| Forfatter |
|
JCDK Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey hvad ville i mene at mindste kravene i kontrast og pixels (800*600 fx.) er for en projekter der skal bruges til at vise film? På forhaånd virkelig mange gange tak :) JC
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette spørgsmål er ikke sådan lige at besvare, for det afhænger af hvilke ting man prioriterer højest. En anden ting er at fabrikanternes opgivelser næsten aldrig passer, men nogle er mere ærlige end andre.
Men for at vende tilbage til dit spørgsmål. De vigtigste parametre for mig er: god kontrast, farveægthed og sortniveau samt et godt billedbehandlingskredsløb. Opløsningen kommer i anden række, for det kan man kompensere for ved at sidde tilpas langt fra lærredet. Selv foretrækker jeg en betragtningsafstand på 2*lærredets bredde hvis projektoren ikke har så høj opløsning.
Fortæl evt. lidt mere om hvordan du har tænkt dig at bruge projektoren. Kun til DVD, eller også som TV? Hvad er dit budget? Så er jeg sikker på at du kan få nogle gode konkrete forslag til bestemte projektorer. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
JCDK Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker :) Jamen jeg skal bruge den til DVD og Divx film, men samtidig skal jeg kunne lave foredrag på den i lokaler hvor jeg ikke kan mørklægge totalt, det vil sige jeg skal bruge en projektor med ca. 1600+ lumens.. så ved jeg så bare ikke hvad alt det andet skal være? hvordan vurderer man hvor ægte den sorte er? er der nogen tal man skal gå efter?
|
| Til top |
|
| |
JCDK Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
og så har jeg hørt de skal have 3 chips så man ikke får regnbue effekt, men ved ikke hvor jeg kan se hvor mange chips der er i :S Det her er noget af en jungle..
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremtidssikre dig lidt og køb en med HD (1280x720) opløsning. Og gør dig den glæde at prøv at afspil noget HD matriale over dvd og hold det op mod en dvd, forskellen er svimlende
|
| Til top |
|
| |
JCDK Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg da gøre Guldberg.. er det dit efternavn? af ren nysgerrighed da jeg også hedder Guldberg til efternavn  :P hvad med LG's projektorer? er der nogen der har erfaring med dem?
|
| Til top |
|
| |
zebu Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
hvordan vurderer man hvor ægte den sorte er? er der nogen tal man skal gå efter?
|
|
|
Ja.... Det hedder kontrast niveua... eks. 2000:1 (forskellen mellem lys og mørke). Derfor er en høj kontrast enormt vigtig for at få et detaljeret og nuanceret billede Efter min mening har man ikke ret meget at bruge lumen til hvad angår video. Til video er det næsten udelukkende kontrast der siger noget om billed kvaliteten.
Citér:
....det vil sige jeg skal bruge en projektor med ca. 1600+ lumens..
|
|
|
Hmmm ved ikke helt, kan ikke så godt lide at du siger 1600+ lumen  , for så udelukker du nogle af de bedste lcd video projectorer til prisen (panasonic/Sanyo). Dermed er du ude i noget data projector... hvilket jeg vil tillade mig at kalde decideret "skrammel" til at se video på  (lav kontrast = bleg og livløst billede uden detaljer) eks. Data projector: lumen 2000 kontrast 400:1 Video projector: lumen 1000 kontrast 7000:1 (Sanyo PLV-z4) En anden løsning kunne være en DLP projector da de ofte har både høj kontrast samt lumen.... de er ofte bare lidt $$$ Håber du kan bruge dette til noget.... men den er lidt svær for data og video er to funktioner der modstrider hinanden....  __________________ Alt under 80" er ikke en hjemme biograf....
|
| Til top |
|
| |
JCDK Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JCDK Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom med et sidste godt råd så jeg også kan få mig en projektor :)
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen af de 2 du har listet har native HD opløsning:-) Desuden er det begge 4:3, vil du ikke hellere gå på kompromi den anden vej og så vise data på en 16:9?
|
| Til top |
|
| |
JCDK Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jow vil jeg egentlig gerne, men fx Z3, den har jo ikke særlig stærk lysstyrke? hvor emget spiller lyset ind? kan det ses drastisk eller hva? eller er det lige meget?
|
| Til top |
|
| |