Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 11:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Lidt DVB-C spørgsmål... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
andefeldt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Hvis man nu vil have rigtig glæde af et LCD tv, så skal man vel se på digitale signaler. Hos TDC kan man jo købe en selector og på den måde få sit tv-signal digitalt. Det samme gælder hos Canal Digital (som har købt vores antenneforening (GAL i Odense)), men jeg kan ikke helt finde ud af, hvordan tingene hænger sammen.

Hvis man køber/lejer deres box (ala selector), så skal man købe en ekstra tv-pakke (så vidt jeg har forstået). Er det korrekt? Hvad med alle de "alm" kanaler (dr, tv2, tv3, tv4 osv)? Er de automatisk bare med? Og er der nogen ændring i kvaliteten for de kanaler?

Jeg har set, at Loewe laver tv med indbyggede DVB-T/C tunere samt indbygget CI indgang til fx. selectorkort. Vil dette også virke med fx. Canal Digitals "selector"kort? Hvis det virker kan man jo få digitalt signal uden at bruge en selector! Det er sgu da smart! Og hvis det virker, hvorfor har ingen andre LCD skærme denne feature?

Jeg har søgt lidt herinde og så, at en fyr skrev, at han kunne se digitalt dr, dr2 og tv2 med hans Loewe tv, uden kort og uden selector! Hvordan kan det nu være?

Ja, det er mange spørgsmål, men jeg håber nogen kan hjælpe lidt med et par forklaringer osv...

Anders
Til top Vis andefeldt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andefeldt

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Han kan se det via alm. antenne DVB-T.

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

andefeldt skrev:
Hvis man køber/lejer deres box (ala selector), så skal man købe en ekstra tv-pakke (så vidt jeg har forstået). Er det korrekt?
Hvad med alle de "alm" kanaler (dr, tv2, tv3, tv4 osv)? Er de automatisk bare med? Og er der nogen ændring i kvaliteten for de kanaler?

På TDCs kabeltv skal du ikke abonnere på ekstra pakker. De kanaler, du normalt kan se, sendes digitalt til Selector, og billedet er synligt bedre.

Det ser ud til at det samme er tilfældet med Canal Digitals digitaltuner, da de skriver:

"Du kan desuden lade dine nuværende kanaler gå igennem Canal Digitals tv-box, så alle dine kanaler opleves i bedre kvalitet."

Dog ser det ud til, at de kræver at du abonnerer på CANAL+, Adventure eller VisionFamily PLUS.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

andefeldt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Ok. Men hvad så med kortet, som skal i selector boksen? Kan man bare proppe det i sit Loewe tv (hvis man altså havde sådan et) og så sløjfe selectoren?

Bliver signalerne allerede sendt ud digitalt eller gør TDC først det, når du bestiller en selector?

Anders
Til top Vis andefeldt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andefeldt

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Kontakt Canal Digital mht. hvad de bruger af standarder. TDC benytter Viaccess 2 kryptering, så det skal Loewe TV'et kunne håndtere.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes