Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 21:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony dropper nu plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Så er det endegyldigt det sidste plasma tv fra Sony.

Se artikel. http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=333255

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Det er da kun plasma? LCD fortsætter da!
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Psychotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

det er ikke det sidste fladskærms tv fra sony, men de sidste plasmaskærm

Til top Vis Psychotic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Psychotic

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Det gik vist stærkt med at læse den artikel, mester

Har respekt for Sony, først farvel til CRT skærme, siden plasma. Den eneste måde at gøre det på istedet for den halvhjertede satsning!

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Har respekt for Sony, først farvel til CRT skærme, siden plasma. Den eneste måde at gøre det på istedet for den halvhjertede satsning!

De havde vel ikke rigtigt noget valg - deres plasmaskærme var ikke særligt gode....

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
blackhawk skrev:

De havde vel ikke rigtigt noget valg - deres plasmaskærme var ikke særligt gode....

De laver jo heller ikke deres egne plasma paneler men må købe dem ude i byen!

Sjovt som de bedste plasma-tv har det med at komme fra dem der selv laver paneler

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

He, He nå i var vågne ! Selvfølgelig det var nu plasma jeg mente

Undskyld ! er rettet

blackhawk skrev:

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Citér:
Sjovt som de bedste plasma-tv har det med at komme fra dem der selv laver paneler

Divisionerne er ofte delt op, men de har jo også det største råderum, så på den måde er det jo ikke så underligt =)

Flere andre producenter melder om det samme. Fujitsu Hitachi stopper deres produktion af plasmapaneler: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1137972113&archive=&start_from=&ucat =&

Toshiba har ligeledes droppet plasma-Tv. Det kommer der mere om i en nyhed på Flaptanels.dk i morgen, hvor SED også omtales.

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Men Pioneer holder stædigt ved Deres plasma teknologi. De har jo heller aldrig lavet andet !

Rasmus Larsen skrev:

Citér:

Divisionerne er ofte delt op, men de har jo også det største råderum, så på den måde er det jo ikke så underligt =)

Flere andre producenter melder om det samme. Fujitsu Hitachi stopper deres produktion af plasmapaneler: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1137972113&archive=&start_from=&ucat =&

Toshiba har ligeledes droppet plasma-Tv. Det kommer der mere om i en nyhed på Flaptanels.dk i morgen, hvor SED også omtales.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Der er jo mange der holder ved Plasma - fordi enkelte stopper kan skyldes flere ting, og her er omkostninger en væsentlig del af spillet. Det er jo ingen hemmelighed at flere producenter har store problemer med at få tingene til at løbe rundt grundet flere ting på markedet, så strategierne er meget forskellige fra producent til producent - jeg tror næppe at plasma ryger før der virkelig er en arvtager der trækker tænder ud!

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Plasma ryger da heller ikke ud, men det bliver bare begrænset til færre producenter - primært pga. produktionsomkostningerne. Plasma vil dog aldrig kunne slå rigtigt igennem pga. de ret begrænsede applikationsmuligheder - det er alfa omega for succesen af en panelteknologi.

Citér:
Men Pioneer holder stædigt ved Deres plasma teknologi. De har jo heller aldrig lavet andet !

Det meste af deres struktur er jo også bygget op omkring plasmaproduktionen. Men det er da heller ikke en dårlig ting, det er kun med til at skabe konkurrence. Og så laver de jo også gode skærme.

Matsush*ta (Plasma) bliver ligeledes i det.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1137112120&archive=&start_from=&ucat =&

Må jeg anbefale at læse denne nyhed, hvis man vil vide mere om plasma, kapacitet og udvikling: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1135219407&archive=&start_from=&ucat =&

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Allerede i August 2005 meldte Sony ud, at de dropper plasma - http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1028&zoneid=1

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Citér:

Fujitsu har jo altid brugt Panasonic paneler og glas i deres gode skærme, senest P50XHA40US.

Der er altså ikke tale om de middelmådige Fujitsu-Siemens skærme.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

jdg1: Nej, men hvis du læser (og forstår) nyheden, så vil du opdage, at det er deres panelproduktion - ikke deres slutproduktion. Det er to forskellige ting.

Fujitsu Hitachi har jo ikke kun produceret paneler til eget forbrug - det gør meget få producenter med Pioneer som en af de eneste undtagelser. Det hænger dog udelukkende sammen med begrænsede produktionsfaciliteter i øjeblikket, og de har således ikke et valg som sådan.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

jdg1: Nej, men hvis du læser (og forstår) nyheden, så vil du opdage, at det er deres panelproduktion - ikke deres slutproduktion. Det er to forskellige ting.

Fujitsu Hitachi har jo ikke kun produceret paneler til eget forbrug - det gør meget få producenter med Pioneer som en af de eneste undtagelser. Det hænger dog udelukkende sammen med begrænsede produktionsfaciliteter i øjeblikket, og de har således ikke et valg som sådan.

Jeg har heller ikke påstået andet, men blot påpeget, at de ikke bruger, og aldrig har brugt, deres egne paneler og glas til deres egne "top-skærme"

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Allriiiight. Så tror jeg, at jeg misforstod dit tidligere indlæg. Jeg så det, som om du sagde, at nyheden ikke passede, fordi Fujitsu-Siemens fortsat vil bruge Panasonic paneler - og allerede gjorde.

=)

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Allriiiight. Så tror jeg, at jeg misforstod dit tidligere indlæg. Jeg så det, som om du sagde, at nyheden ikke passede, fordi Fujitsu-Siemens fortsat ville bruge Panasonic paneler - og allerede gjorde.

=)

Hehe, godt vi fik afklaret den misforståelse  

Og de skærme, der bruger Panasonic paneler og glas er Fujitsus bedste skærme og ikke Fujitsu-Siemens skærme.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Haha, nej det er jo det. =) Jeg sidder med en Fujitsu-Siemens skærm til anmeldelse foran mig lige nu - mon jeg kan abstrahere fra den?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Haha, nej det er jo det. =) Jeg sidder med en Fujitsu-Siemens skærm til anmeldelse foran mig lige nu - mon jeg kan abstrahere fra den?

Få fat på en Fujitsu P50XHA40US til din anmeldelse   http://www.progressive-av.co.uk/flat_screens/fujitsu_p50xha4 0us_p50xha40_plasma-screen.htm

Nok markedets bedste plasmaskærm (bruger samme panel og glas som Panasonic PHD8 - men efter sigende bedre elektronik), men desværre latterlig dyr  

50" modellen koster 50.000 kr. i Hifiklubben (på Åboulevarden) og det er uden tilbehør!  

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Så dyre Tv er desværre ikke sådan lige til at få ud med mindre der er tale om en præsentation af produktet. =/

Man skal også typisk være inde på livet af deres presseafdeling før de stiller topprodukterne til rådeighed sådan uden videre. Det er jeg desværre ikke hos Fujitsu endnu.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes