| Forfatter |
|
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Som så mange andre er jeg også i markedet efter et nyt LCD TV. Det skal være i størrelse 32-37".
Jeg har med stor interesse fuldt mange af trådene herinde, omkring emnet, og jeg kan se at der er en del andre som også spørger inden de skal ud og investere.
Hvad med de lidt dyrere modeller, hænger pris og kvalitet sammen?
Jeg tænker når vi kommer op i 25K+ klassen.
Det er forståligt at den største interesse ligger i 10K - 20K klassen, da dette område nok rammer de fleste budgetter på fladskærms TV området. Men hvad med f.eks. et mærke som Loewe?
Ligeledes kan jeg heller ikke se at et 32" B&O LCD til 60K skulle være 3 gange bedre end et Samsung/LG/Panasonic ditto til 20K !!! Dette for nu bare at tage et eksempel.
Lad os få nogle bud på ovenstående.
__________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo B&O er måske 3 gange så godt hvis du snakker design. og sådan kan det ses på mange andre ting.
Men når prisen stiger så kan det som reelt også flere ting fx digital tuner, større hukommelse på TTV eller et eller andet mærkeligt.
Men hmm tror nok at pris og kvalitet hænger meget godt sammen i hvert fald på det jeg har kigget på. syntes mit Pioneer er alle pengene værd.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
SoundMan skrev:
Hvad med de lidt dyrere modeller, hænger pris og kvalitet sammen?
Jeg tænker når vi kommer op i 25K+ klassen. |
|
|
Helt generelt - ikke bare for LCD-tv - hænger det som regel sådan sammen: Hvis det er billigt, kan du som regel regne med at det ikke er godt (eller i hvert fald ikke bedst). Men hvis det er dyrt kan du ikke regne med at det ER godt. Der findes ufatteligt meget dyrt skrammel, men ikke særligt meget billigt kvalitet.
Dette er iøvrigt årsagen til at de fleste forbruger-anmeldelser vil påpege at pris og kvalitet ikke hænger sammen - blot man kan finde ét halvsløjt apparat der er psykotisk højt prissat, har man en tendens til at konkludere at så kan man jo lige så godt købe billigt...  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
bpep Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 507
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
er på markedet inden for køb af LCD men har efter at have læst utallige test og set en masse forskellige apperater.
Kommet til hvad jeg bedst kan lidt gælder nok ikke alle men GRUNDIG eller SAMSUNG er de 2 mærker jeg er på jagt i... så enden længe skulle der gere hænge en 40 " LCD på vægen.  __________________ brian pedersen
7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma
Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Kigger jeg på de første svar hér, melder der sig et nyt spørgsmål:
Hvad er så billigt?
Er det under 10K? Mellem 10K og 15K eller hvad?
Hvad er jeres definitioner på billigt?
Når jeg siger kvalitet, mener jeg en god tuner (læs: god TV gengivelse), godt PC billede i god opløsning. God lyd.
Designet spiller selvfølgelig også en rolle, men jeg vægter nok de forskellige gengivelser lidt højere.
|
| Til top |
|
| |
bpep Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
min pris kommer til at lægge mellem 15 - 25 k vil jeg tro. med 25 K som MAX MAX....
skulle helst ikke så langt op.
det er der for jeg falgte pioneer fra. kanon billede og alting men i den dyre enden af scalaen. __________________ brian pedersen
7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma
Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
|
| Til top |
|
| |
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et samsung LE-40M61B til lige over 20K er måske sagen - TV'et har i hvert fald vundet EISA 2005/2006 Award for bedste LCD-TV. Smut ned i hifiklubben og kig - dét er bare lækkert. Har lige selv bestilt 32" udgaven til 13½K -  .
__________________ "Enhver mener, at hans kobber er guld."
|
| Til top |
|
| |
bpep Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
superman2006 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du skal have LCD så kan jeg stærkt anbefale SAMSUNG LE-40M61B.
designet er lækkert, billedet står superskarpt, menuen er let overskuelig og så blev den kåret som EISA-vinder. med en selector boks vil du få et endnu bedre billede.
hifi-galleriet har sagt her i forummet de højst sandsynligt ville få en stor levering af skærmen hjem til maj, så hvis du kan vente vil du få den til 16-17000 kr
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35690&P N=2&TPN=10
|
| Til top |
|
| |
Mr_Mo Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan også godt anbefale en Samsung LE-40M61B. Har en selv og er meget tilfreds.
B&O Beovision 7 bruger vist det samme panel som i Samsung Le-40M51B, altså et ældre panel. Så det er faktisk dårligere panel de benytter.
|
| Til top |
|
| |
superman2006 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes ikke b&o giver andet end et design møbel..
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Takker for svarerne, so far.....
Hvordan har i det med Loewe? Jeg tænker lidt på deres "Individual" serie.
Som nævnt lidt længere oppe, får man her mulighed for at tilpasse sin LCD skærm med eks. harddisk, DVB-T tuner o.lign. hvilket selvfølgelig koster ekstra.
Er Loewe pengene værd når man ser på billedkvaliteten?
|
| Til top |
|
| |
Thomas L. Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
SoundMan skrev:
Er Loewe pengene værd når man ser på billedkvaliteten?
|
|
|
Jeg har lige erhvervet mig et Loewe Individual og er meget tilfreds. Billedkvaliteten er den bedste, jeg har set på et lcd-tv, hvilket sandsynligvis skyldes den "kontrastglasplade" de benytter.
Og så er designet bare så meget federe end alle de plastikskærme, man ellers kan få. Og det betyder også en hel del for mig.
Om det så er alle pengene værd? For mig er det.
- Thomas
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas L. skrev:
Jeg har lige erhvervet mig et Loewe Individual og er meget tilfreds. Billedkvaliteten er den bedste, jeg har set på et lcd-tv, hvilket sandsynligvis skyldes den "kontrastglasplade" de benytter.
Og så er designet bare så meget federe end alle de plastikskærme, man ellers kan få. Og det betyder også en hel del for mig.
Om det så er alle pengene værd? For mig er det.
- Thomas |
|
|
Hej Thomas Endelig..........!! En med et Loewe LCD som reagerede. Jeg var ved at opgive at få noget respons på Loewe LCD, og havde egentlig konkluderet at det ikke var herinde man skulle spørge  men det var det så alligevel  Jeg er selv forelsket i Individual, så hvis du gad skrive lidt mere ville det være super duper. Hvordan er lyden? Har du haft et PC billede på? I givet fald, hvordan med opløsning og kvaliteten af billedet?................for bare at starte ud med lidt spørgsmål. På forhånd tak. __________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
Thomas L. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
SoundMan skrev:
Jeg er selv forelsket i Individual, så hvis du gad skrive lidt mere ville det være super duper.
Hvordan er lyden? Har du haft et PC billede på? I givet fald, hvordan med opløsning og kvaliteten af billedet?................for bare at starte ud med lidt spørgsmål.
På forhånd tak.
|
|
|
Kan jeg sagtens.
Jeg bør dog starte med at pointere at for mig er designet også et tungtvejende argument i valg af tv. Min stue bruges 90 % af tiden til andet end at se tv, og i det tidsrum skal tv'et også være flot at se på. Og der er individual'en langt foran alle de plastikkasser, man ellers får (med undtagelse af b&o, men så langt rakte budgettet altså heller ikke ).
Med det sagt, så synes jeg også det er et godt tv, teknisk set. Jeg kan godt lide billedet, og lyden er faktisk overraskende god, synes jeg.
Masser af tilslutningsmuligheder, ok fjernbetjening. Menusystemet er lidt langsomt, men det går nok. DVB-C tuneren fungerer fint med mit tdc kabeltv, dog er kvaliteten faktisk dårligere end med mit analoge signal DVB-T har jeg ikke prøvet.
Jeg har haft min pc på - ingen problemer, den kører 1:1 pixelmapping ved 1366x768 (eller deromkring) med et rimelig flot billede.
En anden fed feature er split screen teksttv, hvor billedet vises i den ene halvdel af skærmen mens teksttv vises i den anden.
Alt i alt er jeg ret tilfreds med købet!
Spørg bare, hvis der er noget andet du vil vide.
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas Tak for svarerne. Det lyder til at jeg godt kan genoptage mine planer om dette TV  Du har jo svaret på alle mine spørgsmål, så næste skridt er vel at jeg må ned i butikken endnu en gang. Jeg er helt enig med dig ang. designet. Det er flot og anderledes end "de andre", hvilket man også må betale lidt ekstra for. Har du harddisk i dit TV? 5.000,- kr. ekstra for at få harddisk i er trods alt også en slags penge. Der kan købes en rimelig god HD recorder for disse penge
|
| Til top |
|
| |
Thomas L. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
SoundMan skrev:
Tak for svarerne. Det lyder til at jeg godt kan genoptage mine planer om dette TV  |
|
|
Hvis du ikke har noget imod prisen på tv'et kan jeg ikke se der er nogen alternativer 
Jeg har ikke hd i - jeg har faktisk købt 26"-modellen, så det var ikke en mulighed. Om jeg havde, hvis jeg havde købt 32'eren ved jeg ikke. Det er mange penge, men selvfølgelig også rart at slippe for endnu et apparat og en fjernbetjening.
God fornøjelse med indkøbet 
|
| Til top |
|
| |
zaboom Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas L. skrev:
|
DVB-C tuneren fungerer fint med mit tdc kabeltv, dog er kvaliteten faktisk dårligere end med mit analoge signal DVB-T har jeg ikke prøvet. |
|
|
Øhhh, hvordan er det lige med den DVB-C tuner?
Mit tv har også denne tuner, men den eneste kanal den kan fange, når jeg søger via DVB-C tuneren, er Info-kanalen fra TDC. Men den står til gengæld knivskarp ift. når jeg fanger den med den analoge tuner!?
Men jeg kan ikke finde ud af at sætte mit kort fra Selectoren i det, så jeg kan undgå den ekstra boks. Har du klaret den??? __________________ ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
| Til top |
|
| |
digitalt.tv Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at benytte Selector kort skal du have et Viaccess CAM. Kan købes i mange parabolbutikker. __________________ http://www.digitalt.tv
|
| Til top |
|
| |
mortenmol Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 04 April 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan lige oplyse at B&O kommer med helt nye fladskærms tv, fra omkring 25k. hvilken størrelse og hvorvidt det er lcd eller plasme kan jeg finde ud af, men tror det er lcd...
|
| Til top |
|
| |