Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 16:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Spørgsmål til Pio 436 brugere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
P. Holm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Var idag ude og se lidt på fjernsyng (igen ) og har efterhånden fundet ud af at der ikke rigtig er andre der seriøst kan måle sig med 436'eren (design og billede)

Synes dog det er lidt belastende med den "multimedia"-reciever. Kan sagtens se formålet med den, men kæresten gider ikke at have den stående fremme...

Med problemet er jo ikke større end at man kan sætte boksen på den anden side af den væg hvor fjernsynet skal hænge, og nu kommer så spørgsmålet -...

Sidder ir-modtageren i selve panelet, som så sender signalet gennem MDR kablet ned til multimedia-recieveren, eller skal den boks stå så fjernbetjeningen kan "ramme" den?

Hvad bliver det MDR kabel egentlig brugt til?

Til top Vis P. Holm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P. Holm
 
KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

http://www.areadvd.de/hardware/2006/pio_plasma_jan_06.shtml

__________________
Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ
 
Claus, crtv.dk
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Ja den sidder i panel'et så du kan gemme boksen helt væk

__________________
www.crtv.dk
Til top Vis Claus, crtv.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus, crtv.dk Besøg Claus, crtv.dk's Websted
 
P. Holm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

YES SIR - så kan jeg jo holde op med at bekymre mig mere om det (men fatter desværre intet af det tyske link) 

Hvor langt er det kabel der følger med? Skal bare bruge et på omkring halvanden meter...

Er der nogen der bruger den sammen med det der i/o-link.a og en dvd afspiller? Det kunne være lækkert at smide dvd-afspilleren samme vej, og så sidde og styre det foran fjernsynet

Til top Vis P. Holm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P. Holm
 
KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Det tyske link er pio(nye)skærme! Det er blot xde/fde med en internbox! Så man ikke skal se på den box! Jeg er dog mest til den externebox. Da der så kun skal strøm og videokablet fra skærm til box!

__________________
Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ
 
P. Holm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Ach soo, men det ser da ud somom højtaleren er fast monteret på fjernsynet? Umiddelbart kan jeg helt klart bedre lide panelet helt uden højtalere...

Men der er ikke nogen der præcis ved hvad det der i/o link.a bruges til? Det er meget sparsomt hvad jeg kan finde på deres hjemmeside...

Til top Vis P. Holm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P. Holm
 
slib
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

P. Holm skrev:

Hvor langt er det kabel der følger med? Skal bare bruge et på omkring halvanden meter...

Kablet er 3 mtr. og du kan få et 10 m. kabel for omkring 2.500 og et 30 m. kabel for omkring 12.000 - billigt.

Til top Vis slib's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slib
 
Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

P.Holm ->> Du skal ikke lade dig distrahere af det tyske link. Det er IKKE den 436-model vi andre har herinde. Og nej, dén i det tyske link er ikke bedre... Så bare rolig.

De 2 sammenlimede kabler fra panelet og til multimedie-boksen er længere end de 1½ meter du skal bruge. Så heller ikke noget problem dér!

Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti
 
P. Holm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg vil bare have den 436 som alle andre også har! Det har seriøst et godt billede, og i dag var jeg ude i electric city hvor de havde et LG 42PX5R stående et par fjernsyn ved siden af, og det kom slet ikke op på noget nær samme kvalitet. 436'en stod en del skarpere i billedet, og inden jeg selv havde sagt noget sagde kæresten; "billedet er da noget pænere på det der... (læs: Pio 436)" , og hun er altså ikke kræsen hvad sådan noget angår!

Til top Vis P. Holm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P. Holm
 
KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

>>Lars Cetti
Nej det er ikke samme 436model som "i andre har"! Jeg smed bare linket, så han kunne se en pio model uden den externe box! Men hvis man kigge på spe. er det den samme (uden box) PDP-436RXE og PDP-436SXE) er bare ment som en model til samsung og LG eks.

Men jeg syntes 436xde/fde er meget mere lækkert at se på!!



__________________
Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes