| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum..
Jeg har netop købt en BENQ 5120 Projector og er meget tilfreds.!
Jeg har bare lige et par spørgsmål..
Jeg bruger den sammen med en computer, hvis grafikkort ikke kører andet end 4:3 format opløsninger. Projectoren er 16:9 854x480... men jeg kan jo ikke få komputeren til netop at udsende dette format.. Projectoren er selfølgelig kompatibel med komputerens opløsninger - så jeg har nogen forskellige valg iforhold til opløsning på computeren - men det betyder der sker scaling som forringer billedet en smule.. ->
1. 640x480 - Dette betyder der ikke sker nogen vertical Scaling, da opløsningen matcher projecorens 480 linier vertikalt.. Problemet er at der kun sendes 640 horisontale linier, hvilket er en del mindre end projectoren faktisk kan klarer.. hvilket betyder at der ikke sendes så meget pixelinformation der er mulighed for.. 2. 800x600 - Dette er nok den dårligstå løsning siden de 800 ikke er nok og de 600 for meget.. dvs. scaling både vertikalt og horisontalt.. 3. 1024x768 - Her sker scaling i begge, men der sendes ikke for lidt pixelinformation.. så der sker compression, hvilket ikke er så galt som den anden vej rundt..
Nogen der har nogen ideer til hvad der evt. er den bedste løsning..? Er det muligt at få mit grafikkort til at udsende en ægte 16:9 resolution, så der altså ingen scaling sker.. Er det egenlig ligemeget? Og hvilken opløsning vil evt. være bedst..
På forhånd tak.. J
|