| Forfatter |
|
JackDK Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget lidt rundt på dette forum og læst lidt om de forskellige lcd'er der bliver nævnt, men kan ikke helt blive klog på det.
Jeg står og skal til, at skifte mit nuværende tv ud og vil gerne ha et LCD, men da jeg bor i en 1-værelseslejlighed, så er jeg kommet frem til, at 32" måske er lige i overkanten?
Så jeg ville gerne ha nogle forslag på nogle LCD på 32" eller under og så helst omkring 10.000 kr, hvis muligt. Men ellers fire away! :)
|
| Til top |
|
| |
Sukkerfar Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du hænger det op på væggen betyder det vel ikke så meget om det er 32" eller eksempelvis 28"?
|
| Til top |
|
| |
JackDK Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Væggene er af gips og da de er 3 meter høje og jeg ikke ved, hvilket system der er lavet af, så er jeg ikke for glad for, at skulle skrue noget op på dem... ;o)
|
| Til top |
|
| |
Sukkerfar Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv lige bestilt et samsung LE-32R51B (altså 32") 9500Kr
|
| Til top |
|
| |
Sapper Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Til omkring de 10K vil jeg anbefale dig et Samsung LE-32M61B LCD TV. Jeg har selv et Samsung LE40M61B, som jeg er rigtig glad for. Jeg synes TV billedet er godt gennem min Stofa forbindelse, men med et DVD signal via component eller DVI/HDMI bliver billedet ekstremt godt.
I tyskland kan 32" modellen efterhånden fås til omkring kr. 11.000 - lidt over dit budget, men helt sikkert merprisen værd. Du kan finde TV´et via siden www.idealo.de som er en tysk prissammenligningsdatabase. Købte selv mit TV gennem www.medianess.de med VISA betaling - og iøvrigt uden nogen som helst problemer.
/Troels
|
| Til top |
|
| |
Sukkerfar Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sapper Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg ikke forstå - du have set forkert.
På www.idealo.de koster LE-32R51B euro 1135 og på den side du angiver med linket ovenfor koster det euro 1144 - altså stort set det samme.
På www.idealo.de koster LE-32M61B euro 1529 og på den side du angiver med linket ovenfor koster det euro 1529 - altså stort set det samme.
Jeg kan i hvertfald ikke få øje på prisdifferencen.
Med hensyn til hvilken model der er nyest er du også gal på den - M61B modellen er både som produkt og panel en nyere generation end R51B. Den påstand baserer jeg på 2 ting, 1) på www.flatpanels.dk kan du se hvilke panel typer der anvendes i forskellige modeller - her er det den nyeste panel type der anvendes i M61B som stammer fra Samsung/Sonys jointventure fabrik; 2) på Samsungs webside kan man stort set læse sig frem til det samme.
Søg evt efter M61B og R51B i dette forum - der er skrevet en del om Samsungs modeller - alt lige fra tekniske specifikationer til subjektive intryk fra forskellige brugere.
/Troels
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sapper har ret, M-modellerne er nyere og bedre end R-modellerne.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 03:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackDK
Der er fine anbefalinger til www.digitalo.de, hvis du vil købe i Tyskland, og det er jo vigtigt med anbefalinger og mange erfaringer fra en forretning, specielt når det er i udlandet. Som de rskrives er 32" Samsung godt, men LG er jo også en super god skærm og vælges af mange, og husk nu at det skal være HD ready.
med venlig hilsen
jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Skunk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bestiller i over nettet eller henter i det selv. I så fald, hvor ligger forretningen?
/Bjørn
|
| Til top |
|
| |
JackDK Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige kigge på Digitalo...
Men har så lige set det nye bilka og der er et 32" amitech med et Samsung PVA panel er det noget?
Ifølge flatpanels så er de paneler sat til, at være langsomme, men er ifølge kataloget et 8 ms, så det skulle vel ikke være et problem?!
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samsung.....
|
| Til top |
|
| |
JackDK Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det skulle jeg gerne ha en uddybning af!! 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackDK
Den får du nok ikke, for det er der ikke rigtigt nogen der kan pinde ud. Men både LG og Samsung er et par rigitigt gode skærme, uden at være en Pioneer. Kigger man på de mange forskellige tråde i forum, og har man kigget en del på dem begge, så er det også den brede holdning - det skal lige siges, at jeg hverken har LG eller Samsung hjemme, men har beskæftiget mig en del med begge skærme. Og husk, uanset mærke, er det også nødvendigt at sætte en Selector sammen med en den udvalgte skærm, hvis du vil have et ordentligt billede. Hvis jeg husker rigtigt, er der endda tilbud på Selector hos TDC for tiden - spar 1000,00
Derudover skal man ikke glemme at der også findes andre fabrikater - og priser .
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackDK skrev:
|
Ja, det skulle jeg gerne ha en uddybning af!! 
|
|
|
Jammen, det kan jeg da godt
Har selv en 26 tommer og hvis man ser det.....er det indlysende godt.....faktisk rigtigt godt, god analog tuner, HDMI indgang der virker, både til billede og lyd, HD-skræm, nem skærmmenu der kan anvendes uden at kigge i brugsansvisningen , ligger godt nok i den lidt dyrere ende, men er et fint og flot designet tv.
Mit ser sådan ud:
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/billede/lcd_tv/detai l/SAMSUNG_LE26R51B_LCD_TV.htm?id=6933
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd
Jamen sådan fungerer alle de nye skærme jo efterhånden - hvis de er sidste nye udgaver og hvor de koster lidt mere. Man får en nem og overskuelig menu, og de andre ting du nævner, det er forhåbentligt kravene til et TV/ skærm i 2006. Det er derfor man skal købe det absolut nyeste, det seneste år er der jo sket ret så meget - men bortset fra det, så er det en fed skærm den Samsung du har.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Toftdahl
Ja...den er faktisk ret god og med HDMI-billede på via min Sony dvd optager (man skulle tro det var løgn....en optager???) så er billedet.....wow....snus lige til highdefinition....fy hvor er det et uforskammet godt billede.
Mit næste projekt... er en ny projektor med DVI eller HDMI indgang...gerne Infocus SP 5700 eller 7205....således at jeg kan udnyttet digital udgangen på DVD`en....Der er også kommet en ny serie nu....det bliver billigere og billigere at få et superbillede.
|
| Til top |
|
| |
Sukkerfar Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sapper skrev:
|
Det kan jeg ikke forstå - du have set forkert.
På www.idealo.de koster LE-32R51B euro 1135 og på den side du angiver med linket ovenfor koster det euro 1144 - altså stort set det samme.
På www.idealo.de koster LE-32M61B euro 1529 og på den side du angiver med linket ovenfor koster det euro 1529 - altså stort set det samme.
Jeg kan i hvertfald ikke få øje på prisdifferencen.
Med hensyn til hvilken model der er nyest er du også gal på den - M61B modellen er både som produkt og panel en nyere generation end R51B. Den påstand baserer jeg på 2 ting, 1) på www.flatpanels.dk kan du se hvilke panel typer der anvendes i forskellige modeller - her er det den nyeste panel type der anvendes i M61B som stammer fra Samsung/Sonys jointventure fabrik; 2) på Samsungs webside kan man stort set læse sig frem til det samme.
Søg evt efter M61B og R51B i dette forum - der er skrevet en del om Samsungs modeller - alt lige fra tekniske specifikationer til subjektive intryk fra forskellige brugere.
/Troels
|
|
|
Ah sorry, må have set forkert:-) min fejl
|
| Til top |
|
| |