| Forfatter |
|
Ramboost Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg er meget nysgerrig for at høre om andre der er utilrfredse med de digitale signaler der modtages via TDC's Selector? Jeg har købt mig et Sumsung LCD TV og købte en Selector da TDC satte dem på tilbud til 595,-. Men jeg må indrømme at jeg er skuffet over kvaliteten.........jeg brugte den en måned og nu har jeg simpelthen lagt den på hylden.
Billedet bliver afgjort skarpere i forhold til de analoge signaler. Men jeg synes meget ofte at billedet bliver alt for pixeleret og kanterne er næsten FOR skarpe. På de fleste TV-udsendelser synes jeg ikke at det digitale signal er "bedre" end det analoge, og jeg vil således hellere leve med det lidt grumsede billede på det analoge signal, end med det pixelerede billede på det digitale signal.
Er der andre der har samme oplevelse med TDC Selector, eller er det bare mig der er uheldig med kvaliteten?
Ramboost
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så på en nylig udstilling forskel på en kalibreret og en ud af kassen tv.Det var Otto fra TapeConnektion der viste forskellen og ja ved første blik syntes en ikke kalibreret tv at stå flot der er meget lys på bla. den virker dog også blålig syntes jeg.Det har jeg faktisk tit tænkt når jeg så LCD tv i div. forretninger troede at sådan var det bare.Det var lidt af en øjenåbner at de er skruet så meget op fra fabrikken.Måske er der her noget af forklaringen på dette fænomen,det kunne måske være med til at forværre problemmet.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle programmer er naturligvis komprimeret, men generelt set burde du opleve en ret stor forbedring. Jeg vil dog også mene, at det er indstillingen af fjernsynet og ikke slectoren den er gal med. Prøv eventuelt at reducer sharpness på dit Tv. Pixellering kan ligeledes opstå ved forkert farvesammensætning. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen
Paa en amerikansk side beskrev de at Komprimeringen paa kabel net kunne blive for voldsom. Og lige hvor meget en saadan Selector har goere godt med, altsaa LIGE HVOR MEGET SIGNALERNE KOMPRIMERES TIL, det ved jeg ikke. Helt ærligt.
Mit bud netop idag gaar mere paa Du maa vel senere sammenligne Dit billede via Selector, og dog har jeg i nogle forum set hvor tilfredse nogen er med samme Selector, med et hvor der anvendes DVB-T. Fordi her skriver mange jo at billederne er Kanone. I sidste aarhundrede kraevede TDC at der kun maatte anvendes een og kun en type Dekoder, ellers kom hverken Canal Digital eller Viasat igennem Hybrid Nettet.
Maaske har TDC hvilet for længe paa sine Laurbær.
Med venlig hilsen osprey
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey skrev:
Mit bud netop idag gaar mere paa Du maa vel senere sammenligne Dit billede via Selector, og dog har jeg i nogle forum set hvor tilfredse nogen
er med samme Selector, med et hvor der anvendes DVB-T. Fordi her skriver mange jo at billederne er Kanone. |
|
|
Det er de også. F.eks. en direkte udsendelse fra DR blæst op på mit 43" plasma står helt kanon.
osprey skrev:
Maaske har TDC hvilet for længe paa sine Laurbær. |
|
|
Øh, hvad mener du?
|
| Til top |
|
| |
Mr_Mo Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Samsung 40M61B og selector. Og du har ret i at nogle kanaler kan være for komprimerede, men kvaliteten på selctor er stadig bedst. Både farvene er mere naturlige og billedet står skarpere.
|
| Til top |
|
| |
Ramboost Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et Samsung LE-31M51B........
Måske jeg skulle prøve at slutte Selectoren til igen og lege lidt med finjustering af billedet.
|
| Til top |
|
| |
boborg Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk også at kildesignalet på nogle kanaler TDC nedtager allerede kan være komprimeret en del. Parabolejere er heller ikke immune overfor synlig kompression.
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lundahl
Jeg mener nogen skriver de har problemer med Selectoren, saa gaar jeg ud fra dette ogsaa er rigtigt. At de som skriver der er problemer ogsaa oplever dette. Antallet af danskere udenfor TDC's kabel net vil vel snart overstige de som har Selector hos TDC. I forbindelse med ting til HDTV, her mener jeg at HDTV jo aldrig skal have tunere og andet indbygget. Naar Canal Digital skal godkende slige Bokse saa kan jeg godt forstaa Fabrikanterne direkte nægter. Her inklusiv en vis Bella Radio.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|