Hej.
Jeg har langt om længe fået muligheden for at købe et anstændigt surround anlæg og en projektor til, samtidig har jeg også fundet et sted at stille det, så nu skal det til at være.
Lyden er jeg rimelig sikker på, men ikke projektoren.
Jeg kan jeg kan sagtens sammenligne opløsninger, krotrast, lysstyrke og alt det der, men herinde har jeg også "hørt" tale om farvehjul og filtre.
Og det står der sjældent noget om når man kigger specifikationer for sådan en fætter.
Så jeg ville meget gerne høre nogle erfaringer.
Eller nogle links til anmeldelser af forskellige projektorer... det viller heller ikke være så tosset.
Men bare bud på gode projektorer der opfylder efterfølgende krav, ville også bare være dejligt.
Kravene:
Den skal modtage billede fra en NAD T524 og en computer. Om det fra computeren er DVI eller VGA er vidst ikke så vigtigt, men det kan da kun blive bedre med DVI.
Den skal koste under 15,000-
Dens native opløsning skal være over 1024x768 (det er nok det krav jeg tror bliver sværest at opfylde i denne prisklasse)
Og så skal den jo have et rigtig godt billede, men behøver jeg vel ikke sige

Jeg har kig på en BenQ PB6240 da den har opløsningen og ser ganske fornuftig ud, men jeg aner jo ikke om den laver et ordenligt billede.
Og så lige en sidste ting. Så vidt jeg kunne læse i en anden tråd her på Hfi4All så er det med at LCD projektorer "slides" mere end DLP, ikke så vigtigt. Hvis det er rigtigt, så er det ligemeget hvilken type det er, men hvis der var en der kunne opridse pro/cons for de to ting ville det da bare være skønt.
På forhånd tak for hjælpen