Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til valg af projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg har super svært ved at tage en beslutning om hvilken projektor jeg skal købe! Jeg har læst en del artikler, reviews og meninger. Men der er simpelthen for mange parametre til at jeg kan beslutte mig.

Problemet bliver ikke mindre af at jeg ikke kan finde nogen steder i KBH der udstiller projektorerne.  Jeg håber i gider hjælpe mig til at tage en beslutning.

Indtil videre har topkandidaten været:

- Sony VPL-HS60

Bortset fra den lidt krydrede pris er Sony’en ret stor (som jeg pointerede i en anden streng).  Jeg har en meget lille stue. Så nu leder jeg lidt efter alternativer. (Måske er Sony’en også overkill når billedet ikke skal blæses større op end 90 tommer?)

Jeg har bl.a.  kigget på:

-         Panasonic  PT-AE900E

Som jo er blevet rost meget.

Lidt info om mine behov:

-         Billedet bliver 200:113 (90 tommer)  (det er præcis det der er plads til) … jeg skal sidder 4 - 4,5 meter væk fra lærredet.

-         Projektoren skal hænge i loftet.

-         Jeg skal primært bruge den til film. Lidt playstation, tv og pc vil det nok også blive til

Mine krav til projektoren:

-   Lækkert billede (selvfølgeligt) og god kontrast.

-   Skal være lydløs – jeg er lidt hysterisk med blæser larm

-   Skal være let at indstille

-   HD ready.

-  Må max koste 15K i DE – og da gerne billigere

- Den skal ikke flyttes

Jeg har også kigget på Sanyo's PLV-Z4. Men har lidt droppet denne fordi den skulle larme mere når den hænger på hovedet?

Er der nogle der kan fortælle mig ud fra ovenstående hvad der vil være passende til mine behov?

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh

Rolf

Til top Vis rolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolf Besøg rolf's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

den er nem køb den HS-50 der er tilsalg i KSB, super PJ til billige penge

Og nej det er ikke mig der er sælger, min HS-50 bilver ikke solgt før jeg kan købe en billig 1080P projektor

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=7577

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Prima
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke har set nogen af dem i action, kan jeg godt forstå, du ikke kan bestemme dig. Selvom man har set dem alle tre umiddelbart efter hinanden, er det stadig svært.

Forskellen mellem Sanyo'en og Panasonic'en er meget lille og er (så vidt jeg husker) beskrevet meget bedre end jeg kan gøre det i en anden tråd af Otto.

Sony'en er efter min mening klart bedre end de to andre. Bedre kontrast, bedre sortniveau, bedre farver. Det er ikke kvantespring (som for øvrigt er meget små ), men stadig så enhver kan se det. Om det er pengene værd er op til den enkelte. Den eneste måde man efter min mening kan finde ud af det på, er ved at se dem.

Og så lige et surt opstød: Er det ikke lidt luset at få demonstreret en projektor i en forretning og så købe den i Tyskland? Det er jo med til at holde priserne oppe herhjemme, fordi butikkerne skal betale timeløn til personalet, for at de kan demo produkter til kunder, der alligevel ikke har tænkt sig at købe hos dem.

Desuden har jeg personligt selv været glad for at have købt i DK. Min Sony VPL-HS60 var nemlig fejlbehæftet og måtte byttes, så jeg var da glad for, at jeg ikke skulle bøvle med en tysk butik med det.

Beklager, men det måtte ud.

rolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Du har fuldstændig ret. Det er luset! Jeg kunne heller ikke finde på at købe i DE hvis der kun var et par hundrede at spare eller et par tussinde for den sags skyld. Men her er det 8-9K vi snakker om. Hvis den går i stykker kan jeg sende den tilbage i en limo

Desuden kan jeg jo ikke se den i KBH!

Men det er da luset!

Mvh

Rolf

Til top Vis rolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolf Besøg rolf's Websted

Prima
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hvis det er tilfældet, at man kan spare i den størrelsesorden, skal jeg da ikke sige mig selv for god til ikke også at kunne blive fristet af det. Men nu må love mig, ikke at fortælle, hvor man kan spare så mange penge henne... Det ville jeg ikke kunne klare.  

rolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

OK. Det lover jeg at holde hemmeligt  

Rolf

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke du skal bruge den til PC, vil jeg mene at HS-60 ikke er mer prisen værd i forhold til HS-50! Og 12K for en 17 timer brugt HS-50 mener jeg faktisk er temmeligt billigt! den er jo "ny"

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

dan.mp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Hej rolf,

Jeg har selv en Hitachi PJ-TX100 som jeg kører med DVI op på en DNP supernova 92" skærm og det er jeg selv veldigt god tilfreds med.

Hitachien er forholdvis støjsvag og du kan jo evt. tjekke den nye PJ-TX200 ud hvis du ikke mener at kontrastforholdet er godt nok på PJ-TX100. En anden god ting ved den er at en ny pære er forholdsvis billig i forhold til andre projektorer.

Pas lidt på med brugte projektorer - timetælleren på pæren kan jo 0-stilles, ikke for at sige folk snyder med dette, men muligheden er der.

Jeg kan se du bor i Kbh. - du kan evt. sende mig en PM - så kan vi måske finde ud af noget med at du kan kikke forbi til en demo.(jeg skal ikke sælge min projektor). 

rolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Tak Dan. Men den er næææsten samme størrelse.

Det var måske også lidt naivt at tro at man kan få en Home Cinema Projector i visitkortstørrelse - der går nok et par år endnu

Disse er nu mine top-kandidater:

- Sony VPL-HS60
- BenQ PE7700
- Sanyo Z4
- HITACHI PJ-TX200
- Panasonic PT-AE900E
- Benq PE7700

Jeg er bange for at pana'en er på vej ud af listen fordi flere brokker sig over problemer med den. Også det at den skulle larme mere når den vender på hovedet.

Sanyo'en skulle også larme når den hænger i loftet. Desuden synes jeg at jeg har læst at den ikke er  så god til at upscale f.eks. tv-signal? (set i forhold til f.eks. Pana'en)

Nogen der ved om der er problemmer med BenQ'en?

Er der nogle der burde være på listen?

Kyhn,  tak for tippet om HS-50'eren men jeg tør ikke købe brugt.

Jeg var nok gået efter Panaen hvis der ikke havde været ovenstående problemer!

Jeg skal primært bruge den til DVD!

Hvad skal jeg gå efter?

Mvh Rolf

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

jeg ville gå efter sony'en. Den skal jeg nemlig selv ha
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

rolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Hey

Lynge, HS-60'eren virker super cool men jeg synes også at den virker pænt stor. Folk brokker sig også lidt over at Iris'en er lidt langsom om at opdatere når billedet går fra mørkt til lyst og omvendt?. Har du set den i den performe?

Jeg har lagt nogle billeder ind af den her: 

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35841&P N=1

Mvh Rolf

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har PT en 7 år gammel DLP projektor med s-video som den eneste indgang, så om iris er lidt langsom (tror jeg nu ikke den er) er for mig ligemeget. Jeg glæder mig bare til at få en ny, så billedet kan følge med min lyd!

Tror du ikke bare det er de andre projektorer der er små 

/Edit

Her er et billede af en HS50 over en sofa

http://att.emprof.no/output/SpVest/ORG/10501695.jpg

Mange flere her

http://www.minhembio.com/produktbilder/19821

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det med støjen når den hænger på hovedet er en _vanvittigt_ dårlig begrundelse for ikke at snuppe Sanyo'en - Det kan godt ske at den støjer mere på hovedet end når den ikke vender på hovedet, men den støjer stadig _mindre_ end enhver anden projektor jeg kan komme i tanke om (minus VW100...), hvadenten de vender op eller ned... Det er blot (endnu) et eksempel på en fjer der bliver til fem høns, det er ren flueknepperi. Z4 er _meget_ støjsvag, også når den hænger på hovedet. Og hvor støjen på mange andre projektorer skifter op og ned alt efter signalkilde og hvor lang tid de har kørt, det oplever jeg ikke med Z4.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Og dog - HS60 og Z4 er nok ret ens hvad støjniveau angår - hvilket vil sige meget støjsvage.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Jeg synes det med støjen når den hænger på hovedet er en _vanvittigt_ dårlig begrundelse for ikke at snuppe Sanyo'en - Det kan godt ske at den støjer mere på hovedet end når den ikke vender på hovedet, men den støjer stadig _mindre_ end enhver anden projektor jeg kan komme i tanke om (minus VW100...), hvadenten de vender op eller ned... Det er blot (endnu) et eksempel på en fjer der bliver til fem høns, det er ren flueknepperi. Z4 er _meget_ støjsvag, også når den hænger på hovedet. Og hvor støjen på mange andre projektorer skifter op og ned alt efter signalkilde og hvor lang tid de har kørt, det oplever jeg ikke med Z4.

Han skulle prøve at høre min Davis Cinema One Weeeeeeeeeaaeeeee siger den

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Lynge skrev:

Hehe, jeg ejer faktisk selv en Cinema One (jeg bruger den bare ikke), så det kan jeg sagtens sætte mig ind i!

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Lynge skrev:

Hehe, jeg ejer faktisk selv en Cinema One (jeg bruger den bare ikke), så det kan jeg sagtens sætte mig ind i!

Men da jeg købte den var den jo fed, og da jeg fandt en EVC-VGA adapter var det som at få en ny projektor...

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har testet Pana900 og Z4'eren..... og med en KLAR vinder i Z4'eren.... Jeg har haft dem begge loftmonteret og jeg må give Otto ret... støjniveauet er MEGET lavt - også ved lofthængt. Jeg er selv blæsestøjsoverfølsom og føler mig bestemt ikke chikaneret af blæseren, selvom den er placeret under 1 meter over hovedet på mig...(min gamle Pana 300 kunne eksempelvis sagtens give et par irriterende øjeblikke under "stille" dialog scener i en film) ...

Dog havde min pana900 en underlig skrattende lyd, som reelt blev "dødsstødet" til den.... Z4'eren har et langt skarpere billede end 900'eren, men samtidig også mere synlig screen door (ved lærredbredde/seafstands-faktor på mindre end 1,3-1,4)

Derudover har Pana'en det bedste "out of the box"-billede, hvad farver angår... Z4 kræver indstilling før skarphed, kontrast og farver bliver ren jubel.... der findes henvisning til disse i anden tråd på dette forum

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har iøvrigt ikke set nogle af de andre omtalte projektorer...
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Lynge skrev:

Kan godt huske første gang jeg så den hos HiFiKlubben i Århus - dengang DLP var nyt og spændende. Og ja - hold kaje hvor den hvinede...!

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes