| Forfatter |
|
Rasjohs Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle
Jeg har et LG 32" lcd tv, et tv jeg er ganske tilfreds med. Men nu har jeg efterhånden rodet en del med at få det i brug som monitor til min pc. Min pc er en Zepto Znote 4200 med et radeon 9700pro gfx. Har kun mulighed for vga->dvi.
Når jeg spiller spil f.eks. NFS - Most Wanted, er der ingen problemer det står knivskarpt, det er en sand fryd at spille på 32" 
Men mit problem opstår når jeg skal se film via min pc. Filmen kommer fint op på computerskærmen men ikke mit tv, hvad kan være årsgen til dette?? Med det samme jeg tænder for signalet fra min laptop til mit tv detecter den selv opløsning og det hele, men det er altså ikke helt i orden.
Håber der er nogle derude der kan hjælpe.
Mvh Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sætter den så opløsningen til? Den skal sættes til 1360x768.
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvilken afspiller bruger du til dine film?
Windows mediaplayer gætter jeg på........
__________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
Rasjohs Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa igen, puha er lige kommet hjem fra 2 ugers ferie, ikke tosset
Nå men tilbage til mit spørgsmål... Opløsningen står til de 1360x768.
SoundMan skrev:
Hej
Hvilken afspiller bruger du til dine film?
Windows mediaplayer gætter jeg på........
|
|
|
Ja mediaplayer er den brugte afspiller. Kan det være den der er problemet? I så fald, hvilke andre programmer kan bruges?
En anden ting, jeg synes der er en svag tendens til at skærmen bliver en smule uskarp, når jeg surfer på nettet.
Alle input er velkkomne. 
Mvh Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at WMP har en funktion som man skal slå til/fra for at man kan se film på ekstern skærm. Ikke skide nyttig kommentar jeg kommer med her, da jeg selvfølgelig ikke kan huske hvad funktionen hedder.
Men lidt offtopic, er du så tilfreds med dit tv både når du spiller, ser normalt tv og bare ser dvd via dvdafspiller?
Jeg overvejer meget kraftigt at købe 26" versionen til mit soveværelse, men er meget i tvivl. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Thomasen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal gå ind i avanceret egenskaber for skærm, og så skal gå ind i fanebladet skærme, og så skal du ændre på følgende knap: www.peece.dk så din fladskærm får knappen med ringen. det kan godt være lidt anderledes hvis du har en anden driver.
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Når du ser film (eller prøver på det!) via WMP, hvad kan du så se på TV skærmen? Hele skærmbilledet fra pc'en, med knapper menuer o.s.v., bare ikke filmen? Der er bare sort baggrund, der hvor filmen skulle være i WMP? Men resten kan du godt se på TV skærmen?
I WMP, prøv at gå ind i: Funktioner/Indstillinger/Yderevne/Avanceret her er et punkt der hedder DVD video, prøv at leg lidt med det.
Ligeledes kan du også checke indstillingen for Hardwareaccelerationen, nu du er der.....
__________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
Rasjohs Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Alle
Er netop kommet hjem fra ferie... AH!
Nå men det lyder rigtigt godt med alle jeres råd og forslag, skal nok lige melde tilbage når jeg har fået det til at virke. Tak for det
Men lidt offtopic, er du så tilfreds med dit tv både når du spiller, ser normalt tv og bare ser dvd via dvdafspiller?
Jeg overvejer meget kraftigt at købe 26" versionen til mit soveværelse, men er meget i tvivl.
Jeg har aldrig haft fladskærm før, men er positivt overrasket over kvaliteten på tuneren i fjernsynet. Fodbold som jeg ser meget, var jeg noget nervøs for, men det kører virkelig super. Jeg er meget tilfreds!
Det skal dertil siges at jeg meget lidt tid har brugt på indstillinger osv, nogle vil mene det er hul i hovedet, men jeg er nu engang tilfreds som det er. Og har ikke noget som helst forstand på det ellers 
|
| Til top |
|
| |
--and1-- Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 17 April 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Hvis problemet ikke er løst, ville jeg foreslå dig at anvende en anden afspiller en media player, eksempelvis BS player, samt de rette codecs.
Ofte ligger problemet under overlay control, hvilket man kan slå fra og til netop i BS player!
Så burde den sorte skærm forsvinde på tv´et, og filmen bliver vist begge steder, eller evt kun på tv, efter din visning type fra den bærbare!
Mvh
--and1--
|
| Til top |
|
| |