Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til nybegynder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ole_nissen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 04 November 2003 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Efter at have læst en masse tråde i forumet, håber jeg der er nogle som vil besvare mine spørgsmål.

Tiden er kommet hvor jeg vil ud og investere i en projektor, men der er jo et hav af muligheder. Mit budget ligger mellem 10000 og 15000 kr, alt efter kvaliteten. Jeg skal bruge projektoren lige meget til xbox, film og PC.

Værelset til rådighed er dog ret småt, projektoren kan anbringes max. 2,5 meter fra lærredet som ligeledes max. kan være på 1,5 x 1,5 meter (gerne mindre).

Jeg har kigget lidt på den fra BenQ - 8220 som står til ca. 15000 i tyskland, den ser jo super ud i ANSI, kontrast og XGA-opløsning. Men på den anden side er der også mange der skamroser Panasonic 300'en, men denne er jo kun en LCD-model, hvor BenQ'en er DLP.

Projektoren skal kunne monteres i loftet, men ellers har jeg mulighed for at mørklægge rummet meget.

PS. De kører et tilbud hos DC-tronic med Lg-projektor plus LG mobiltlf. Ikke at jeg hart brug for en mobil, men projektoren - er den noget værd?

Hvis i har andre bud på super projektorer modtager jeg dem ligeledes med glæde.

På forhånd tak.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 November 2003 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Ring til Tapeconniction og spørg efter Otto hav har testet mange projektore og holdt test aftner for os gutter med 20 forskellige projektore han ved en masse om disse specielt dem i denne "billige" ende altså under 20.000kr.

Lav en aftale tag bilen og kør til Århus så kan du jo se med egne øjne

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 November 2003 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Hej. Med kun 2.5 meter til lærred, er en ting sikker, du skal have en projektor med shoorttrow. Den omtalte Lg fra Dc-tronic er en udmærket lille dlp projektor men den kan kun lave et billede på ca 1m fra 2.5 m afstand, så det duer nok ikke til dit lille rum. Panasonic Ae modellerne er derimod alle shorttrow projektor og dermed mere passende til dit rum, og at de så er næsten lydløse og har noget af det bedste billede der kan fåes på en projektor især til pengene, så tag og tag en tur til TC som ovenover forslået og se med dine egen øjne hvad du kan få af forskellige projektor, og vælg så den der passer dig bedst. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

ole_nissen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 November 2003 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Har også fået anbefalet Sanyo PLV-Z1, den skulle være god til PC og Xbox, hvorimod Panasonic 300'en skulle have et lidt mere sløret billede når man brugte den til PC.

Så er spørgsmålet, er det bedre med en 16:9 eller en 4:3? Jeg ville da mene at det er irriterende med sorte bjælker i siderne når den bliver brugt til PC mv.?

Hvad mener i?

www.dctronic.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 November 2003 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Den nye JT-33 har helt anden optik en JT-31, den laver ca. 2 meter bredt billede på 3,2 meters afstand

Dan L. Christiansen
Til top Vis www.dctronic.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af www.dctronic.dk Besøg www.dctronic.dk's Websted

Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Sendt: 06 November 2003 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ikke billedet på min Panasonic AE300 er sløret ved pc brug, Men den er generelt maks. nice! :).

Mht. lærred skal du ikke spare der, det er noget af det vigtigste når du køber projektor.

Mvh.

Per

Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger

Jens krogsgaard
Branchemedlem
Branchemedlem

Best-Seat

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 November 2003 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

ole_nissen skrev:

Hej alle,

Efter at have læst en masse tråde i forumet, håber jeg der er nogle som vil besvare mine spørgsmål.

Tiden er kommet hvor jeg vil ud og investere i en projektor, men der er jo et hav af muligheder. Mit budget ligger mellem 10000 og 15000 kr, alt efter kvaliteten. Jeg skal bruge projektoren lige meget til xbox, film og PC.

Værelset til rådighed er dog ret småt, projektoren kan anbringes max. 2,5 meter fra lærredet som ligeledes max. kan være på 1,5 x 1,5 meter (gerne mindre).

Jeg har kigget lidt på den fra BenQ - 8220 som står til ca. 15000 i tyskland, den ser jo super ud i ANSI, kontrast og XGA-opløsning. Men på den anden side er der også mange der skamroser Panasonic 300'en, men denne er jo kun en LCD-model, hvor BenQ'en er DLP.

Projektoren skal kunne monteres i loftet, men ellers har jeg mulighed for at mørklægge rummet meget.

PS. De kører et tilbud hos DC-tronic med Lg-projektor plus LG mobiltlf. Ikke at jeg hart brug for en mobil, men projektoren - er den noget værd?

Hvis i har andre bud på super projektorer modtager jeg dem ligeledes med glæde.

På forhånd tak.

Når du siger at du vil benytte din projektor til PC, er det så til spil?

Hvis det er tilfældet, vil jeg anbefale dig en 9:16 projektor - enten Sanyo Z1 eller Panasonic PT-AE300. De ligger begge indenfor dit budget, bare i hver sin ende. 

Jeg har set LG'en og finder den uinteressant i hjemmebiograf sammenhænge. Den larmer for meget, og har ikke godt nok styr på sortniveauet. Projektoren er til gengæld fin til businessgrafik etc.

Jens krogsgaard
Branchemedlem
Branchemedlem

Best-Seat

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 November 2003 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

...og jeg skal skynde mig at tilføje at jeg også har set BenQ's projektorer, og de har ikke inponeret i hjemmebiograf sammenhæng.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes