Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står overfor at skulle købe projektor, i den nærmeste fremtid, sikkert en Panasonic AE300. Jeg spekulerer på hvilket lærred jeg skal købe til denne projektor. Jeg kommer til at sidde ca. 3.5 m fra lærredet. Jeg vil oftest se film i mørke, om aftenen. Men der skal også være mulighed for at se en film en sommer aften eller eftermiddag, hvor der uungåeligt trænger lys ind i stuen, da jeg ikke har sorte mørklægningsgardiner, men hvide rullegardiner + nogle tunge "hængegardiner". Der kommer derfor ikke direkte sollys ind, men helt mørkt vil der ikke være.
Hvilket lærred passer til mig?
Jeg har læst at et greyline lærred fra Quality Screen skulle være sagen med et gain på 0.8, men kræver dette lærred totalt mørke? Det vil jo også være rart med en enkelt lampe tændt, så man ikke vælter colaen, eller smider chipsene over hele gulvet .
Ellers kan et Black-Line med mat hvid filmdug, med et Gain på 1,1, måske være sagen? Men jeg hælder dog mest til greyline'n da den efter sigende skulle levere et bedre billede.
Jeg regner med en størrelse på ca. 170 i bredde, hvilket giver en afstand på 2x. Jeg synes størrelsen virker rigeligt stor (har prøvet at tegne en ramme på væggen), og jeg vægter kvaliteten rimeligt højt.
Så jeg har altså kigget på disse 2 lærreder fra Quality Screen: BLG1817-W og BL1817-W. Er der nogle der har andre forslag?
Er der nogle der kender prisen på de 2 nævnte modeller? Og måske også et sted i Nordjylland hvor de sælger dem.
MVH
Kenneth
|