| Forfatter |
|
JCDK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey. jeg er ude som førstegangs køber af en projektor, den skal både bruges som en lille hjemmebio projektor og når jeg laver fordrag og bruger powerpoint. efter længere tids søgen har jeg fundet denne: BenQ PB6240
DLP-projektor250 Watt / 16:9 / 4:3 (1280 x 1024) / 1024 x 768 / 2700 ANSI lumens / 2000:1
1. Hvad synes i herinde om denne projektor? er den noget værd? kan jeg bruge den? 2. Jeg kan ikke finde billeder af den bagfra, og kan derfor ikke finde ud af om jeg kan sætte en DVD afspiller direkte til ved hjælp af de kabler der føre ind til SCARN stikket(gul,rød,hvid) Er dette muligt?
På forhånd virkelig mange gange tak :)
JC
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
1. Fin projektor, dog mener JEG at LCD er at foretrække til data. 2. Det hedder componet, og den har component in
|
|
|
Nahh.. det gule hedder composite og anses for at være det ringeste af de videoforbindelser der nomalt tilbydes i dag. Det hvide og røde er i den sammenhæng hhv venstre og højre kanal til lyd.
Component har tre stik: rød, grøn og blå.
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jo ske, men den har nu også composite-indgang, så du kan godt sende billede fra din dvd via det nævnte kabel, men det er lidt af en kvalitetsflaskehals.
| Input Sources |
Analog RGB: D-sub 15 pin x 1 Component Video: D-sub 15 pin x 1 S-Video: Mini DIN 4 pin x 1 Composite-Video: RCA x 1 PC Audio: Stereo mini jack x 1 Video L/R audio: Stereo mini jack x 1 |
Jeg mener bare ikke, det er så godt at bruge en dataprojektor til hjemmebio. Jeg har dog set en lignende BenQ i brug til hjemmebio i forbindelse med at jeg tjekkede markedet, og det fungerede udmærket uden at være imponerende, og jeg er glad for at jeg ofrede lidt mere på en decideret hjemmebioprojektor.
I den forbindelse skal du være opmærksom på om du eller andre biografgængere i husstanden er følsom over for regnbueeffekten på DLP-projektorer, som kan være meget tydelig på en model som denne med kun 2x farvehjulshastighed. For nogle er det så generende at de får øjen-og hovedpine. Andre bemærker ikke fænomenet.
|
| Til top |
|
| |
JCDK Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey okay, så en god projekter hvis jeg kan overleve regnbue effekten, hvad ville i anbefalde af projekter i stedet for denne? i nogenlunde samme prisklasse?
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er prisklassen?
|
| Til top |
|
| |
JCDK Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
8-10 tusinde
|
| Til top |
|
| |
Terning Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JCDK Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogn der har ideer til en god projektor til hjemmebio.. men også kunne bruges som dataprojektor til nogen fordrag jeg holder.. den skal koste imellem 8 og 10 tusinde.. nogen gode forslag? Er virkelig faret vild i den her projekter jungle..
|
| Til top |
|
| |
JCDK Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm Sanyo Z3 har jo ikke særlig manfge lumens .. det er det jegogså har lagt vægt på, men ved ikke om det er vigtigt eller ej?
|
| Til top |
|
| |
Terning Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
JCDK skrev:
hmm Sanyo Z3 har jo ikke særlig manfge lumens .. det er det jegogså har lagt vægt på, men ved ikke om det er vigtigt eller ej?
|
|
|
Jo det er selvfølgelig vigtigt, hvis du ikke har mulighed for at mørklægge det rum du skal bruge projektoren i. Men når den nu også skal bruges til foredrag, hvor der formentlig ikke er den store mulighed for mørklægning (hva ved jeg ) er det også vigtigt med et størrer antal af lumens... jeg havde lige misset at den også skulle bruges til foredrag . __________________ Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
|
| Til top |
|
| |
JCDK Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går nok :) jeg overlever jo nok :D men det er det der bekymre mig en del, for jeg vil gerne have pæne farver og ingen regnbue, men den skal også kunne lyse ordentligt op..
|
| Til top |
|
| |
Terning Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det bliver lidt svært at finde en der kan det hele... du vil ikke få en "film" projektor med mange lumens uden det bliver meget dyrt. Jeg tror måske du skal gøre det op med dig selv hvad du helst vil ligge vægt på, altså bedst til film eller bedst til foredrag/møder.
__________________ Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
corleone Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set spm. fra førstegangskøberen og står i samme situation.
Skal bruge den udelukkende til hjemmebio. har haft kig på Z4 og PTAE-900.
Vil gerne have mulighed for yderligere at kunne se TV, men ved ikke hvilken af disse 2 der er bedst, eller hvilke andre alternativer der kan anbefales??
Please Help!!!!!
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
JCDK skrev:
Nogn der har ideer til en god projektor til hjemmebio.. men også kunne bruges som dataprojektor til nogen fordrag jeg holder.. den skal koste imellem 8 og 10 tusinde.. nogen gode forslag? Er virkelig faret vild i den her projekter jungle..
|
|
|
Jeg tror dit eget forslag kan være et udmærket kompromis, og der er et enormt udvalg derude efterhånden.
Hvor tungt du vægter datapræsentation i forhold til hjemmebio, kan kun du selv vurdere. Det bedste du kan få herfra er nok viden om hvilke kompromisser du er nødt til at indgå hvis du vil have en projektor til begge formål. Prøv evt, at se om www.projectorcentral.com også kan være en hjælp.
Nu lyder det som om at du ikke har tænkt dig en permanent installation af hjemmebioen. Det har ellers nogle fordele som mindre besvær ved opsætning og indstilling samt sikkert en længere levetid for lampen, da den ikke flyttes rundt på mens den er varm.
Et alternativ kunne være at købe en billigere (3000,-) og kompakt dataprojektor (evt med lavere opløsning, hvis det kan dække dit behov), smide lidt flere penge i puljen og købe sidste års model hjemmebioprojektor alene til det formål, måske en Z3 eller pt-ae700, som jo er noget nede i pris nu.
|
| Til top |
|
| |
Terning Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
corleone skrev:
|
Har set spm. fra førstegangskøberen og står i samme situation.
Skal bruge den udelukkende til hjemmebio. har haft kig på Z4 og PTAE-900.
Vil gerne have mulighed for yderligere at kunne se TV, men ved ikke hvilken af disse 2 der er bedst, eller hvilke andre alternativer der kan anbefales??
Please Help!!!!!
|
|
|
Læs hvad Otto har skrevet og dem og på den måde selv vurder hvilken du helst vil have, da de stort set er ens.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30073&K W=hs60 __________________ Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
|
| Til top |
|
| |
Wizdrake Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv kigget på den .. søg på navnet her i forum og du ser hva jeg
fandt frem til .. (anbefaling af decideret hjemmebio projektor) ..
__________________ make it great
- Min kollegiebio
|
| Til top |
|
| |