| Forfatter |
|
APB1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu fået bestilt min Sanyo plv z4, nu melder spørgsmålet sig så, hvilket lærrede skal jeg bruge? Har hele tiden villet købe Lissau rammelærred mat/hvid, men så har konen "ja konen den er god nok " været på nettet og fundet quality screen, den syntes hun er pænere.
Så er mit spørgsmål prisen på et quality screen er dyrere end Lissau, men er det så bedre? Hvad ville i vælge?
APB1
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet Lissaus mathvide lærred og synes at billedkvaliteten er i top. Overfladen er dog ret sart. Jeg har i stedet valgt et Lissau contrast grey lærred til min Z4 for at få tilfredsstillende sortniveau og kontrast. Merprisen for contrast grey er ret beskeden. Hvis konen ikke synes det er pænt kunne du jo vælge en anden kone
|
| Til top |
|
| |
APB1 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
nesdam skrev:
Jeg har prøvet Lissaus mathvide lærred og synes at billedkvaliteten er i top. Overfladen er dog ret sart. Jeg har i stedet valgt et Lissau contrast grey lærred til min Z4 for at få tilfredsstillende sortniveau og kontrast. Merprisen for contrast grey er ret beskeden. Hvis konen ikke synes det er pænt kunne du jo vælge en anden kone  |
|
|
Ok takker for svaret så smider jeg konen ud
Høre gerne andres meninger.
APB1
|
| Til top |
|
| |
Mr. Meyer Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et Grey line Lisau rullelærred. Jeg har aldrig testet med andre lærreder, så jeg har svært ved at udtale mig, men jeg er ikke dybt imponeret af Lissau lærredet. Metal huset var ridset fra fabrikken, og lærredet buler i den ene side. __________________ Mine DVD film http://brugtefilm.dk?3
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har både haft Lissau og qualityscreen. Begge fabrikanter levere gode lærreder dog vil jeg sige at qualityscreen levere det "bedste" da det buler mindre end lissau. MEN dog finder jeg kontrasten en anelse bedre på lissau end Qualityscreen. Jeg skal også lige nævne at jeg både har haft hvidt(i starten) og nu grå lærrede. Fordelen ved grå er selvf. bedre kontrast samt sortniveau. Hvis jeg havde LCD ville jeg også vælge et grå tonet lærrede pga. lcd´s lidt manglende evne til at vise sort.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong is right 
QualityScreen kan anbefales, da det ikke giver problemer med bulet lærred. BlackLine modelen er med sort kassette og ser flot ud (med den behøver du ikke at skifte konen ud). Jeg valgte et gråt lærred, som giver optimal kontrast og sortniveau, og det har jeg ikke fortrudt. Det anvendes sammen med en Panny AE700 LCD projektor.
Om billedet er bedre end Lissau skal være usagt, jeg tror ikke forskellen er synderlig stor.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo skrev:
|
Om billedet er bedre end Lissau skal være usagt, jeg tror ikke forskellen er synderlig stor.
|
|
|
Nej forskellen er ikke stor og det er nødvendigt med en direkte A/B test for at se det.
|
| Til top |
|
| |
APB1 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Takker for de input jeg har fået.
Mangler måske at fortælle jeg vil have et fastrammelærred på ca 100" der skulle vel ikke være problemer med at lærredet buler?
APB1
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordelen ved fastramme er jo netop at dee er spændt op i en ramme og derfor er helt plant
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisforskellen på QualityScreen og Lissau ligger nok primært i at der er 3 led for Quality Screen (Producent, Importør og forhandler) og for Lissau kun 2 (Producent og forhandler).
__________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |