| Forfatter |
|
alexdj Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er vigtigst hvis man skal købe en projektor til film brug. En høj opløsning eller højt antal kontraster.
jeg har kik på en Philips bSure XG2 der har en opløsning på 1280x1024 Pixels men kun Kontrast: 300:1 er den god nok til film? Jeg har set nogle andre med lavere opløsning med meget højere kontraster, hvad skal jeg vurdere højest
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en data projektor og den er 4:3 format. De er ikke gode til at se film på.
Udfra hvad jeg kan se er 1280x1024 ikke dens native resolution. Den er nemlig opgivet til 1024x768.
Hvad er du villig til at betale for en projektor?
Et bedre køb vil f.eks. være en Infocus 4805 fra Tyskland selvom den vil koste dig lidt mere
|
| Til top |
|
| |
alexdj Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg hasr fået den tilbudt for 5000 kr. og den har kun været brugt 62 timer, så der skulle meget tid i pæren endnu. Jeg kunne forstå at den var meget nemt at tilslutte en en dvd/VHS til, så den altså og nemt kunne vise direkte tv
Jeg er ikke meget inde i det tekniske, så derfor lød det let, og en til talende pris, da jeg ikke have overvejet at købe en før den kom ned i det pris leje.
ud over 4:3 formatet er det så kontrasterne der gør at den ikke er så god til film? jeg mener at selv 1078x768 skulle være en god oplæsning. Hvis rummet er helt mørk vil den så ikke være god nok til film
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Projektorer som den du kigger på er primært lavet med undervisningsformål for øje. Det vil sige at de skal være lysstærke og gengive billeder fra en computer, hvilket ikke stiller de store krav til kontrasten men det kræver en del lys (da man ofte underviser i relativt lyse lokaler).
Jeg formoder også (jeg har aldrig set den model) at den vil være pixeleret i billedet. Det betyder nemlig ikke noget at den er det når den skal gengive computer data men det gør en forskel ved film.
Igen så har jeg ikke set den og gengiver blot det, som er normalt ved den slags projektorer.
|
| Til top |
|
| |
alexdj Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kikket lidt videre på nettet og fundet et andet tilbud på denne: http://www.pixmania.com/dk/dk/163520/art/benq/projektor-mp61 0.html#fichetechnique
BENQ Projektor MP610 der den bedre til film?
den har følgende data
| Brug |
Privat og professionel |
| Billedklarhed (i lumens) |
2200 (ANSI) |
| Teknologi |
DLP |
| Opløsning |
1024 x 768 (XGA)
|
| Fokusering |
Manuel |
| Forprogrammeringer |
- |
| Lampe |
200 W
|
| Lampe levetid (i timer) |
2000 (normal), 3000 (economy) |
| Projektionsafstand |
- |
| Billedstørrelse |
22 til 300" |
| Støj-niveau |
29 dB (normal), 25 dB (economy) |
| Kontrast |
2000:1
|
| Ind-/udgange |
Indgange: RGB analog: Sub-D 15 PIN Video komponent: Sub-D 15 PIN S-Video: Mini DIN 4 PIN Composite Video: RCA PC audio: Mini jack stereo Audio Vidéo G/D: Mini jack stéréo Sorties: Analogique RGB (Sub-D 15 broches) USB Port série |
| Videostandard |
NTSC / PAL / SECAM |
| Mål |
238 x 86 x 180 mm |
| Vægt |
1,9 Kg
|
| Inkluderet tilbehør |
VGA kabel, USB kabel, strømkabel, fjernbetjening, batterier til fjernbetjening, transporttaske |
| Brugsanvisning |
Ikke oplyst |
| Yderligere oplysninger |
Digital Keystone Password Automatisk indstilling Mute Freeze Automatisk identifikation af kilde Blank HDTV kompatibel Automatisk stop Macintosh kompatibel Hurtig nedkøling "Hot Key" mode |
|
| Til top |
|
| |
alexdj Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller hvad med http://www.pixmania.com/dk/dk/153334/art/benq/projektor-pb21 40.html#fichetechnique
dens data er:
PB2140 projektor anvender DLP teknik og leverer en fremragende billedkvalitet og billedklarhed. Opløsningen er på 1280 x 1024 og kontrasten er på 2000:1, så billedgengivelsen er præcis med fantastisk farvedybde. PB2140 har ligeledes 8 forvalgte billedekonfigurationer, så du kan tilpasse billedkvaliteten til kilden, hvad enten det er en PC eller en video. Projektoren har mange tilslutningsmuligheder, bl.a. til IT-enheder, AV enheder og er desuden HDTV kompatibel. |
| Indhold |
Brug |
Privat og professionel |
| Billedklarhed (i lumens) |
1600 |
| Teknologi |
DLP |
| Opløsning |
1280 x 1024
|
| Fokusering |
Korrektion Trapez digital progressive scan Korrektion Trapez vertikal Automatisk indstilling Manuel zoom |
| Forprogrammeringer |
PC indgang: Præsentation/video/animation/økonomisk AV indgang: Spil/video/cinema/økonomisk |
| Lampe |
200 W
|
| Lampe levetid (i timer) |
3000 |
| Projektionsafstand |
2 m |
| Billedstørrelse |
- |
| Støj-niveau |
33 db |
| Kontrast |
2000:1
|
| Ind-/udgange |
PC indgang RGB D-SUB Komponent indgang D-SUB S-Video indgang Composite video indgang PC audio indgang Video højre/venstre indgang Højre/venstre indgang Højttalerudgang 1 x 1W |
| Videostandard |
NTSC, PAL, SECAM HDTV kompatibel 480p, 576p, 720p, 1080i |
| Mål |
238 x 86 x 180 mm |
| Vægt |
1,9 Kg
|
| Inkluderet tilbehør |
Fjernbetjening, transporttaske, VGA kabel, video kabel, S-video kabel, PC audio kabel, Lyd/RCA kabel, USB kabel, strømkabel |
| Brugsanvisning |
OSD Menu på engelsk, fransk, tysk, italiensk, spansk, koreansk, kinesisk, japansk, russisk |
| Yderligere oplysninger |
Native 4:3 og valgbar 16:9 billedformat |
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, umiddelbart har de jo nogle flotte tal men det er ikke alt.
Igen så er den native resolution ikke angivet den er på begge 800x600. Ligeledes har de et langsomt farvehjul hvilket betyder at du kan opleve regnbuefarver hen over billedet.
Hvis du alligevel er parat til at bevæge dig op omkring 6000,- så ville jeg råde dig til at vælge en projektor som er kendt og brugt indenfor hjemmebiograf. Igen så vil Infocus 4805 være et godt valg.
Såfremt at du vil have en 720P projektor bliver du IMO nødt til at slippe 7500,- for en Sanyo Z3.
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder ikke som om du er bange for at købe brugt. Du kan få en Panasonic PA500 eller en Z2 rimelig billigt efterhånden, prøv at tjekke den blå avis.
|
| Til top |
|
| |
alexdj Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
alexdj Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige for at være sikker, da jeg ikke er god til alle de tekniske udtryk.
Er de nemt at tilslutte den til ene DVD/VHS spiller og på den måde af spille film eller direkte TV.
Her tænker jeg på om det kan bruges det kabel der har et scart stik i den ene ende.
|
| Til top |
|
| |
alexdj Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber ikkwe at i blive trætte af mine spørgsmål
jeg tror valget bliver mellem en Benq 5120 og Infocus 4805
Spørgsmålene er: Regnbue effekt kan det ungåes med nogen af de to modeller, eller hvad for en er bedst.
Da jeg som tidligere nævnt ikke har så meget tjek på de tekniske, vil jeg lige høre om de begge kan tilsluttes en PC og de begge kan tilsluttes en DVD med scartkabel.
|
| Til top |
|
| |