Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: garanti vedr. pixelfejl? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Psychotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Hej jeg købte den 11. feb et samsung le32-m61, det viser sig så at tvet har 5 pixelfejl som jeg opdager efter et stykke tids brug.

jeg kontaker samsung d. 6 marts, jeg får afvide at ombytnings processen ville gå ret hurtigt.

Tvet bliver afhentet på min adresse den 8. marts. jeg ringer ind til samsungs service partner den 16 marts da jeg godt kunne tænke mig at vide om jeg snart får et nyt tv, finder så ud af at de åbenbart skal forsøge at reparere det og at de ikke engang har kigget på tvet endnu.

dvs tvet har stået ved dem i 8 dage uden at de har kigget på det.

Hvad er jeg egentlig berettiget til når mit tv har pixelfejl? sådan som jeg havde opfattet garantien kunne men enten få et nyt eller pengene tilbage?
Til top Vis Psychotic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Psychotic

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke, om du bliver klogere, men du kan læse lidt mere her: http://www.samsung.com/dk/presscenter/samsunglocalpress/sams unglocalpress_20050201_0000097086.asp

Jeg ved ikke helt, hvordan samspillet med købelov, Samsungs udvidede garanti mod pixelfejl og en evt. garanti, du måtte have fået af din forhandler fungerer - det er lidt kompliceret.

Normalt i forbindelse med reparationer af et "kompliceret produkt" som dette, accepteres en længere reparationstid end de 14 dage man "normalt" betragter som acceptabelt. Dvs. at ca 30 dage vil betragtes som acceptabelt. Om du vil kunne forlange pengene tilbage eller et nyt TV tør jeg - jf. ovenstående - ikke udtale mig om.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Psychotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

ok tak for det, har også læst og blev ikke meget klogere på det, andet end at der stod at man kunne levere skærmen tilbage inden for 14 dage, men de 14 dage er blevet udviddet til 3 år. Andre der ved noget om det?

Psychotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

slet ikke andre der ved noget, eller evt. har nogle erfaringer?

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Psychotic

Hænger det ikke sådan sammen, at producenten / sælger har lov til at udbedre skaden op til et par gange. Er den derefter ikke i orden, kan man forlange nyt elller handelen ophævet.
De 8 dage er irriterende, men sikkert ikke noget man kan gøre noget ved. Det er en fordel at Samsung har en udvidet service ang. pixelfejl, men om det forpligter dem til at løbe ekstra stærkt??? Det må være Samsung interesse at have tilfredese kunder.
Det er da irriterende at husalteret er væk, men man må jo nok have den nødvendige tålmodighed - men er det ikke sådan at forhandleren stiller et erstatnings TV til rådighed???

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Jeg mener de har 21 dage til det. Så man bliver nødt til at væbne sig med lidt tålmodighed.
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

Psychotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Psychotic

Hænger det ikke sådan sammen, at producenten / sælger har lov til at udbedre skaden op til et par gange. Er den derefter ikke i orden, kan man forlange nyt elller handelen ophævet.
De 8 dage er irriterende, men sikkert ikke noget man kan gøre noget ved. Det er en fordel at Samsung har en udvidet service ang. pixelfejl, men om det forpligter dem til at løbe ekstra stærkt??? Det må være Samsung interesse at have tilfredese kunder.
Det er da irriterende at husalteret er væk, men man må jo nok have den nødvendige tålmodighed - men er det ikke sådan at forhandleren stiller et erstatnings TV til rådighed???

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jeg mailede til samsung da hvor de skrev, at hvis det var over 14 dage siden jeg havde købt det skulle jeg kontakte dem, det var jo så har ikke haft kontakt til forhandleren. Jeg troede heller ikke at de ville prøve at reparere pixelfejl, aner ikke hvordan de skulle kunne gøre det. Sådan som jeg forstod det da jeg ringede ind var fejlen lige skulle konstateres og så ville jeg få et nyt.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Har du en garanti der siger du kan få det ombyttet? Altså, at du har valget at vælge ombytning? Ellers har sælger ret til at afhjælpe fejlen jf. kbl.

Psychotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

efter hvad jeg har læst mig til kan man leverer tvet tilbage hvis det indeholder fejl, har også læst at man kan få det ombyttet. Jeg troede at det blev hentet for at fejlen skulle konstateres så jeg kunne få et nyt men sådan er det åbenbart ikke.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hvis du har en garanti om at de vil omlevere uden først at afhjælpe, da kan du forlange at få leveret et nyt tv.

Psychotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

har jeg jo selvfølgelig ikke, men der stod jo at man kunne få ombyttet det til et nyt hvilket var det jeg troede jeg ville få, troede ikke de ville prøve at reparere, men nu må jeg jo bare vente. Er er nogen der ved hvordan i alverden man kan reparere 5 pixelfejl?

zebu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Psychotic skrev:
har jeg jo selvfølgelig ikke, men der stod jo at man kunne få ombyttet det til et nyt hvilket var det jeg troede jeg ville få, troede ikke de ville prøve at reparere, men nu må jeg jo bare vente. Er er nogen der ved hvordan i alverden man kan reparere 5 pixelfejl?

Så vidt jeg ved er det ikke muligt at reperere pixel fejl? medmindre man udskifter hele lcd panelet. Grunden skulle være at der til hver pixel sider en lille transistor samt små ledninger/kobbertråde i screendoor'en og med 1 million pixels, så sidder de simpelthen alt for tæt til at man kan reperere dem.

(I må ikke hænge mig op på det, det er bare noget jeg har hørt eller læst et eller andet sted?)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes