tennis
Jeg klipper og klistrer dette indlæg fra tidligere tråd jeg har skrevet i.
Samsung er et kanon valg - men køb ikke gamle modeller - og her har du så min mening og indstilling.
Pioneer er i mine øjne toppen derefter kommer Samsung i et meget tæt opløb. Derudover skal man ikke overse LG, de laver ganske fine fladskærme. De andre mærker er der også, og forklare dem dårlige er ikke rigtigt - men man kan med god begrundelse forklare de førnævnte som vindere, idet de er solgt i meget store antal, og dermed testet grundigt og på den bedste måde - brugernes test og efterfølgende tilfredshed, ellers blev de ikke solgt i det omfang, ligesom stort set alle brugerne giver disse top udtalelser / karakter.
Men som jeg ofte skriver - fladskærmene er ikke gode nok endnu, teknologien vil ændre sig væsentligt i de næste par år. Tag bare tråden der lige har kørt, hvor man skal tænke over, at man ikke skal kigge for meget på det samme program, da logo og andre statiske ting i billedet laver indbrænding i skærmen, det er jo utilgiveligt i en højteknologisk verden af 2006.
Så købe en fladskærm fordi det er smart i en fart, bør man ikke gøre. Kan det vente så vent, i modsat fald bør man ikke kaste en formue efter en fladskærm, så har man lidt lettere ved at skille sig af med det igen, det gør jo altid lidt mere ondt, hvis man har betalt mange penge for en ting, og det hurtigt skal ud igen.
Køber man nu, skal man også være sikker på at man køber noget af det sidste nye, under hensynet til at udviklingen går så stærkt, og de sidste nye udgaver / modeller er derfor også de bedste, og med de rigtige tilslutningsmuligheder.
Så kan man kigge på hvor man køber, altid nemmest og bedst at købe i Danmark, hvis der skulle være fejl og reklamationer på skærmen. Men man bør så få forhandlet sig til en ordentlig pris, hvor man får imellem 10 og 20% rabat, det er der plads til, og så kommer det til at ligne de priser som man kan købe til i andre EU lande. Det er bare at hænge på og forhandle, de må rykke med hvis de vil sælge, der er jo ingen grund til at vi i Danmark skal betale så meget mere.
Priserne kan sammenlignes med det tyske www.digitalo.de, hvor mange danskere har valgt at handle, og med særdeles gode referencer og problemfrit - og til lave priser.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl