Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 14:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Magnet + CRT = :’-( (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kas-per
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Jeg er på den ene eller anden måde kommet til at ramme mit TV med en magnet, måske fra en eller anden højtaler, men er egentlig sagen uvedkommen. Faktum er, at jeg nede i højre hjørne har fået anskaffet mig en grøn/lilla kulør (afhængig af farvesammensætningen i udsendelsen).

Denne har irriteret mig et stykke tid, og ønsker du at få den fjernet. Jeg gik derfor frem efter erfaringeren fra barndommen, dog ved et langt værre tilfælde:

Fandt en gammel (forholdsvis kraftig!) magnet frem og med den forsøgte jeg at "trække" misfarvningerne ud af skærmbilledet - denne gang har metoden ikke give så posotivt resultat som jeg havde håbet.

Er der nogle der ude, der eventuelt har nogle erfaringer eller bare ved hvordan det kan løses, da er jeg modtagelig for svar ..

Til top Vis Kas-per's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kas-per

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Afhængig af alderen og model/mærke på dit tv, så prøv at slukke på kontakten ved væggen og vent lidt tid før du tænder igen. Der findes en del tv der selv defluxer/afmagnetiserer når man slukker på den måde.

Hvis det ikke hjælper må du ned til den lokale og høre om du kan låne deres dims til at gøre det med, eller ned med tv'et.

Det eneste jeg ikke turde var at bringe en magnet i nærheden af det igen.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Kas-per skrev:
Er der nogle der ude, der eventuelt har nogle erfaringer eller bare ved hvordan det kan løses, da er jeg modtagelig for svar ..

Du har ikke set Krøniken kan jeg regne ud, for der blev afmagniteseringen demonstreret.

Du skal have fat i en afmagniteserings-ring, eller få en radiomekaniker forbi med en. Denne tilsluttes 220V, og bevæges i cirkulære bevægelser fra midten og udefter.

Den første kunne måske have været reddet alene ved at slukke TV'et, og fjerne strømmen natten over. TV'et afmagnetiserer selv når det tænder efter at have været helt koldt. Men det er kun mindre farve-urenheder der kan fjerne på den måde. Du er nødt til at have service på TV'et nu hvor du har gjort det værre med en magnet.

/Lars

Storbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

nu ved jeg ikke hvor krafitigt det er... men jeg er belevet anbefalt at hive fjernsynet ud af stik-kontakten i ca 10-12 timer og så er det væk når du tænder igen... men i mit tilfælde er det kun væk i max en uge.. men prøv det..
Til top Vis Storbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Storbjerg

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv fjernet en meget kraftig misfarvning efter jeg placerede en 10" CV basenhed oven på mit TV (spørg mig ikke hvorfor jeg gjorde det). Dette gjorde jeg blot med en ekstra magnet jeg havde liggende.

Ellers virker "ringen" også helt upåklageligt. Det tager ca. 30 sekunder at lave det, så det kan ikke koste meget at få gjort.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Kas-per
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Lars: Har faktisk set Krøniken, men tækte det var en forældet metode, og ønskede ikke at sammenligne mit TV med de 35 årige kasser man ser i omtalte serie .

- Men-men... Det er ikke så meget det drejer sig om, så jeg tror skikket ryger ud at kontakten natten over og så tager vi den derfra ...

Tak for det ...

Til top Vis Kas-per's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kas-per

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes