| Forfatter |
|
Grandmuul Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har en projektor, som jeg gerne vil benytte som TV indgang i mellem, og jeg har hørt at det skulle være muligt at bruge en video som tuner...
Jeg har nu siddet i 3 timer, og prøvet at få det til at virke, men ved ikke hvad jeg gør galt. I min projektor er der kun SVHS og normal gul video indgang... Den måde jeg har prøvet at sætte det sammen på, lyder som flg:
Mit antennestik fører jeg over i videon, og bagpå videon, har jeg monteret et SCART hoved, hvor der sidder et SVHS kabel i, som fører over til projektoren. Jeg får ganske rigtig billed, men det er sort hvid. Hvordan får jeg farver på? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det.
Håber i kan hjælpe mig, for skal helst se når FCK tæver brøndby på søndag, på storskærmen. Jeg har en parabol som jeg kan bruge evt, hvis det er nogen hjælp.. har også prøvet at køre et scart stik fra parabol til video, men det er stadig bare sort hvid billed, som om at videoen ikke går ind og bruger sin tuner, eller hvad man siger. Videoen er en philips fra forrige år, VR710 mener jeg.. 2 SCART ind/udgange...
Med venlig hilsen
Jeppe Skov-Jensen
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 03:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er din video en S-VHS video?
Hvis ja, er den sat op til at sende et Y/C signal ud, istedet for composite???
Ellers brug et scart til phono.
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Eller endnu lettere, brug et composite fra video til projektoren, det giver ikke det bedste resultat, men det bliver i farver. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart klart....fck tæver brøndby.....og så er de STADIG 4 point efter.......flovt
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke en SVHS maskine... Vil det blive meget bedre hvis jeg benytter mig af et TV kort, eller er det ok at bruge sin video som tuner? Og er den eneste mulighed at bruge et composite kabel?
om 3 spillerunder er RCK foran med 2 points... vende punktet kommer nu :)
|
| Til top |
|
| |
Tibby Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hoppas du förstår lite Svenska...
Ja syns ikke att du behöver köpe ett TV-kort, de du behöver er en scart med tre kontakter på, en röd, hvid ov en gul, den gule koppler du till projektron med en RCA-kabel, ov den röde och hvide koppler du till dig stereo.
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan kun bruge den gule CVBS udgang fra den video du har. mht. bedre tunere så kan du købe en TDC selector eller en løs tuner jeg har fx set en i Computer City til ca. 1200,- de kan sikkert også findes online
Mvh. Crede
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 04 November 2003 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, er en seperat tuner box bedre end et TV kort til computeren? ville der overhovedet være forskel på en decideret tuner box, og så en normal video???
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 04 November 2003 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grandmuul skrev:
| Hmm, er en seperat tuner box bedre end et TV kort til computeren? ville der overhovedet være forskel på en decideret tuner box, og så en normal video??? |
|
|
Jeg har ikke den store erfaring med TV-kort i pc'en men tuneren i en video er sjældent af særlig høj kvalitet (dog rimelig i Philips VR710 men den slukker efter 5 min. medmindre du holder Stop knappen nede i ca. 5-10 sek.). Den løse tuner kan fås med VGA udgang fx. samt text-tv og fjernbetjening etc.
Mvh. Crede
|
| Til top |
|
| |