Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 21:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Tiltning af plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
landersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Nu står der jo med store bogstaver at man ikke må tilte et plasma? Er det på alle leder er det kun med forsiden og bagsiden der ikke må lægges ned? For hvis man ikke må løfte den ene højtaler højere op end den anden hvordan fanden får man så et TV op på 4 sal?

Til top Vis landersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af landersen

Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Du får en dværg til at gå forrest...

Spøg til side. Jeg er ret sikker på at du kan bære skærmen op på 4. sal uden problemer, selvom skærmen er tiltet (med den ene højttaler højere end den anden). Jeg tror bare ikke den har godt af at blive transporteret længere afstande i eksempelvis en bil hvor den ligger ned (på "ryggen")

Jeg mener også at have hørt at man skal lade skærmen hvile i oprejst stilling efter transport. Hvor lang tid ved jeg ikke....men det er jo også lidt af et antiklimaks at slæbe en 60 kg tung skærm op på 4. sal og så lade den stå uden at måtte tænde den.

Der kommer nok nogle der kender bedre til transport af plasmaskærme end jeg. Men jeg hænger lige på da jeg selv lige har bestilt en plasma. Jeg bor dog i hus så vi skal ikke så langt op (et trin).

Hilsen

Stefan

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
Til top Vis Hr Bobbel Basse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr Bobbel Basse

cOmOneO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Så vil jeg da lige være så behjælpelig som jeg kan ;)

En af vennerne er flyttemand og har snakket om dette flere gange.

Skærmene er i det hele taget rimelig sarte, men kan på ingen måde lide at man ligger dem på "maven" eller på "ryggen". Det er som om de lag, som billedpanelet består af, simpelten falder sammen, og kommer til at rører hinanden på midten, med det resultat at skærmen ikke starter (sikkert en sikkerhedforanstaltning).

Dette gælder ved transport, men han har også berettet om et enkelt gralt tilfælde hvor en skærm havde samme symptomer efter blot at være blevet båret ned fra 5. sal på maven og derefter fragtet videre opretstående som det sig bør.
Men det var vidst aldrig sket med andre skærme, der har fået samme behandling.

Atlså, de kan ikke lide at blive lagt ned, men tiltet skulle ikke være noget problem. Ifølge flyttemanden har de aldrig problemer med dem, bare de ikke ligger dem ned.

Helt præcist hvorfor det forholder sig sådan, ved jeg ikke, men er ham der fladskærms-geniet inde fra flatpanels.dk ikke også bruger her?
Han må da vide det, eller måske der er andre der kan uddybe hvorfor man ikke må ligge disse skærme ned?
Kunne da være interresant at vide hvorfor.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

landersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for svarene, og kan berette at TV ikke tog nogen skade af at blive slæbt op på 4 sal efter den metode jeg selv beskrev så det er jo super...
Til top Vis landersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af landersen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes