| Forfatter |
|
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg står og skal til at udskifte mit gamle analoge NAD-tv fra 1998 - og vil gerne have et lækkert LCD-fjernsyn. Men hvilket skal man vælge? Efter at have researchet en del, har jeg fundet frem til: Samsung LE-32 R51B, som kan fås på nettet til ca. 10.500,- HifiKlubben tager 11.999,- for samme TV og taler varmt for det. Men kan man få noget bedre til maks. 12.000? Hvordan er AlfaViews LCD deluxe 32" (11.500,-) i forhold til? Eller hvad med PANASONIC TX32LX50F (11.198,-) i Elgiganten? Eller er der nogle billige Sony-modeller, man kan gå efter? - Kort sagt - hvor får man mest kvalitets LCD-TV på 32"?
|
| Til top |
|
| |
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Hvis dit NAD ( philips ) virker, og dit absolutte maks er 12K bør du vente... - TV-sæsonen starter igen til efteråret, og er lige ved at slutte nu...
- Men hvis det SKAL være, er det nok enten Samsung'en eller Pana'en...
Lars / Viborg
|
| Til top |
|
| |
dr_schlemer Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit input... bum bum... andre meninger? Mit maks kan nok strækkes til 14K, hvis der er god indikation. Man kan også få et PHILIPS 32PF7320 for 12.999,- med pixel plus.
|
| Til top |
|
| |
dr_schlemer Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller måske man skulle spare op til et Samsung LE-32M61B? Var det ikke 40"-udgaven af dette, der løb med EISA-awarden for 2006? Hvad er egentlig forskellen(e) mellem LE-32R51B og LE-32M61B?
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr_schlemer
Pioneer er i mine øjne toppen derefter kommer Samsung i et meget tæt opløb. Derudover skal man ikke overse LG, de laver ganske fine fladskærme. De andre mærker er der også, og forklare dem dårlige er ikke rigtigt - men man kan med god begrundelse forklare de førnævnte som vindere, idet de er solgt i meget store antal, og dermed testet grundigt og på den bedste måde - brugernes test og efterfølgende tilfredshed, ellers blev de ikke solgt i det omfang, ligesom stort set alle brugerne giver disse top udtalelser / karakter.
Men som jeg ofte skriver - fladskærmene er ikke gode nok endnu, teknologien vil ændre sig væsentligt i de næste par år. Tag bare tråden der lige har kørt, hvor man skal tænke over, at man ikke skal kigge for meget på det samme program, da logo og andre statiske ting i billedet laver indbrænding i skærmen, det er jo utilgiveligt i en højteknologisk verden af 2006.
Så købe en fladskærm fordi det er smart i en fart, bør man ikke gøre. Kan det vente så vent, i modsat fald bør man ikke kaste en formue efter en fladskærm, så har man lidt lettere ved at skille sig af med det igen, det gør jo altid lidt mere ondt, hvis man har betalt mange penge for en ting, og det hurtigt skal ud igen.
Køber man nu, skal man også være sikker på at man køber noget af det sidste nye, under hensynet til at udviklingen går så stærkt, og de sidste nye udgaver / modeller er derfor også de bedste, og med de rigtige tilslutningsmuligheder.
Så kan man kigge på hvor man køber, altid nemmest og bedst at købe i Danmark, hvis der skulle være fejl og reklamationer på skærmen. Men man bør så få forhandlet sig til en ordentlig pris, hvor man får imellem 10 og 20% rabat, det er der plads til, og så kommer det til at ligne de priser som man kan købe til i andre EU lande. Det er bare at hænge på og forhandle, de må rykke med hvis de vil sælge, der er jo ingen grund til at vi i Danmark skal betale så meget mere. Priserne kan sammenlignes med det tyske www.digitalo.de, hvor mange danskere har valgt at handle, og med særdeles gode referencer og problemfrit - og til lave priser.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb M61'eren i Tyskland for lidt over 11.000 dkr...
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man skal tro på en test fra www.areadvd.de så er Toshiba 32WL58P det absolut bedste LCD TV i prisklassen. Det er det eneste LCD TV som hidtil er kåret som reference. Det kan ikke købes i DK, men koster ca. 10700,- hos www.digitalo.de .
Toshibaen er bedre end Panasonics 32LX500 som igen er væsentligt bedre end Samsung LE32R51B
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Men som jeg ofte skriver - fladskærmene er ikke gode nok endnu, teknologien vil ændre sig væsentligt i de næste par år. Tag
bare tråden der lige har kørt, hvor man skal tænke over, at man ikke skal kigge for meget på det samme program, da logo og andre statiske ting i
billedet laver indbrænding i skærmen, det er jo utilgiveligt i en højteknologisk verden af 2006. |
|
|
Lad være med at skære alle problemer over én kam - der er tale om en indkøringsperiode i starten (de første 100-200 timer), hvor gassen skal
have lov til at "sætte" sig, og derfor skal man være lidt varsom.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
nesdam skrev:
Hvis man skal tro på en test fra www.areadvd.de så er Toshiba 32WL58P det absolut bedste LCD TV i prisklassen. Det er det eneste LCD TV som hidtil er kåret som reference. Det kan ikke købes i DK, men koster ca. 10700,- hos www.digitalo.de .
Toshibaen er bedre end Panasonics 32LX500 som igen er væsentligt bedre end Samsung LE32R51B |
|
|
Toshiba 32WL58P ser ud til at være en "ældre" model, der er i hvert fald også kommet en Toshiba 32WL66P med højere opgivne værdi for lysstyrke og kontrast. Ved du om billedet på dem er i samme kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal
Der kommer ny og bedre teknologi generelt - det er det jeg mener, og derudover er det indbrænding er et problem, som nogen bare prøver at minimere og undgå, indtil bagefter.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
frydendahl Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har selv stået i samme situation og har været meget i tvivl angående hvilken skærm jeg skulle købe.
Jeg havde inden jeg faldt over denne side bestilt hos alfaview og kom meget i tvivl om det var en god ide. Der er ikke ret mange herinde der bryder sig om deres tv.
Der er dog ikke rigtigt nogen der kan komme med en særlig saglig kritik ( Det er bare noget skrammel ).
Det kunne være fedt at høre fra nogen der rent faktisk har et alfaview.
Tv et er testet og har fået pæne anmeldelser på hardwaretest.dk. Det er vel en seriøs side eller hvad ? Giver ikke så meget for gear og eb.
En fordel er ihvertfald at man kan være sikker på det har en forholdvis ny produktions dato. Der er ihvertfald 4-8 ugers leveringstid.
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Der kommer ny og bedre teknologi generelt - det er det jeg mener, og derudover er det indbrænding er et problem, som nogen bare prøver at
minimere og undgå, indtil bagefter. |
|
|
Jeg ser ikke TV anderledes end før og jeg har ikke haft problemer med image retention. Mit plasma er justeret som jeg vil ha' det.
|
| Til top |
|
| |
dr_schlemer Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det blev en Samsung LE-32M61B fra laptops.dk - lillebroderen til EISA-2005/2006-vinderen LE-40M61B. Har været nede i den lokale hifiklubben og besigtige skærmen - super-lækker - ren namnam :-)
- Tak for alt jeres input.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr_schlemer
Tillykke med din nye skærm - lækker sag.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det - jeg er sikker på, at du bliver glad for den!  __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
nesdam skrev:
|
Toshibaen er bedre end Panasonics 32LX500 som igen er væsentligt bedre end Samsung LE32R51B
|
|
|
Toshiba 32WL58P ser ud til at være en "ældre" model, der er i hvert fald også kommet en Toshiba 32WL66P med højere opgivne værdi for lysstyrke og kontrast. Ved du om billedet på dem er i samme kvalitet. |
|
|
Jeg kan ikke finde så mange oplysninger op 32WL66P/Z. Det ser ud til at der er tale om en helt ny model med lidt bedre specifikationer. Højttalerne er dog anderledes end på 58P modellen. Du skal dog være varsom med at vurdere billedet alene ud fra specifikationer. Det mest interessante ved 66P/Z er den lidt lavere pris.
|
| Til top |
|
| |