| Forfatter |
|
Passat 3c Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er meget ny her i forummet og har brug for jeres viden til valg af en fladskærm.
Efter et fejlslagen køb af køleskab i april 2005 hos det tyske firma: www.katronics.de har jeg nu ca. 2300 euro tilgode der. Jeg ved godt at jeg burde kunne få pengene tilbage, men af erfaring har jeg lært at man ikke helt skal stole på forretninger i det tidligere østtyskland og man ihvertfald ikke skal bank-overfører pengene .
Jeg har nu fået den aftale at jeg kan finde noget andet i butikken og det eneste jeg mangler på nuværende tidspunkt af det de har er egentligt et fladsskærms-tv (egentlig ville jeg have ventet til om et år, når vores nye hus var færdigt, men sådan blev det åbentbart ikke).
Jeg vil så meget gerne, hvis I lige kunne tage et kig på deres hjemmeside og sige mig hvad de har af gode tilbud i 42" fladskærme og hvad jeg skal holde mig fra. Skærmen skal bruge til alm. tv, DVD og PC (sekundært). Jeg selv lidt vild med Samsung PS-42P5H, mest pga. designet.
Link til deres skærme:
http://www.katronics.de/index.php?Kat=148&oberkat=45& ;Tiefe=3&show=1#_details
Jeg er selvfølgelig villig til at smide nogle penge oveni, hvis det er nødvendigt.
Det er selvfølgeligt kedeligt at købe tv på denne måde, men det er vist den eneste chance jeg har for at få noget for mine penge, desværre.
Hvilken model ville I vælge og hvorfor?
På forhånd tak!!
Thomas, Fredericia
|
| Til top |
|
| |
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må da have været noget af et køleskab til 2300,- Euro !
Hvis jeg lige havde sådan en beløb til at stå, og skulle bruge dem der, vil jeg købe :
Projector : Panasonic PT-AE900E 1699,- Euro Videokamera : Sony DCR-HC32E 599,- Euro
/T.R.J
|
| Til top |
|
| |
Passat 3c Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var et ret lækkert amerikanerkøleskab med bl.a. indbygget lcd-skærm, radio og ismaskine.
Jeg har et digitalt videokamera og føler ikke rigtigt for en projekter, da vores nye stuer's størrelse gør fladskærme til et bedre valg.
Er der slet ikke nogen der har et bud på en Plasma/LCD-skærm fra www.katronics.de?
Hilsen
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Torsten-K Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du nogen foretrukken størrelse? LCD eller plasma?
|
| Til top |
|
| |
Passat 3c Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Størrelsen skal være mellem 37"-43"
Plasma eller LCD er for mig lige meget.
Vi har kigget lidt på 3 modeller:
- Philips 42PF9967D (2699,- euro) - kan bl.a. godt li' ideen med Amfi light
- Pioneer PDP-436XDE (3029,- euro) - Fedt design!
- Samsung PS-42P5H (2395,- euro) - Pæn skærm til en god pris.
Er der andre fra siden vi skal have med i vores overvejelser?
Er der evt. nogen der ved hvor man kan læse anmeldelser af fladskærme?
På forhånd tak for hjælpen.
Thomas. Fredericia
|
| Til top |
|
| |
Torsten-K Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nogle gode fjernsyn du har kig på
Du kan tage dette med i overvejelserne.
Philips 37PF9830/10
Der er en meget lang tråd om netop dette fjernsyn her i forummet. Bare brug søgefunktionen
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er villig til at smide ekstra penge på bordet, så ville den Pioneer være et godt valg. Jeg har dog ikke testet, de andre du nævner, men 43XDE er efter min mening ét af markedets bedste fladskærme. Men må jeg spørge, hvorfor du ikke bare beder om at få pengene tilbage?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Passat 3c Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har skam også prøvet at få pengene tilbage i et ½ år nu, men hver gang jeg be'r om dem sker der bare intet. Jeg kan ikke komme i kontakt med forretningen, hverken ved telefon eller email, så forleden prøvede jeg at skrive, at hvis de ikke kunne give mig pengene tilbage, om jeg så kunne bestille noget andet for dem. Der gik ca. 1 time så havde jeg manden (Herrn Rothe) i telefonen, klar til at tage en bestilling. Han lovede samtidig at give et rigtigt tilbud pga. alt besværet. Så for ikke helt at miste de ca. 17.000 kr. har jeg besluttet at bestille et TV.
Så bestil ALDRIG noget hos www.katronics.de!!!!
Thomas
P.s. Samsung PS-42S5H og 42P5H er ikke det samme TV, hvis du da ikke bare mente at jeg skulle vælge S5H istedet for P5H 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Passat 3c
Ja det er ærgeligt når det går sådan og man får en masse bøvl. Jeg hører til dem der er lidt tilbageholdende med at handle via internettet, specielt over landegrænser hvor man helt mister kontrollen, dels med sprog, trditioner og prasis omkring garantier og det lovmæssige. Men dog er der igennem lang tid konstateret, at vil det med internet handel over landegrænser, så er www.digitalo.de okay - mig bekendt er der ikke nogle som har haft problemer, ud over hvad man har nationalt og almindeligvis kan forvente. Mange har handlet der og skrevet om det i forskellige tråde, og som sagt kun i positiv retning. Men jeg må til stadighed fastholde, at hvis man går lidt hårdt til sin forhandler med noget rabat 10 - 20 %, så foretrækker jeg det, frem for alt det bøvl og man kan komme ud i med tvivlsomme internet forretninger i udlandet.
Nå men tilbage til dit SKÆRM valg - Samsung er jo altid forrygende godt - man får en god analog tuner, HDMI indgang der virker både til billede og lyd, HD-skræm, nem menu på skærmen, så man kan anvende uden at kigge i brugsansvisningen, endelig er det også et fint og flot designet tv.
Men en Pioneer er også rigtig god og det samme gælder LGs modeller. Men uanset mærke, er det vigtigt at det er en model der er HD ready og man har HDMI både til billede og lyd.Det vil sige, at man vælger den absolut sidste model der er kommet på markedet, da der sker mange opdateringer og forbedringer. Endelig mener jeg også at Samsung i Danmark, varetager evt. reklamationer og garanti rep. - uden at jeg skal påstå at det forholder sig sådan. Men hvis jeg var dig, ville jeg kontakte Samsung importøren i Danmark, mandag morgen, og få en forklaring på hvordan det forholder sig med det. Samtidigt kan du jo spørge dem om, hvad der er den nyeste og hotteste 37 eller 40" model og lidt om udviklingen.
Det drejer sig om at få en skærm hvor den danske importør kan varetage evt. reklamationer og garanti reparationer, så du kan komme ud af kløerne på det tyske firma.
Du må lige holde os orienteret her i tråden om udviklingen, da du nu har startet sat os igang. Men held og lykke med dit forehavende - ærgeligt de ikke bare sender kassen tilbage, dog vil jeg mene der er nogle klare regler, også for tyske internetforretninger - men det er bare uoverskueligt og tungt, så se at få hevet den skærm hjem - det kan kun gå for langsomt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
sbaht Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan gik det med at få leveret et fjernsyn?? Jeg har muligvis et ligenende problem
|
| Til top |
|
| |
Passat 3c Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2006 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik allerede efter en uge, fra bestilling, et Pioneer XDE436 og jeg har ikke fortrudt det et sekund siden. Det er et virkelig godt fjernsyn. Da det var lidt dyrere, skulle de ha' ca. 6000 kr. mere, men jeg fik den aftale at jeg ikke sendte en eneste Euro til, før jeg havde tv'et i min stue.
Så alt endte godt, men det tog også lige et års tid!
|
| Til top |
|
| |