Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 09:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 9509 - Lykken, og lidt prob. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
michael_skatka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Hej alle. Og tak for de mange godt indlæg som virkelig har hjulpet mig til at finde det perfekte fjernsyn.

Jeg er den nye og glade ejer at et philips 9509 som jeg lige har købt brugt af en flink mand i Viborg

Jeg må sige at billedkvaliteten er helt fantastisk.

Jeg har dog et lille problem. Det ser ud som om at billedet tilter lidt i højre side?!? det ses især når der er vandrette linier øverst i billedet. Der er vel et fald på 1- 2 cm længst ude i højre side. Det sker både ved 16:9 og 4:3 Jeg har været inde og kigge i menuerne, men kan ikke finde noget om at indstille tiltningen - øv.

Det er købt ved T.C. for lidt over et år siden - bare lige til info.

Er der nogen som kan hjælpe eller skal jeg tage til Århus med det?

Mvh.

Michael Skakta

Til top Vis michael_skatka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michael_skatka

weiglin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Først og fremmest tillykke med købet. Har selv ovennævnte TV. Jeg har ikke ovenstående problem med mit fjernsyn, jeg har dog hørt andre der har samme problem. Det kan være du skal have fat i TC. Har hørt at det muligvis kan indstilles i servicemenuen. Det er dog ikke noget man normalt kan gøre.

Hvor meget måtte du slippe for sådan et brugt TV?

Du vil blive utrolig glad for dette TV. Jeg har flere gange overvejet at skifte til en flad skærm (LCD) men ingen af de skærme jeg har set kan leve op til den sublime billedekvalitet der er på dette fjernsyn.

Mvh. Weiglin

Aerofan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Hej Michael

Det er højst sandsynligt 2 knapper, der skal trykkes ned samtidigt for at komme ind i den rette menu.
På mit eget (9525) er det under en klap nederst på fjernbetjeningen. Hvor den ene knap er til uret, og den anden er der et spørgsmålstegn på?

Hvis du kan finde ud af hvilke knapper der skal bruges på dit, så skulle det gerne være muligt at "tilte" billedet på den måde.

Håber det hjælper
Til top Vis Aerofan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aerofan

michael_skatka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

@weiglin - takker det var også efter længere tids overvejen at jeg fandt ud af at 9509 var det bedste for mig. Havde også set en del LCD-skærme, men ikke noget der virkelig fangede... Prisen var en del under nyprisen  (under ½ pris)

@aerofan - Jeg har siddet og trykket lidt på remoten, men jeg har ikke fundet den "magiske" menu. Jeg må nok hellere prøve at få fat p TC.

Michael

Til top Vis michael_skatka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michael_skatka

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

tast 062596 i (det i på remoten) men husk for guds skyld at skrive ALLE værdier ned inden i roder med det og rod kun rundt med `alligments` da det er her geometrien justeres
Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

michael_skatka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

@ Lukman - Ok, det prøver jeg lige når jeg kommer fra arbejde - Håber det hjælper. Det er ikke det nemmeste tv at flytte rundt på, hvis man nu skulle til Århus

Michael

michael_skatka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Nå øv, jeg kan ikke gøre det bedre end det er nu  

Det er som om at det kun er de sidste 5-10 cm i højre side af skærmen som hænger lidt...

Jeg må hellere få ringet til TC imorgen.

Michael

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes