Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 13:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony eller Philips? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krusnof
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 November 2003 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Sony KV-32FQ70 eller Philips 32 PW9308 eller Philips 32 PW9528 ??

Erfaringer med Sony og Philips genrelt?

Kritian Kruse
Til top Vis krusnof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krusnof Besøg krusnof's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 November 2003 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Kig på FQ85, der får du meget for pengene og den er faldet betydeligt i pris i forhold til FQ80. FQ85 koster vist 15.000,- vejledende.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

krusnof
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2003 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Det kan jeg da ikke bruge til en fis! Jeg viser 3 fjernsyn til max. 10.000, og så giver du mit et eksempel på et til 17.500! Det er vist ikke helt den samme prisklasse!

Kritian Kruse
Til top Vis krusnof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krusnof Besøg krusnof's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 November 2003 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Hvis du spiser brød til, så kan du skaffe en FQ85 til 10 kilo i Tyskland. Jeg skal nok afholde mig fra at fortælle dig mere, held og lykke du!

krusnof
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2003 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

hvad er der galt med dig! du kommer her og siger at man kan skaffe billige TV's i Tyskland! Når jeg skriver det i et andet spm. hakker du mig ned! har du et eller andet problem, som du er dårlig til at komme ud med?! i hvert fald behøver du ikke at lade det gå ud over andre! men hvis du føler du bliver større af det og trur lidt bagefter, så siger jeg held og lykke fremover!
vær dog for helvede lidt positiv!

Kritian Kruse

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 November 2003 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

R.M.I.R.

krusnof
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2003 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

ja kom så med det! hvad betyder det?

Kritian Kruse

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 November 2003 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Tja kendte forkortelser kender du ej heller, som de lave priser i tyskland, gad vide om Latin siger dig noget:

NEMO ME IMPUNE LACESSIT

krusnof
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2003 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

mener du helt seriøst at du er 34 år! børnehaven rundt om hjørnet er nok nærmere et passende sted for dig! og rend mig i røven er ikke en kendt, anerkendt eller officel forkortelse! jo måske hos folk med mindreværdskomplekser og folk med en eller anden trang til at opføre sig barnligt!
så stopper det spm. for mit vedkommende, tak for hjælpen og håber du kommer over dine problemer! har nemlig ondt at dig!

Kritian Kruse

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 November 2003 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Så drenge, slap nu lige lidt af! Misforståelser og arrogance behøves ikke herinde fra nogen af jer - læs trådens indhold og hold det derved!

CTACTA - hold arrogancen og overlgenheden for dig selv. Det er trods alt ikke alle der kender priser i Tyskland kontra Danmark. Og Krusnof - svar på en lidt mere imødekommende måde end bare at kvittere med et "det kan jeg da ikke bruge til en fis"! Ctacta ved en del om tv, så han skulle nok kunne vejlede dig brugbart hvilket hans bud faktisk var hvis du havde spurgt lidt pænere til det!

Sony´et er et rigtigt godt bud, og det er Philips skam også, men deres filosofi rent billedmæssigt er vidt forskellige og det er derfor et tolkningsspørgsmål hvad man foretrækker. Sony er skarpt hvor Philips er lidt mere taknemmeligt overall. Det bedste er at tage ud i forretningerne og finde modellerne så du selv kan se hvad der falder i din smag!

Lad os holde den formelle tone - flere gode forslag??

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 November 2003 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

I skal nok blive et godt makkerpar, i er lige så  begge to

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 November 2003 kl. 02:51 | IP-adresse registreret  

Undskyld jeg bryder ind i muderkastningen

Philips 32 PW9308 er et rigtigt fedt tv, pixel plus giver et klart bedre billed end sony og philips har bedre farver efter min smag. Pixel plus kan dog virke lidt digitalt, men der er tonsvis af indstillings muligheder.

Menu systemet er alt for fedt, måske lidt pop'et?

Eneste minus er at strømforsygningen ikke er for kraftig, det kan se ved at billedet ændre størrelse efter hvor meget hvid der på skærmen. Ses især i 4:3 med sorte bjælker i siderne hvor siderne buer efter hvor der er lyst. Har også været ude for et som hyler  

Sony er godt og stabilt men falder igennem på brugervenlighed og lidt kedeligt billed.

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 09 November 2003 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft Philips 32pw9617 som har pixel plus, og har nu Panasonic TX-32PD30, som efter min vurdering er Philips'en overlegen. Hvor pixel plus er en "software" løsning for at få højere opløsning, er Panasonic's en "hardware" løsning, hvor skyggemasken rent faktisk har flere linier og flere pixels pr. linie. Og det kan ses.
Hvis du går ud i forretninger for at se på de forskellige TV, så sørg for at få samme signal, f.eks. dvd, og brug nogle minutter på at indstille kontrast, lys, farve, skarphed og slå diverse filtre på eller fra. Kort sagt: Du kan ikke sammenligne billederne på forskellige fjernsyn, hvis ikke de er indstillet ordentligt !   Og det er de sjældent ude i butikkerne.

Go' fornøjelse.              Hilsen Christian.
Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Århus
Sendt: 09 November 2003 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

chrliv skrev:
Jeg har haft Philips 32pw9617 som har pixel plus, og har nu Panasonic TX32PD30, som efter min vurdering er Philips'en overlegen. Hvor pixel plus er en "software" løsning for at få højere opløsning, er Panasonic's en "hardware" løsning, hvor skyggemasken rent faktisk har flere linier og flere pixels pr. linie. Og det kan ses.
Hvis du går ud i forretninger for at se på de forskellige TV, så sørg for at få samme signal, f.eks. dvd, og brug nogle minutter på at indstille kontrast, lys, farve, skarphed og slå diverse filtre på eller fra. Kort sagt: Du kan ikke sammenligne billederne på forskellige fjernsyn, hvis ikke de er indstillet ordentligt !   Og det er de sjældent ude i butikkerne.

Præcis. Og hvis du sammenligningen foregår i Fona, Bilka, elgiganten så bed sælgerne holde sig væk, eller lad dig i det mindste ikke overbevise af deres latterlige uvidenhed.

Bare lige en pointe.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Ryan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 November 2003 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Anders_K skrev:

chrliv skrev:
Jeg har haft Philips 32pw9617 som har pixel plus, og har nu Panasonic TX32PD30, som efter min vurdering er Philips'en overlegen. Hvor pixel plus er en "software" løsning for at få højere opløsning, er Panasonic's en "hardware" løsning, hvor skyggemasken rent faktisk har flere linier og flere pixels pr. linie. Og det kan ses.

Præcis. Og hvis du sammenligningen foregår i Fona, Bilka, elgiganten så bed sælgerne holde sig væk, eller lad dig i det mindste ikke overbevise af deres latterlige uvidenhed.

Bare lige en pointe.

Det nye Sony HQ100 har også Super Fine Pitch billedrør i lighed med Panasonic PD30. Så mon ikke Sony kan gøre det lige så godt som Panasonic? 

Til top Vis Ryan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ryan

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 November 2003 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Svært at sige når man ikke har set det Sony endnu!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes