professionelle skærm - så det bliver spændende at se 
Mine egne erfaringer med de to nævnte skærme er beskrevet i denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28960&K W=phd8
|
| Til top |
|
| |
-Thomas- Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke noget om den Panasonic har blæser indbygget?
Hørte jdg1 købte sin skærm uden at have set den først og udelukkende pga anmeldelser.. er det sandt?
Jeg venter selv på den nye 50 tommer fra Pioneer med 1920X1080 som skulle komme engang i maj
|
| Til top |
|
| |
-JW- Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå - det blev en PHD8. Havde prisen været den samme havde jeg nok hældet til Pioneeren. Men PHD'en kunne jeg få 2500 billigere, så det blev
tungen på vægtskålen.
Nu venter jeg bare spændt på at modtage dyret
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
-JW- skrev:
Nå - det blev en PHD8. Havde prisen været den samme havde jeg nok hældet til Pioneeren. Men PHD'en kunne jeg få 2500 billigere, så det blev tungen på vægtskålen.
Nu venter jeg bare spændt at modtage dyret |
|
|
Tillykke, den skal du nok blive glad for. jdg1 (ondsvagt nick ) skal nok hjælpe dig med div. opsætninger hvis der bliver brug for det.
Vi ser frem til billeder af dyret.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
-JW- skrev:
Nå - det blev en PHD8. Havde prisen været den samme havde jeg nok hældet til Pioneeren. Men PHD'en kunne jeg få 2500 billigere, så det blev tungen på vægtskålen.
Nu venter jeg bare spændt at modtage dyret |
|
|
Tillykke, den skal du nok blive glad for. jdg1 (ondsvagt nick ) skal nok hjælpe dig med div. opsætninger hvis der bliver brug for det.
Vi ser frem til billeder af dyret.
|
|
|
Hr. Don - hvad er der nu galt med mit nick? (det er måske åndsvagt, men jeg er ikke ond )
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man læser alle mine indlæg igennem min tid her på hifi4all kan man godt fornemme jeg er en Dejlig ærlig og letomgængelig lille dreng
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
Hvis man læser alle mine indlæg igennem min tid her på hifi4all kan man godt fornemme jeg er en Dejlig ærlig og letomgængelig lille dreng  |
|
|
æhhh...? 
|
| Til top |
|
| |
-JW- Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu jeg får skiftet mit 12 år gamle Sony 21" ud med en funklende ny PHD8, så kan jeg nok ikke blive ved at bruge min PS2 som DVD-
afspiller. :-) Så jeg skal ud og have mig en ny DVD-afspiller med HDMI, og regner med at betale mellem 1500-2500 - hvad kan folk anbefale i
prisklassen?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
-JW- skrev:
Når nu jeg får skiftet mit 12 år gamle Sony 21" ud med en funklende ny PHD8, så kan jeg nok ikke blive ved at bruge min PS2 som DVD- afspiller. :-) Så jeg skal ud og have mig en ny DVD-afspiller med HDMI, og regner med at betale mellem 1500-2500 - hvad kan folk anbefale i prisklassen? |
|
|
Tillykke med købet 
Jeg vil klart anbefale, at du på nuværende tidspunkt ikke investerer i en dyr dvd-afspiller, da blueray og hd-dvd kommer indenfor de næste par måneder!
|
| Til top |
|
| |
-JW- Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
-JW- skrev:
Når nu jeg får skiftet mit 12 år gamle Sony 21" ud med en funklende ny PHD8, så kan jeg nok ikke blive ved at
bruge min PS2 som DVD- afspiller. :-) Så jeg skal ud og have mig en ny DVD-afspiller med HDMI, og regner med at betale mellem 1500-2500 - hvad
kan folk anbefale i prisklassen? |
|
|
Tillykke med købet 
Jeg vil klart anbefale, at du på nuværende tidspunkt ikke investerer i en dyr dvd-afspiller, da blueray og hd-dvd kommer indenfor de næste par
måneder! |
|
|
Men Blue-ray og HD-DVD bliver vel piv dyrt de første par år alligevel?
|
| Til top |
|
| |