Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 02:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: køb af Samsung LE32R41B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
longbow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Hey alle sammen, er ny herinde synes lige jeg ville høre alle jer eksperter om hvad i synes om mit mulige nye køb...

Vi snakker om Samsung LE32R41B... Ved godt det er den gamle model vi snakker om. Men har et max til omkring de 10k til 10½k.... Har haft kigget lidt på et panasonic også i samme prisklasse, kan dog bedre lide samsung modellen... Har selvfølgelig været inde på nettet og kigget på priser, men vil ikke rigtig bestille over nettet. Derfor har jeg været nede i min lokale tv forretning MILO radio. Skidegodt sted, derfor jeg helst vil handle der. Han har så også givet mig et meget godt tilbud på dette fjernsyn synes jeg selv...

Ville få det for 10500,- Hvad synes i? hustler han mig eller er det en fair nok pris for det fjernsyn, er der evt. andre modeller som er værd at kigge på inden man køber det?

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nok ikke købe en gammel model, men du kan få det i tyskland til 8.200.-

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/oesg/302 995_-le-32r41-samsung.html

eller 10.300.- i dk

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=159397

Hvad med et 42" Samsung til 11.995.-

http://www.hifigalleriet.dk/

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

longbow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nu helst have det kommer fra en butik, det gør det noget nemmere... men er det da et dumt køb?

Ved godt man kan købe det i tyskland til meget billigere, tør bare ikke tage chancen. og med mit held skal der nok ske noget...

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

longbow

Jeg klipper og klistrer dette indlæg fra tidligere tråd i dag.
Samsung er et kanon valg - men køb ikke gamle modeller  - og her har du så min mening og indstilling.

Pioneer er i mine øjne toppen derefter kommer Samsung i et meget tæt opløb. Derudover skal man ikke overse LG, de laver ganske fine fladskærme. De andre mærker er der også, og forklare dem dårlige er ikke rigtigt - men man kan med god begrundelse forklare de førnævnte som vindere, idet de er solgt i meget store antal, og dermed testet grundigt og på den bedste måde - brugernes test og efterfølgende tilfredshed, ellers blev de ikke solgt i det omfang, ligesom stort set alle brugerne giver disse top udtalelser / karakter.

Men som jeg ofte skriver - fladskærmene er ikke gode nok endnu, teknologien vil ændre sig væsentligt i de næste par år. Tag bare tråden der lige har kørt, hvor man skal tænke over, at man ikke skal kigge for meget på det samme program, da logo og andre statiske ting i billedet laver indbrænding i skærmen, det er jo utilgiveligt i en højteknologisk verden af 2006.

Så købe en fladskærm fordi det er smart i en fart, bør man ikke gøre. Kan det vente så vent, i modsat fald bør man ikke kaste en formue efter en fladskærm, så har man lidt lettere ved at skille sig af med det igen, det gør jo altid lidt mere ondt, hvis man har betalt mange penge for en ting, og det hurtigt skal ud igen.

Køber man nu, skal man også være sikker på at man køber noget af det sidste nye, under hensynet til at udviklingen går så stærkt, og de sidste nye udgaver / modeller er derfor også de bedste, og med de rigtige tilslutningsmuligheder.

Så kan man kigge på hvor man køber, altid nemmest og bedst at købe i Danmark, hvis der skulle være fejl og reklamationer på skærmen. Men man bør så få forhandlet sig til en ordentlig pris, hvor man får imellem 10 og 20% rabat, det er der plads til, og så kommer det til at ligne de priser som man kan købe til i andre EU lande. Det er bare at hænge på og forhandle, de må rykke med hvis de vil sælge, der er jo ingen grund til at vi i Danmark skal betale så meget mere.
Priserne kan sammenlignes med det tyske www.digitalo.de, hvor mange danskere har valgt at handle, og med særdeles gode referencer og problemfrit - og til lave priser.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

longbow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Sådan kan man jo altid have det, man kan vente og vente til det bliver bedre og bedre. men hvad jeg så på det fjernsyn så synes kvalitet var i top og lcd fjernsyn er kommet langt siden de startede med at lave dem. selvfølgelig er det et stort spørgsmål hvornår man skal købe et, men er det ikke også sådan med computere og så meget andet. hvornår er det bedst, for der vil jo altid komme noget bedre.

Tak for din indlæg alligevel.

Er bare stillet overfor et svært spørgsmål nu:

skal man vente et halvt år og se hvordan det ser ud der, eller skal man købe det man faldt for?

forresten det du skrev med køb ikke gamle modeller:

Nu er jeg ikke den rigeste i verden og mit budget ligger ikke til køb af de nyeste modeller så det bliver nok en "gammel" model 41 og 51 modellen har jeg kun læst godt om og de er jo de samme undtagen designet...

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

longbow

Køb ikke gamle modeller, der er sket så meget i udviklingen på det sidste. Hvis du vil have det nu, så er det jo det, og det er jo heller ikke sådan jeg stiller det op. Og skal du spare på kronerne, så køb det nyeste og til en rigtig god pris - derved er www.digitalo.de jo et godt valg, idet mange her fra forum har handlet med dem, og helt uden de problemer, som man kan opleve via netbutikker. Du bestiller det, betaler det når det står ved din dør, via fragtfirma, så let er det.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

longbow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Hvad gør man så hvis det går i stykker, og hvad med sikkerhed med at overføre så mange penge.

sikkert et spørgsmål mange stiller sig selv, har da også bestilt over nettet før, det der er bare mange penge...

hvilket et ville du så råde mig til at købe hvis jeg skulle købe nu?

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

longbow

Du bestiller det bare og på opkrævning, så betaler du når de står med det ved din dør. Du betaler det i Euro efter faktura som du får tilsendt i mail. Så det eneste du skal gøre, er at gå i banken og få vekslet til det Euro beløb, så tæt du kan komme i sedler.

Modellen vil jeg ikke råde dig om, der må du kigge, men du kunne tage udganspunkt i model 51 eller 61. Vi må have nogle flere på banen, det skal bare være sidste nye udgave.

Med garanti, mener jeg der er Europa service på Samsung, så det kan håndteres i Danmark, men det checker du lige op på. Masser af folk handler sådan og problemfrit, da Digitalo er et ordentligt firma.

Gå evt. ud og kig i en dansk butik og kig lidt for at studere modellerne - ellers må vi jo studere det og finde ud af det på deres hjemmeside - evt. LE-32M61B

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Jeg købte et grundig 36" hos www.digitalo.de for ca. 4 år siden på efterkrav uden problemer, bortset fra det kom med en fragtmand på ca. 50 kg. og Tv'et vejer 80 kg.
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes