Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 08:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Leder efter TV eller projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pezz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle I Hifi eksperter :)

Jeg står og skal til at investere i et tv, eller en projekter, alt efter hvad der er bedst/billigst. Jeg ved ikke helt så meget som de fleste af jer, men lidt ved jeg da. Det er bare sådan en jungle derude, og lige til at rive sig i håret over! Kan nogen komme med nogle kandidater til hvad jeg burde vælge, og evt. hvor jeg skulle købe det? Fx. tyskland vs. danmark.

Jeg ved godt at en projektor ikke kommer op på kvaliteten af en LCD, men den kan jo så også være en del større, og jeg har en dejlig masse plads til sådan en.. Men om priserne, på HD projektors, er på et fornuftigt niveau endnu, det ved jeg ikke noget om..

Her er mine krav..
Maxpris:Mellem 25.000 og 30.000
Skal bruges til: At se tv osv. gennem en hjemmebygget HTPC. Skal helst kunne køre op til 1080p. Bruges til xbox360 samt ps3 (når den kommer hehe), og til hd/bluray film (når de kommer).
Størrelse: Så stort som muligt, helst 42" eller over.
Levetid: Et godt stykke tid selvfølgelig, derfor nok ikke plasma?

Håber ikke mit indlæg falder udenfor regler eller den slags. Jeg har kigget mig omkring efter lignende posts, men kunne ikke finde nogen. Håber også nogen vil svare :)
Til top Vis pezz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pezz

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Du skulle måske starte med at beslutte dig for TV eller Projektor først. Måske begge dele?

Du kan idag få rigtig meget projektor for pengene og kvaliteten er skam rigtig god, bedre end LCD. Hvis det var mig ville jeg gå for begge dele. Du kan få en Projektor for 10 - 12k. + ca. 3k. for lærred, så er der 15 k tilbage til et TV. Her ville jeg så nøges med et mindre (f.eks. 32") til at se TV avisen, serie etc. på. Når du så skal se film har du projektoren til den rigtige biograf oplevelse. Hvis du vil handle fra Tyskland kan du komme ned på ca. 7.500,- for en rigtig god projektor. Det er dog ikke 1080p i dette prisleje, men 1280x720 som jo stadig er HD.

Der er nogen der kan nøjes med en projektor men det er nok de færeste. Der skal jo mørklægges for at bruge en projektor. Du får mig ikke til at mørklægge min stue en sommer aften for at se TV avisen.

På den anden side får du slet ikke den samme oplevelse med en 42" som du gør med en 100" projektor billed.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

pezz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Jeg ville enormt gerne have en projektor, men realistisk set, så bruger jeg nok tv'et mest i de lyse timer. Især her i det lyse halvår er der MEGET lys i min lejlighed, da der er vinduer på begge sider af stuen. Og jeg tvivler på min bedre halvdel vil værtsætte mørklægningsgardiner. At have både proj. og tv er lidt overkill synes jeg :)

Så mit krav er hermed ændret til en 37" LCD og opefter :) Kan nogen anbefale én?
Jeg har lidt kig på Philips'es PF9830 serie, er der nogen der har nogen erfaringer med dem?

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Pezz: Det er bestemt ikke overkill. Min far har en 37" Plasma. Lækker at se tv og film på, men jeg får SLET ikke samme fede oplevelse som med min Sanyo Z3 på mit 81" lærred.

Kan kun anbefale dig at købe en Sanyo Z3 og så evt et 32" eller større tv, alt efter behov.

pezz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Insaniac: Ja du har skam ret, men det går bare ikke i mit tilfælde. Jeg har besluttet mig for "kun" en LCD.

Jeg var lige ude og snuse i Elgiganten og savlede lidt over deres Amoi. Vidstnok et dansk mærke med helt samme paneler som philips. Ekspedienten sagde ihvertfald til mig at det var samme panel i 37" Amoi'en som der sidder i Philips PF9830 37". Om det er sandt ved jeg ikke, virker lidt underligt da Amoi'en er billigere end Philips'en.

Nogen der har nogen erfaringer med Amoi? Det er ret pænt design synes jeg, men for mig er det billedkvaliteten det kommer an på.

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

pezz skrev:
Jeg var lige ude og snuse i Elgiganten og savlede lidt over deres Amoi. Vidstnok et dansk mærke med helt samme paneler som
philips. Ekspedienten sagde ihvertfald til mig at det var samme panel i 37" Amoi'en som der sidder i Philips PF9830 37". Om det er sandt ved jeg
ikke, virker lidt underligt da Amoi'en er billigere end Philips'en.

Nu er et TV jo andet end kun panelet, og derudover kan panelet sagtens være f.eks. 2. sortering, som LG.Philips ikke selv har ønsket at benytte.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Siden du skal bruge den sammen med en HTPC burde du måske lige læse lidt her: Ultimativ skærm til HTPC
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

pezz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Takker Bluesky, meget interessant :)

Som sagt har jeg kig på Amoi, in particular er det LC37AF1E. http://www.spb.be/product/lcd-tv/LC37AF1E
Den koster ca 25.000 i elgiganten og har flg. specs: 37" (94cm) diag dize, 1920x1080, 800:1 contrast ratio, brithness 550 cd/msquared, 8ms response, hdmi-hdcp, component, vga osv.

Er der nogen der kan se nogen umiddelbare faldgrupper ved Amoi'en? Jeg synes den ser ret god ud, udfra min begrænsede viden..

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

pezz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Ja det sagde de godt derude, men den bliver jo nok en hel del dyrere, når den lige er kommet ud.

Men nu har jeg så lige læst lidt om, at der ikke er nogen tv der kan vise 1080p helt rigtigt, idet der ikke er nogen måde at inputte det på eller sådan noget. Godtnok kører tv'et i 1920x1080, men man kan rent faktisk ikke få så 'stort' et signal igennem.. Så nu er der jo nærmest ingen grund til at gå efter noget i 1080p, men blot 1080i - eller hvad? Håber ikke jeg har ret...

Quote fra edbpriser.dk omkring Philips 37" PF9830:
Citér:
Det her fjernsyn kan IKKE bruges til at afspille materiale i 1080p, det kan kun tage input i op til 720p og 1080i. Philips forklarer her, hvorfor de alligevel kalder det et 1080p fjernsyn:
http://www.hdtvuk.tv/2005/12/philips_explain.html

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Prøv også at læse den her.

http://hdtvexpert.com/pages_b/reality.html

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

pezz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Jamen så kan man jo lige så godt gå efter et 1080i, og bare skide på 1080p.

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hvis du har planer om at se f.eks. Blu-ray eller HD DVD film er 1080p klart at foretrække. Den linkede tekst er omkring TV udsendelser.

spilfair
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
Hvis du har planer om at se f.eks. Blu-ray eller HD DVD film er 1080p klart at foretrække. Den linkede tekst er omkring TV udsendelser.

Hvis man mest ser film via DVD så har man vel en projektor eller ?

Til alm blandet forbruger fra antenne, sat/kabel og DVD er 1080p vel som at skyde gråspurve med kanoner med mindre prisen er den samme. Men det er den nok ikke.

Til top Vis spilfair's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spilfair

pezz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Nogen særlig grund til at I alle ignorerer den her statement: http://www.hdtvuk.tv/2005/12/philips_explain.html
?

For mig at se er det stadig ikke nogen grund til at gå efter 1080p, da der slet ikke er input til det..

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

pezz skrev:
Nogen særlig grund til at I alle ignorerer den her statement: http://www.hdtvuk.tv/2005/12/philips_explain.html
?

For mig at se er det stadig ikke nogen grund til at gå efter 1080p, da der slet ikke er input til det..

*Trækker på skulderen* Jeg tror at grunden til at folk ikke svarer er fordi at de simpelthen ikke ved hvad man skal konkludere udfra det link. Der er så mange rygter og historier om de nye formater og 720P, 1080i og 1080P at man ville blive sindsyg såfremt at man skulle tage stilling til dem alle.

Det eneste man efter min mening kan udlede af forvirringen er at det er et risikabelt tidspunkt at købe HiFi udstyr på.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

pezz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Ja du har nok ret Fenris, helt ret. For for hulen da, hvor er det en jungle. Jeg tror jeg slår lidt koldt vand i blodet og venter lidt endnu så, selvom det nu ville være dejligt at spille Oblivion på en større skærm :)

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

spilfair skrev:

Hvis man mest ser film via DVD så har man vel en projektor eller ?

Og trådens titel er?

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

pezz skrev:
?

Pioneer har jo netop lige lanceret en skærm der kan håndtere 1080P, og der kommer sikkert mange flere i løbet af i år, så de kan blive 100%
kompatible med HD DVD og Blu-ray.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes