Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 02:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: projektor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr bob
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Jeg skal have fat i en projektor, men aner intet om sådan nogle dimser, andet end at en bekendt har en som larmer som en i helvede.....

Så jeg ville egentlig bare høre om i har lidt foreslag til en projektor..

Det vigtigste er i første omgang at den gerne må være lydløs, det vil jeg gerne give lidt ekstra oven i hatten for at den bliver.. Ellers skal det faktisk bare være det bedste "Til prisen"...

Den skal bruges til at se dvd, og en sjælden gang imellem bliver der set fjernsyn på den..

prisen "er ikke så vigtig", men jeg ligger altså ikke 200.000.... Vi kan jo starte omkring 35.000 og derunder. eller hvis der ligger noget helt vildt lækkert lige over det prisleje, så kom da med det... Det skal bare virke.....

Eller hvis i evt ligger inde med en side hvor jeg kan se lidt om emnet, så er det også hjertligt velkomment..

Håber i kan hjælpe..

Til top Vis Mr bob's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr bob

Jesse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

En mulighed kunne være Sony VPL HS 50. Den giver bang for the bucks
Til top Vis Jesse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesse

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Hej MR bob

Tjek din Private beskeder

MVH WRONG

Mr bob
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Wong> Vil helst ikke købe brugt, det ser ellers ud som et ok tilbud.. Når jeg skal smide så mange penge så vil jeg gerne have ordentlig garanti/forsikring og sådan... ellers tak for tilbuddet.. Det er jo derhen af hvad jeg leder efter, dog skriver de Ingen steder om støgen, sådan noget kan jeg bare ikke klare, det skriger langt væk af "den larmer som en i helvede", ligesom når man går forbi en forretning der ikke har priser på tingene i vinduet, gå aldrig derind......

hvad er din erfaring med støgen?

Jesse> Ja den ser jo meget lækker ud, kiggede faktisk også på vpl hs 60'eren før jeg skrev herind.. Men det er jo som sådan et godt stykke under mit budget (ikke at det er dårligt) men kunne godt tænke mig at vide om der ligger noget deroppe 30-35 som bare lige er sagen for mig..

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

35K området ligger noget over hvad vi normalt beskæftiger os herinde;-)

Helt lydløs får du ikke en projektor men langt de fleste nye projektorer kan ikke høres over filmens lyd. Faktisk larmer min computer mere end min projektor og den kan jeg heller ikke høre ved normal lydstyrke.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Mr bob
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Nå ok..

Well jeg aner som sagt ikke som meget om sådan nogle tingester, Dog har en bekendt en PLUS U2-811 , Tænkte om i kunne kommentere om der var forskel på denne og så Sony VPL HS 60'eren ? Har ikke selv kunnet finde så meget på den der PLUS U2-811...

Hvad er i øvrigt forskellen på dlp og lcd?

På forhånd tak for hjælpen..

Mr bob
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Du kunne også spare noget mere op, og kaste et blik på Sony VPLVW 100.

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4& ;emne=visprodukt&Gruppenr=55&ID_infoside=46056

Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Der er en kæmpe forskel... Sony'en er LANGT bedre på alle punkter, selv om dens sort niveau vil ligge lidt over den anden. Bortset fra det har Sony'en væsentligt bedre kontrast, bedre lysstyrke, 16:9 aspect ratio (widescreen), HDTV opløsning, langt bedre scaler og bedre tilslutningsmuligheder. Den er kort sagt LANGT bedre 
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

T.R.J skrev:

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4& ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=55&ID_infoside=46056

Har også savlet over denne  , men som altid: den bliver bedre/billigere om 1-2 år. Jeg venter til den kan fås for ca. 40.000,-. DVDformatet er heller ikke godt nok til denne!!!!!
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

SKC 3361
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
T.R.J skrev:

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4& ; ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=55&ID_infoside=46056

Har også savlet over denne  , men som altid: den bliver bedre/billigere om 1-2 år. Jeg venter til den kan fås for ca. 40.000,-. DVDformatet er heller ikke godt nok til denne!!!!!

Sikker noget vrøvl! Har du i det hele taget set en VW100 fra Sony? Jeg kan sige dig at den kan "hive" ting ud af en DVD som de prisbillige maskiner eller i det hele taget 720P maskiner ALDRIG kommer til. Jeg har haft talrige digitale, DLP, LCD og CRT maskiner f.eks. VPH-G70 fra Sony og VW100'eren er på alle leder og kanter en helt igennem suveren maskine og helt utrolig til DVD. Dens indbyggede scaler/deinterlacer fungerer ganske flot. Den er i mine øjne hver en krone værd hvorfor jeg selv har en hængende i loftet... 

Med VW100 er vi oppe på et niv. hvor yderlige forbedringer vil være så minimale at der ikke kan ske væsentlige forbedringer. Og nej, en VW100 er ikke nede i 40000kr om 1-2år. Der kommer muligvis en "baby" udgave af den med en UHP lampe istedet og en lidt dårligere optik engang i slutningen af i år /starten af næste år men det er så også det. En afløser til VW100 kommer tidligst i midten af 2007 iflg. Sony selv. Så man kan sagtens retfærdiggøre prisen på en VW100 - den faktisk relativ billig ifht. dens ydelse. Nævn f.eks. en anden 1080P maskine med 22DB støj, ingen regnbuer, lensshift og Xenon lampe til 80k... nej, vel. Det findes ligesom ikke  

Og øvrigt - af "billige" projektorere vil jeg utvetydigt anbefale Mitsubishi's HC3000 DLP ting hvis man altså ikke er generet af regnbuer. Den er i mine øjne den bedste projektor under 40000kr idag hvis man skal vurdere den på baggrund af ren billed kvalitet. Rigtig fin kontrast masser af lys og meget rene og naturlige farver. Eneste lille minus er ingen lensshift samt at den larmer en lille smule ifht. f.eks. en Sony VPL HS60. Den slår til gengæld Sony'en med flere længder både mht. kontrast og lysstyrke og generel billedkvalitet. Desværre er jeg en af de få "udvalgte" der ser regnbuer på ALLE single chip DLP'er og det er fandme udlideligt at kigge på. Det skal dog tilføjes at HC3000 er den jeg ser det aller mindst på så jeg vil nok mene at i hvert fald 8-9 ud af 10 ikke vil blive generet af det eftersom at jeg er ekstremt følsom overfor det og andre "normale" folk ikke nødvendigvis kan se det generende fænomen.

VH. Søren

Til top Vis SKC 3361's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SKC 3361

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Mr bob skrev:

Hvad er i øvrigt forskellen på dlp og lcd?

Der er en meget god opsumering af fordele og ulemper ved de to teknologien her:

http://www.projectorcentral.com/lcd_dlp_update7.htm

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Mr bob
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

SKC 3361 skrev:
Go4it skrev:
T.R.J skrev:

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4& ; ; ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=55&ID_infoside=46056

Sikker noget vrøvl! Har du i det hele taget set en VW100 fra Sony? Jeg kan sige dig at den kan "hive" ting ud af en DVD som de prisbillige maskiner eller i det hele taget 720P maskiner ALDRIG kommer til. Jeg har haft talrige digitale, DLP, LCD og CRT maskiner f.eks. VPH-G70 fra Sony og VW100'eren er på alle leder og kanter en helt igennem suveren maskine og helt utrolig til DVD. Dens indbyggede scaler/deinterlacer fungerer ganske flot. Den er i mine øjne hver en krone værd hvorfor jeg selv har en hængende i loftet... 

Med VW100 er vi oppe på et niv. hvor yderlige forbedringer vil være så minimale at der ikke kan ske væsentlige forbedringer. Og nej, en VW100 er ikke nede i 40000kr om 1-2år. Der kommer muligvis en "baby" udgave af den med en UHP lampe istedet og en lidt dårligere optik engang i slutningen af i år /starten af næste år men det er så også det. En afløser til VW100 kommer tidligst i midten af 2007 iflg. Sony selv. Så man kan sagtens retfærdiggøre prisen på en VW100 - den faktisk relativ billig ifht. dens ydelse. Nævn f.eks. en anden 1080P maskine med 22DB støj, ingen regnbuer, lensshift og Xenon lampe til 80k... nej, vel. Det findes ligesom ikke  

Og øvrigt - af "billige" projektorere vil jeg utvetydigt anbefale Mitsubishi's HC3000 DLP ting hvis man altså ikke er generet af regnbuer. Den er i mine øjne den bedste projektor under 40000kr idag hvis man skal vurdere den på baggrund af ren billed kvalitet. Rigtig fin kontrast masser af lys og meget rene og naturlige farver. Eneste lille minus er ingen lensshift samt at den larmer en lille smule ifht. f.eks. en Sony VPL HS60. Den slår til gengæld Sony'en med flere længder både mht. kontrast og lysstyrke og generel billedkvalitet. Desværre er jeg en af de få "udvalgte" der ser regnbuer på ALLE single chip DLP'er og det er fandme udlideligt at kigge på. Det skal dog tilføjes at HC3000 er den jeg ser det aller mindst på så jeg vil nok mene at i hvert fald 8-9 ud af 10 ikke vil blive generet af det eftersom at jeg er ekstremt følsom overfor det og andre "normale" folk ikke nødvendigvis kan se det generende fænomen.

VH. Søren

Ja har også kigget lidt på den og tænkt om det i virkeligheden var sådan en fætter jeg skulle vente lidt på... Men er lidt i tvivl...

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om jeg virkelig får for 60.000 kr forbedring ved at vælge vw100 til forskel fra Vpl Hs 60..
hvorfor har vw100 i øvrigt kun en ansi-lumen på 800? er det ikke ret lavt?
Hvordan er den at se på i sol-lys (hvis det da overhovedet er afprøvet)?
Vil disse to overhovedet være værd at se på uden et lærred?

Hvordan kan et evt lærred laves, eller hvor kan det købes billigt? det skal være til at tage væk igen, så der ikke hænger sådan en eller anden grim kasse til den..

Og så et fortsat tak for hjælpen....

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Ikke for at blande mig, men umiddelbart lyder det lidt sjovt i mine ører at du er villig til at ofre 35000 for en projektor, men så vil banke et lærred sammen selv, eller købe et billigt.. Giv dog de par tusind ekstra for at få et lærred med den helt rigtige gain til netop den PJ du køber.. Og hvis du ikke vil have en fast ramme på væggen kan man jo få motoriserede lærreder du kan gemme i loftet når du ikke vil se på det..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes